Nieuwe Monitor One's voor 225 euro!

BizziBee

Ingeburgerd
Bij Dirk Witte dus... Alesis Monitor One MKII: 225 euro per paar, incl. btw.
Heeft iemand ervaring met deze monitoren? Als je ze bijvoorbeeld vergelijkt met de Reveals van Tannoy... Want met deze prijs zijn ze zelfs goedkoper dan de Reveals.

www.dirkwitte.nl

Re: Nieuwe Monitor One's voor 225 euro!

Origineel geplaatst door BizziBee
Heeft iemand ervaring met deze monitoren? Als je ze bijvoorbeeld vergelijkt met de Reveals van Tannoy... Want met deze prijs zijn ze zelfs goedkoper dan de Reveals.

www.dirkwitte.nl

Heb ze zelf ook. Fijne monitor; zou alleen wel voor de aktieve gaan.

Kosten iets van 500 Teuro bij Music Store Koeln

een vriend van me heeft ze als monitor (actief) bij z'n dj set...ik moet zeggen dat ze daarvoor wel ok zijn....ik zou er eigenlijk niet aan moeten denken om ze in de studio te hebben....ze klinken heel erg ok, daar niet van, en ze zijn natuurlijk onwijs goedkoop, maar het geluid is niet echt helemaal neutraal. veel bas en midden volgend mij. ik heb het idee dat elke mix er wel goed op klinkt....

M one is redelijk gevoelig voor plaatsing, wil je minder bas in het geheel?
RTFM! 8)

Re: Nieuwe Monitor One's voor 225 euro!

Origineel geplaatst door BizziBee

www.dirkwitte.nl

Allemaal speelgoed, spaar door en koop liever echt goede zodat je hoort wat je doet.
een goed set kost minimaal 1000 euro met een goede versterking.

ik heb jaren met Budget spul gewerkt, tis leuk maar als je echt wilt horen wat er gebeurt zul je moeten investeren.
Beperk nooit het budget van je monitoren spaar liever ff door.

Re: Re: Nieuwe Monitor One's voor 225 euro!

Re: Re: Nieuwe Monitor One's voor 225 euro!

Origineel geplaatst door Grooveron
Allemaal speelgoed, spaar door en koop liever echt goede zodat je hoort wat je doet.
een goed set kost minimaal 1000 euro met een goede versterking.

ik heb jaren met Budget spul gewerkt, tis leuk maar als je echt wilt horen wat er gebeurt zul je moeten investeren.
Beperk nooit het budget van je monitoren spaar liever ff door.

lekker kort door de bocht. Je weet niet eens wat ie er mee wil doen.

Volgens mij vraagt de starter van deze topic niet of ie beter met Quested dan wel Alesis kan starten...

Re: Re: Re: Nieuwe Monitor One's voor 225 euro!

Re: Re: Re: Nieuwe Monitor One's voor 225 euro!

Origineel geplaatst door The Q
lekker kort door de bocht. Je weet niet eens wat ie er mee wil doen.

Volgens mij vraagt de starter van deze topic niet of ie beter met Quested dan wel Alesis kan starten...

Hehehe... Als je auto wilt rijden kan je ook beter blijven sparen totdat je de
nieuwste BMW kan betalen, toch ? ;)

Maar alle gekheid op een stokje, voor een home set up lijken mij dit prima speakers.
Sterker nog, ze werden mij door een gerenomeerde nederlandse producer ook aangeraden
(zelf had ie hele mooie dynaudio's). Maar hij was wel te spreken over het Alesis spul.

equate

Als je geen zin hebt om zoveel uit te geven heeft doorsparen IMHO nog weinig zin. Je moet zowieso toch eerst leren wat je hoort. Als je dan al metteen je oren gaat verwennen wordt je alleen maar lui. ;)

Precies,

ik wil ook eerst leren wat ik hoor...

Op dit moment ben ik alleen het mixen op mijn hi-fi boxies en mijn Sony Dj koptel. meer dan zat.

Ik heb nog weinig tot geen verstand van monitoren, en wanneer ik nou alles een beetje lineair hoor enzo...

Ik wil wel duidelijk verbetering op dit moment, want het verschil in mijn koptel. en hifi boxies is zo ontiegelijk groot, dat ik geeneens een beetje weet welke richting ik op moet...

Budgetair gezien lijken mij op dit moment de Alesis One MKII Active het beste...

Hoogstwaarschijnlijk ga ik die binnenkort eens beluisteren en kopen...

het echte werk komt pas als ik echt groot ben...*D

Origineel geplaatst door barn

het echte werk komt pas als ik echt groot ben...*D

Precies. En denk maar niet dat onze grote vrienden uit detroit "back in the days"
ook dure genelecs of dynaudio's hadden ;)

equate

duidelijk geen thread voor muziek genieters, maar MP3 draaiers.

als ik zo de threads over dat volg verbaas ik me ook altijd maar eigenlijk weet ik wel waarom.

