Rauwe synth

felixdraait

Nieuwkomer
Heeft er iemand enig idee hoe volgend geluid te bekomen: http://webs.hogent.be/hansdesmet/snippet1.mp3

Ik heb vooral geprobeerd mijn synth heel laag te bespelen zodat je die rauwe klank krijgt met een dikke LFO op, daarna beetje distortion derover en nogal zwaar compressen. Tot dusver is't me echter nog niet gelukt om hem zo rauw te krijgen.

Volgens mij is de synth in de snippet trouwens een softsynth (ik meen dat ergens gelezen te hebben).

Een beetje hulp zou zeer hard geapprecieerd worden! :doei:

Dat had ik inderdaad ook al geprobeerd (met die van D16, heel leuk ding trouwens!), maar het gaf nog niet het juiste effect.

Toch daar nog een beetje mee prutsen, ik was niet zeker of ik daarmee op't juiste spoor zat.

Thanks! Als er nog mensen zijn die er iets nuttigs kunnen over zeggen, you're very welcome. :)

Ik denk dat je met D16 Devastor eigenlijk al een heel eind moet komen; wat nog tussen de synth en de distortion moet is EQ. Geef het mid-hoog eens een tikje naar boven :)

Hmmm, reverb? Ik hoor niet direct waar er daar reverb zou kunnen opzitten?

Die Camelcrusher zal'k zeker eens checken, hopelijk is er een probeerversie van.

Ik zit er trouwens al redelijk dicht tegen, maar het origineel klinkt veel zuiverder en organischer eigenlijk...

Wow, die plugin is zelfs gratis! Merci beaucoup!

Als er nog iemand iets kan zeggen over de synth zelf, want met die effecten kom ik inderdaad vrij dicht?

Op het moment dat er zoveel distortion over zit maakt de bron eigenlijk niet zo veel meer uit; dan is het meer uitvinden welke golfvorm het nou was, en het suggereert dat je met een gewone zaagtand wellicht wel een eind komt.

Back