LED Display voor de Korg 01/Rw

renepela

Ouwe rot
Ik heb een Korg 01/RW. Prima rack synth die ik niet wil missen. Helaas hebben alle 01W's last van een uitdovend backlight, waardoor het display slecht te lezen wordt.

Ik weet dat ik het backlight kan vervangen, maar ik zou het probleem liever structureel op willen lossen. Als ik het backlight vervang zal ook het nieuwe backlight naar verloop van tijd immers weer uitdoven.

Ik heb wat oude threads opgezocht en in een van de threads wordt de suggestie gedaan het volledige display te vervangen door een display met LED verlichting. Een suggestie van forumlid van J.Baars.

Na enig zoekwerk kwam ik erachter dat er een DMF5005N display in de 01/RW zit.

Na nog meer speurwerk kwam ik dit LED display tegen met min of meer dezelfde afmetingen (hij is alleen ietsje dikker geloof ik) en evenveel pixels (64x240).
http://nl.mouser.com/Search/ProductDetail.aspx?qs=NSR9MB9QqxYYtBnKn7amEQ==

Mijn technische kennis is niet toereikend om te bepalen of ik dit display zonder problemen in de 01/RW kan zetten.
Kan iemand hier op het forum hier iets nuttigs over roepen?
Zou dit display gebruikt kunnen worden?

Van de mouser lijken de specs goed overeen te komen. Probleem is echter de pinning deze is niet een op een. Als het display met een kabel wordt aangesloten kun je deze makkelijk aanpassen.
En de vraag is of de voeding bemeten is op 2,2 ampere max extra (ik weet niet wat de originele backlight gebruikt).

En de digikey is gewoon dezelfde? iig geval hetzelfde typenummer en dat slaat op een compleet display niet op de aanstuurchip. Jammer dat de link naar de specs niet werkt.

Backlights met EL-foil gebruiken vrij weinig stroom. Er wordt richting de 100V AC gegenereerd door een convertertje maar de stroom daarvan is minimaal.
De kans dat dezelfde voeding een dikke LED backlight aan kan is niet zo heel groot.

Back