Met welke synth werd deze arpeggio sound van Riva gemaakt?! (zie link binnenin)

Dance123

Ingeburgerd
Hoi,

Gelieve te luisteren naar: http://sound_files.tripod.com/sound.mp3 (NOTE: right-click en kies "save target/link as.." om te downloaden als gewoon clicken niet werkt!)

Dit is een fragment van de Riva remix van Rapture van Iio. Herkent iemand soms toevallig welke synth er voor die arpeggiated synth sound werd gebruikt? Is een heel specifieke sound. Misschien dat iemand die die synth heeft de sound herkent aan de arpeggiator pattern(s) van die synth?! Ook, wanneer de beat erbij komt, dan wordt de arpeggiated sequence blijkbaar voller, ie. misschien dat dan meerdere arpeggio's tegelijk spelen. Daarom dat ik vermoed dat het een synth moet zijn met tenminste een dual arpeggiator. Riva gebruikt die arpeggiated sound nog in andere remixes geloof ik.

Iemand enig idee welke synth precies gebruikt werd? Is misschien een preset sound met een preset arpeggiator pattern (of meerdere)?

Alvast hartelijk bedankt voor de info!

Beste groeten,

Mike.

Laatst gewijzigd:
om eerlijk te zijn, volgens mij kunnen de meeste synths met een beetje arpregiator dit wel....

met mijn supernova zal ik het zeker wel kunnen reproduceren....

Nou ik denk dat het een Yamaha PSR 36 was...

Die wordt erg veel gebruikt in trance-producties!

Origineel geplaatst door Bass
Nou ik denk dat het een Yamaha PSR 36 was...

Die wordt erg veel gebruikt in trance-producties!

Geintje zeker :confused:

Je bent me net voor arnoldroelz....

doe PRS, das toch een of ander brak yammie keyboard van een jaar of tig oud?
Ik meen ergens eind jaren 80, begin 90.

Laat mij maar eens een productie horen waar die inzit, en laat mij ook maar ergens zien dat er een arp in zit, of nog beter MIDI!

kdenk niet dat het met elke VA gemaakt kan worden, sommige VA's hebben een bepaald karakter waardoor het toch niet ech zo gaat klinken. maar ja goed, niet alles hoeft op elkaar te lijken toch?

kdenk dat het wel met de supernova nagemaakt kan worden alleen denk ik dan dat t wat "liever" gaat klinken. een softsynth die naar mening goed dit geluid na zou kunnen maken is die tassman synth. khad m ooit is bij iemand anders gehoord en die had best wel van dit soort arpies gemaakt, met geluiden in die trend.

:smeris: Nix tegen een PSR ja ! Die dingen roeleren :D ZEkersss de PSR 70 met ingeboude sequencers.

maar goed ff ontopic.

Alle synths met een arpeggiator kunnen dit denk ik wel. En een stand alone arpeggiator (akai had er een) op een module aangesloten werkt ook.

En misschien is dit wel met de hand ingespeelt. Kan ook nog. Stukje uitgeknipt en hele tijd geplakt...

Origineel geplaatst door OnAcid
Haha PSR, jullie zijn d'r lekker ingetrapt. :P

Hihi..

Maareeh ... ff serieus...zo'n arpeggio is echt super simpel :

Je kiest een willekeurige saw-synthsound, zet de arpeggiator op 16e noten en op UP bij het patroon en je hebt zo'n sequence!!

en dan nog: zo'n arpeggio...die nootjes sleep je toch gewoon ff zelf focking bij elkaar zeg, heb je je eigen persoonlijke arpeggio...dus of je aan dat patroon een synth kan herkennen

Download SEQ-303 van Technotoys, en maak het zelf. It's simple.....

Testing. Ah, mooi, 't werkt.

Code:
0-1-2-3-4-5-6-7-8-9-A-B-C-D-E-F
1-2-3-2-1-3-2-1-3-2-1-3-2-1-3-2

Waarbij de 1 staat voor 't octaaf en je een willekeurige noot (volgens mij een B) kan nemen als 'grondtoon'. Gebruik een simpel ongedetune'd zaagje voor de grondtoon met een korte amp envelope, jas 't even door een milde nonresonante laagdoorlaatfilter, en klaor :P.

Reden dat ik hexadecimaal ging is omdat 16 niet zo mooi staat :)

Neem aan step 1 t/m 16 !

Back