Je vergeet dat afluistering het hart is van set up, je kan nog zo'n mooie Synth, galm geluidskaart wat dan ook hebben.
met shit afluistering (en dat zijn de betreffende monitoren niet hoor maar ze zijn net voldioende) blijft het shit klinken.
Daarom is Behringer ook zo,n succes, tis ok spul, maar niet meer dan dat.
Alleen dat horen de meesten niet eens, waarom niet (inkoppertje)

voor die nieuw prijzen koop je ook hele mooie (en beter klinkende HIFI Speakers).
maar spaar nog liever ff wat langer door, goede monitoren hoeven geen 3000 euro tekosten.
Maar ze zijn wel duurder dan 225 Euro !!!
maar dan heb je echt iets waar je meer van opsteekt over detail, bas gebruik, Galm, compressie fouten enz. (want die hoor je op dit type speakers echt minder duidelijk),
Vaak zie ik gestelde vragen in threads op dit forum over de hiervoor genoemde zaken., MAAR!!!
Als je het niet hoort kun je het ook niet leren.

MUZIEK MAKEN EN MIXEN IS LUISTEREN EN NIETS ANDERS.

je kan het niet lezen(oke de nootjes wel maar niet de klank), niet zien, wel voelen.
en als je je zelf serieus neemt zorg je dat een van de belangrijkste onderdelen van je muziek maken inorde is.
En dat is de monitoring.

ik weet het, het is zuur kost veel geld en je kan er niet opspelen, maar als je er door laat spelen zijn je andere speeltjes echt ineens veel leuker, (of niet)

duidelijk geen thread voor muziek genieters, maar MP3 draaiers.

..of vinyl draaiers.. hehehe

Je hebt voor een groot deel gelijk hoor Groovereon. Ik ben zelf al
in een aantal profesiionele studio's geweest, ook om zelf op te nemen,
dus ik weet hoe belangrijk goede monitoring is.

Maarrrr... ik zie het ook zo: stel je bent opgezadeld met een beperkt budget,
maar je wilt toch iets meer dan mixen op je hifi speakers of computerboxjes,
dan zijn zo'n monitor one's nog niet zo verkeerd. Daar komt nog eens bij,
wil je echt semi-prof gaan recorden thuis dan heb je nog wel wat meer nodig,
een goede tafel: goede versterker, goede randapparatuur en of een full blown
(pc) systeem, noem maar op. En eigenlijk heb je dan ook nog een ruimte nodig
die ervoor ingericht is. Ik vraag me daarom ook altijd of waarom mensen dure genelec
monitoren kopen, terwijl hun studiootje gesitueerd is in een kamer met een grote
raam en een houten rammelende deur. Dus het is ook een beetje waar je voor kiest:
ga je voor "the full monthy" of neem je genoegen met spullen die "oke" zijn (en daar
zijn uiteraard ook nog veel gradaties in).

Als je jarenlang op speakers hebt gemixt die daar niet voor bedoeld zijn, dan is het
aanschaffen van dergelijke monitoren denk ik wel gerechtvaardig en een stap in de
goede (leer) richting.

equate

Origineel geplaatst door equate
..of vinyl draaiers.. hehehe

Je hebt voor een groot deel gelijk hoor Groovereon. Ik ben zelf al
in een aantal profesiionele studio's geweest, ook om zelf op te nemen,
dus ik weet hoe belangrijk goede monitoring is.

Maarrrr... ik zie het ook zo: stel je bent opgezadeld met een beperkt budget,
maar je wilt toch iets meer dan mixen op je hifi speakers of computerboxjes,
dan zijn zo'n monitor one's nog niet zo verkeerd. Daar komt nog eens bij,
wil je echt semi-prof gaan recorden thuis dan heb je nog wel wat meer nodig,
een goede tafel: goede versterker, goede randapparatuur en of een full blown
(pc) systeem, noem maar op. En eigenlijk heb je dan ook nog een ruimte nodig
die ervoor ingericht is. Ik vraag me daarom ook altijd of waarom mensen dure genelec
monitoren kopen, terwijl hun studiootje gesitueerd is in een kamer met een grote
raam en een houten rammelende deur. Dus het is ook een beetje waar je voor kiest:
ga je voor "the full monthy" of neem je genoegen met spullen die "oke" zijn (en daar
zijn uiteraard ook nog veel gradaties in).

Als je jarenlang op speakers hebt gemixt die daar niet voor bedoeld zijn, dan is het
aanschaffen van dergelijke monitoren denk ik wel gerechtvaardig en een stap in de
goede (leer) richting.

equate

Ben ik het ook wel mee eens, maar ALS je de kans hebt om ff door tesparen zou ik
het zeker aanraden. En daar ging het mijn om, teveel denken dat Reveals, Truth's, Absolute's en One's goed zijn en dat zijn ze dus NIET. De prijs kwaliteit verhouding is goed en als afluistering OK maar niet meer dan dat.
geloof me echte goede monitoren klinken ook in een hondehok beter.
ook al zal de plaatsing wat moeite vergen :D

Mag ik vragen wat jij gebruikt als afluistering equate?

