Wie gaat mij op de radio helpen met onze ZOMERPLAAT!!

michielhemmer

Stamgast
Dag medeforummers,

Wij (MHMusic) hebben echte zomerplaat gemaakt (top40 stijl) en zouden die natuurlijk dolgraag veel gedraaid zien worden op de radio (nederlands/ belgissche maakt niet uit).

Wie kan ons daar bij helpen.......laat het aan de mensen horen in jullie contacten kringen en promoot zo een medeforumlid.

http://www.mhmusic.nl/wordpress/?page_id=23 klik op de play button

Hij heet "MAGIC SUMMER"

Alvast bedankt voor jullie steun!
:halleluja

(natuurlijk proberen we het zelf ook maar je weet nooit wat voor contacten jullie hebben)

die zanger..... het is net alsof de lokale piraten artiest engelstalig probeert te zingen. lijkt me nederlandstalig wel iets voor een TROS zing festijn. maar ik kan hem in het engels zo echt nergens plaatsen. vind de overige tracks op je playlist beter

Mij lijkt het nummer nog niet helemaal af.

Een beetje sleutelen aan de tekst, kortere catchy frasen. Dit eventueel een zangeres laten inzingen. ;) En zoals Bergen zei, iets meer tempo.
Je kan ook meer spanning en variatie in de drums leggen, eventueel de gitaren vervangen door een goede akoustische gitaarloop.

:) Ben alvast benieuwd naar het resultaat als die af is.

the summer is magic... is magic... wooohoooww.... tra lala ...

Bietje saai, mis wat power... en snap wel dat t redenlijk chill out moet zijn,
maar het moet me toch ook een beetje die zomer kriebels geven... dus wat mij
betreft.., moet er nog een belangrijk ingredient bij :D... maar verder wel leuk hoor.
ookal hou ik er niet zo van... (en hoor ik daar autotune? getverdamme... niet doen)

Nou zo'n typisch akoestisch gitaarloopje zoals in zou echt niet misstaan en dat maakt hem net ietsje meer catchy en zomers.
(is trouwens virtual guitarist)

Voor de rest:
-De zang zit helemaal niet lekker in de timing. Hij is vaak veel te vroeg. Goed luisteren, want dit is echt zoooo irritant. Kwestie van ff opschuiven.
Beter te laat dan te vroeg, er is niets irritanters dan te luisteren naar een overhaaste zanger.
- Realguitar kan gewoon echt niet!!! Zooooo lelijk. En dat terwijl je op 'n bepaald moment wel je echte gitaar erbij pakt. Veeeeel beter. Weg die realguitar shit en echt inspelen. Alleen ietsje meer galm op de echte gitaar, zodat die wat meer in de mix wegzakt.

En dan, wie helpt op de radio te krijgen???
Eeeeh... wat dacht je van een platenlabel?
Hop, opsturen, mailen, bellen, nog een keer mailen, beetje grote bek hebben, niet gelijk naar de grote labels, Sony / Universal bijvoorbeeld heeft geen nut, die gaan écht niet naar jouw track luisteren. Nee probeer het bij kleine dance labeltjes... zijn er genoeg!
Een goed label heeft een goede plugger en die kan een plaat met geluk op de radio krijgen, maar dan moeten toevallig wel alle gezichten op dat moment even dezelfde kant op staan.
Als je hier echt op wilt gokken, zou ik me ook maar even inschijven bij de lotto, die kans is bijna dan dat jij een zomerhit gaat scoren!

ik stuur hem natuurlijk ook overal heen maar dacht dat de mensen hier ook nog wel wat contacten zouden hebben en ik snap jullie tips en commentaar wel maar het is nou eenmaal zo als het is en ik had gehoopt dat iemand er wel iets leuks in zag (zoals de meeste mensen waaraan ik het nummer heb bloot gesteld zonder te zeggen dat het van ons was).

subgroover: was realguitar niet erg handig en leuke tool??

het ligt eraan wat/wie je er mee wilt bereiken.
de "knulligheid" in de productie is goed voor de nederlandstalige piraterij en lokale zenders tussen Dré Hazes jr. en consorten. Maar dit is ABSOLUUT geen serieuze poging tot een cheezy europop danceplaatje. Dan moet er productietechnisch nog wel heel wat gebeuren.

En i.d.d. de timing van de zang is erg vroeg en als je autotune wilt doen (geeft op zich niks) doe het dan goed dus 100% zodat je i.i.g. qua stem die foute oosteuropesche/italo jongensstem erin hebt. Het is nu een beetje Vleesch noch visch.... :)

Hij klinkt in de basis zeker wel zomers, maar mag zeker (zoals al gezegd) iets sneller en iets steviger voro op de radio mijn inziens. Dan kan het zeker een leuk zomerplaat worden.

Ik heb telkens het idee trouwens dat de zanger een beetje slist.

Trouwens de andere nummers van je vind ik echt fijn om te horen, bijvoorbeeld Keep on Dancinig!

Tempo mag idd wel wat omhoog. De drums mogen ook wel gepimpt worden.

ik zou het dance achtiger maken = tempo omhoog , drums harder op pimpen zoals ze al zeiden, beetje meer synth lead erin , basslijntje, ... Die arp zou ik er nog steeds in houden enkel dat die op de achtergrond ergens een zwevend gevoel geeft :)

(die auto correction van de stem heeft ook wel een leuk effect hier en daar)

Ik heb een boot, een hele mooie boot... :okdan:
Komt er ook nog een videoclip bij????

:doei:

ik zou t volume van alles flink terug halen

Is ook wel heel erg duidelijk Nexus... Ik heb ook het idee dat hij hier ongelofelijk clipt, maar dit is niet zo'n fijne geluidskaart (maar andere nummers hebben dat trouwens niet)
Dat gitaarstuk is trouwens wel geinig :)

heb niet geluisterd maar om nu nog met een zomerhit aan te komen is een beetje te laat.

Back