suzuki sx500 mods

jwhagenbeek

Ouwe rot
ik heb sinds vorige week 2 suzuki sx500-tjes staan, helemaal nieuw uit doos voor echt een lachertje... nu ga ik zo de filtertweak doen.

"Connect an audio out so you can hear what's going on and apply the power, you don't need MIDI for this adjustment. Set the VCF cutoff to around 60 (if it's too high you won't hear it), set the resonance to maximum 15 (this is vital). Now locate the internal resonance adjuster P4, this is located at the back and centrally on the analogue board (the one with the output sockets on). With a small flat blade screwdriver adjust P4 slowly until you here the filter self oscillate, then back it off slightly so you cannot hear it. That is it! Put it all back together it's done. You will find the presets sound better, and that filter will really zap now - it's an SSM 2045 filter, so it should sound as good as this."

maar zijn de mods voor de ex800 ook toe te passen op de sx500???? heb het idee dat dat allemaal zeer eenvoudig moet zijn maar even voordat ik alles verkloot... heeft iemand dit eerder gedaan?

"I have a mod for the Ex/Poly 800, by removing the filter cutoff trimpot (VR2) (from the big green board not the little brown board!!!!!!!) and putting a 100K audio taper pot in it's place you have a nice front panel Filter cutoff knob!!!! Drill a hole in a nice place in the front panel to put the pot. I used a big red knob on mine..... You can do the same mod with the resonance (VR5) pot also.
Sweet !!!!!!!!!!!
The other trimmers are for noise level, coarse tune, and fine tune. I did not find that any of these were useful as knobs on the front panel for me."

en waarom zou noise level niet handig zijn? en cutoff? en volume per dco? en lfo en...??? en is dat allemaal mogelijk?

ik heb sinds vorige week 2 suzuki sx500-tjes staan, helemaal nieuw uit doos voor echt een lachertje... nu ga ik zo de filtertweak doen.

"Connect an audio out so you can hear what's going on and apply the power, you don't need MIDI for this adjustment. Set the VCF cutoff to around 60 (if it's too high you won't hear it), set the resonance to maximum 15 (this is vital). Now locate the internal resonance adjuster P4, this is located at the back and centrally on the analogue board (the one with the output sockets on). With a small flat blade screwdriver adjust P4 slowly until you here the filter self oscillate, then back it off slightly so you cannot hear it. That is it! Put it all back together it's done. You will find the presets sound better, and that filter will really zap now - it's an SSM 2045 filter, so it should sound as good as this."

maar zijn de mods voor de ex800 ook toe te passen op de sx500???? heb het idee dat dat allemaal zeer eenvoudig moet zijn maar even voordat ik alles verkloot... heeft iemand dit eerder gedaan?

YEP...zonder probleeem....gaaf bakkie de SX500 met

gaaf! ik heb er 2 dus ga ze allebei maar modden! ik had eigenlijk in eerste instantie niet erg veel van deze synths verwacht maar kon ze voor 25,- e per stuk kopen :) en aangekomen in mn studiootje bleken ze toch VER boven mijn verwachting, ook zonder de filtertweaks

mail kraan ff op t forum die had / heeft er een
je kan de sx500 [of siel dk /ex80 ] volledig met een midi controller aan sturen hebbie ineens een knoppen bak

dus je hoeft niet egt te modden ...
gewoon een midi controller eraan ..

je kan ze aan elkaar hangen hebbie een 16 voice synth
en de dk 80 / ex80 siel [ist zelfde as de sx500 suzuki] is bi timbraal
dus 2x2x sounds mogelijk met jouw setup

kaal klinkt gort droog
afhankelijk vanje patch gewoon een lekker phaser/ reverb sausje erover enm t komt tot leven

ik heb de siel ex80 gehad
alhoewel is hier nog ...stuk voeding !!! weird die voeding ]

sc6

ik heb de siel ex80 gehad
alhoewel is hier nog ...stuk voeding !!! weird die voeding ]

sc6

is simpel te vervangen, die sielvoedingen.
groetne,
jeroen

ha daar was ik al opgekomen heb ze nu naast elkaar iets gedetuned. de filtertweak heb ik gedaan meer ga ik niet doen denk ik, wel leuk natuurlijk om op de bak zelf te kunnen tweaken maar heb een heleboel midicontrollers liggen dus waarom zou ik dat nog doen?

dus als je de aansluiting nog hebt van die stukke voeding kun je makkelijk een 16V AC adapter eraan hangen. veel computer dingen als printers en scanners hebben 15,7V AC als ik me niet vergis kun je er waarschijnlijk ook voor gebruiken heb hier wel een ongebruikte 18V AC adapter liggen kan ik zo voor je op de post doen

gaaf! ik heb er 2 dus ga ze allebei maar modden! ik had eigenlijk in eerste instantie niet erg veel van deze synths verwacht maar kon ze voor 25,- e per stuk kopen :) en aangekomen in mn studiootje bleken ze toch VER boven mijn verwachting, ook zonder de filtertweaks

Goeie deal!!!, idd lekker detunen en hops dikke sounds...

ik dacht dat ie intern loopt op +en-5v en +en -12v
ik heb er ook nog een liggen waarvan de -12 het niet doet..
denk dat ik maar eens iets ga proberen met een oude pc voeding, dan bypass ik
de diodebrug en de regulators...
het lijkt me een leuk ding, de poly800(met moog slayer) vond ik tof synthje in ieder geval

in (ouwe) dvd spelers vindt je trouwens ook vaak mooie symmetrische
voedingen met 12 en 5 volt. die dingen zijn ook nog vaak 19" en het frontje
kan je er zo af klikken, (tip voor de doe het zelvers:) )
past precies een accutronics veren tank in ! nieuw frontje ervoor...
maar goed, back to topic..

Jeroen nog ff een vraagje: gaat er nou 2x 12V wissel + ground in ??
Of 1x wissel en daar vanaf gaat er via LM317 en LM337 uiteindelijk 12V+- uit
Ik kan de opbouw niet echt volgen binnenin mijn sx500.... duh?
Rare designers.. onee, ik mis nog wat kennis ;-)
{Ik heb ook een rare DP4 voeding hier die opeens 50V~ uitgeeft ipv 18V~ !!}

Back