Hai hai... wat een discussie zeg... :) Ik wou alleen maar met jullie delen dat ze in de aanbieding waren bij Dirkie... en of ze in verhouding beter zijn dan de Reveals.
Natuurlijk zijn er altijd monitoren die beter en duurder zijn. Maar ik wil graag gewoon iets hebben om m'n muziek redelijk neutraal te kunnen horen. Ik heb nou van die crappy JBL's die echt "wollig" klinken. Dus of ik nou voor de Monitor One's ga of voor de Reveals... ik zal er altijd op vooruit gaan. En als je geen muziek kan maken met "budget" apparatuur, dan kan je het ook op niet op hele dure... Good night, ik gaat pitten. :z

Ben ik het ook wel mee eens, maar ALS je de kans hebt om ff door tesparen zou ik
het zeker aanraden. En daar ging het mijn om, teveel denken dat Reveals, Truth's, Absolute's en One's goed zijn en dat zijn ze dus NIET. De prijs kwaliteit verhouding is goed en als afluistering OK maar niet meer dan dat.
geloof me echte goede monitoren klinken ook in een hondehok beter.
ook al zal de plaatsing wat moeite vergen :D

Mag ik vragen wat jij gebruikt als afluistering equate?

Hij heeft van de week m'n oude boxen opgehaald. Spirit Absolute 2's. Die jij niet zo vond klinken. ;)

Denk dat het hier over het feit gaat zijn ze goed of goed genoeg? Het een sluit de ander niet uit maar kost een stuk minder. :)

Maar Ron, kom dan maar eens naar m'n nieuwe speakers luisteren. Goede hifi speakers die eng precies klinken. Ik gebruik nu veel minder m'n koptelefoon. ;)

doorsparen is een optie uiteraard...

maar ik wil nu een stap vooruit gaan...
een stap om weer iets meer te kunnen en leren horen...

en mensen, toen ik hier pas kwam en zei dat ik een Andromeda wilde, toen vond men dat raar en dacht dat ik vet rijk was enzo...;)

Maar ik heb een hele tijd gespaard en nu kan ik dus budgetair voor de Andromeda gaan en voor de budget monitors de M1 MKII Active... Ik vind dit al pure vorm van sacrifice & dedication...

Plaatje drukken ligt ook nog in de planning voor de zomer...
En idd, back in de days hadden ze ook niet mega monitoren.... en mijn muziek blinkt niet uit in schoon geluid ofzo...
Zoals Duplex (geheel terrecht) zegt in de BG: "Techno hoort te rammelen"

Ben ook nog student, dus de Mackies/Genelecs schuif ik op het 5 jarenplan...:D

Origineel geplaatst door fuse
Hij heeft van de week m'n oude boxen opgehaald. Spirit Absolute 2's. Die jij niet zo vond klinken. ;)

Yep, inderdaad. En ik ben er erg blij mee. Kijk, het is natuurlijk geen hi-end, dat weet ik ook wel.
(Je komt ze overigens in veel kleinere studio's tegen, dus zo slecht zullen ze ook wel niet zijn...)
Maar het is in iedergeval 25x beter dan wat ik eerst had (koptelefoon en computerboxen...errmmm).
En aangezien ik al flink "geinvesteerd" had in een mooie Allen & Heath tafel, was dit voor de komende
tijd budgetair ff de meest verantwoorde keuze. Wellicht dat ik ze in de toekomst vervang, heb in iedergeval
al wel een mooie versterker op de kop getikt (Yamaha P2200).
Overigens, uiteindelijk is mijn primaire doel muziek maken en niet een high end studio bouwen....

equate

Elke keer als er weer een monitor genoemd wordt die geen 1 of 2 mile kost schieten er een paar DSF-ers overend alsof ze hun investering moeten verantwoorden tegenover moeder de vrouw/man.

Peace out no war; heb zelf aardig wat dingen gedaan in studiobouw en audiotechniek dus weet ik een truukje of 2 over monitoring. Het is de grootste onzin om te gaan proberen Wisseloord Studio uit te hangen want je hebt voor je monitoren thuis niet eens een akouselastiek waarin die kastjes tot hun recht komen.

En nou weer on topic; mijn mening is dat die Alesis een goeie deal is. De volgende stap is een verdubbeling van je uitgave met een rendement van mischien maar 10 of 20%.

nuff said

Hee SUPER !!!

Ik was op zoek naar de zaak waar ze de actives voor een leuke prijs hebben, en deze zaak heef ze voor de beste prijs :okdan:

480 voor een paar actieve alesis monitors is niet duur. Bij feedback moet je er 559 voor neerleggen.

En over die dure monitors........wat een bullshit allemaal. Ik heb wel eens 2 tracks laten masteren bij "the masters" in soest. En toen heb ik erbij mogen zitten, en van maarten (eigenaar) erg veel duidelijke tips gehad. 1 van die tips was een normaal paar monitors kopen die gemaakt zijn voor gebruik in een homestudiootje, en die dure monitors zijn leuk als je een masteringsbedrijfje hebt of een profi studio hebt.

Op dit moment heb ik de B & W DM110 voor afluistering. Dit zijn erg goede afluister hi-fi speakers, maar een paar goede monitors zoals de alesis active 1 zijn erg welkom :halleluja

Back