Yamaha S90/70 XS Officieel geïntroduceerd!

attachment.php

Ze staan nu op de Yamaha Synth site: KLIK!

Wat specs (90 XS):

Size/Weight

• Dimensions Width 1,472mm (58")
  • Height 163mm (6-3/4")
  • Depth 385mm (15-1/4")
  • Weight Weight 22.5kg (50.7 lbs.)

Control Interface

• Keyboard Number of Keys 88
  • Type Balanced Hammer Effect Keyboard
  • Initial Touch Yes
  • Aftertouch Yes
  • Other Controllers Pitch Bend Yes
  • Modulation Yes
  • Contorol Slider Assignable Control sliders x 4
  • Control Knobs Assignable Control knobs x 4
  • Others Data Dial
  • Display Type graphic backlit LCD
  • Size 160×64 dot
  • Backlight Yes
  • Contrast Yes

Voices

• Tone Generation Tone Generating Technology AWM2 with Expanded Articulation
  • Multi Timbral Capacity 16 Internal Parts + Mic Input Part
  • Ware ROM Capacity 456 MB (when converted to 16-bit linear format), 2,772 waveforms
  • Polyphony Number of Polyphony (Max.) 128
  • Preset Number of Voices Preset: 1,024 normal voices + 64 drum kits, GM: 128 normal voices + 1 drum kits, User: 128 x 4 (Bank 1 - 3: selected and copied from Preset bank), Normal Voice + 32 drum kits

Effects

• Types Reverb 9 types
  • Chorus 22 types
  • Insertion 53 types x 8 blocks
  • Master Effect 9 types
  • Master EQ 5 bands
  • Part EQ 3 bands, stereo
Songs

• Recording Number of Arpegio Preset x 6,779 types
  • User x 256 types (when loading the User Arpeggio data of MOTIF XS)
  • Compatible Data Format Playback SMF Format 0/1 (playback only)

Storage and Connectivity

• Storage Internal Memory 192MB
  • Connectivity AC IN Yes
  • Headphones PHONES (standard stereo phone jack)
  • Foot Control FOOT CONTROLLER1, 2
  • Foot Switch FOOT SWITCH×2 (SUSTAIN, ASSIGNABLE)
  • Microphone MIC INPUT (combo jack),
  • MIDI MIDI IN/OUT/THRU
  • Assignable OUT ASSIGNABLE OUTPUT L, R (standard phone jack)
  • LINE OUT OUTPUT L/MONO, R (standard phone jack)
  • USB TO DEVICE USB (TO DEVICE)
  • USB TO HOST USB (TO HOST)

Power Supply

• Power Consumption 25W

Bundled Software

• CD-ROM Cubase AI Disc x 1

Accessories

Included Accessories Others AC Power cord, Owner's Manual, Owner's Manual CD-ROM (containing Reference Manual and Data List)

Attachments

• S90XS.jpg
    S90XS.jpg
    19,7 KB · Bekeken: 180
met 8 sliders en 8 draaiknoppen, heb ik nog maar 2 vingers over om toetsen te bespelen :D

op dat demo-videootje zag ik dat piepkleine beeldschermpje op zo'n grote bak ook :dubbel:

op dat demo-videootje zag ik dat piepkleine beeldschermpje op zo'n grote bak ook :dubbel:

Waarom loop je nou door te trollen? Wat wil je nou eigenlijk bereiken? :confused:

ik hoef niets te bereiken, ik geef gewoon mn mening over een apparaat van een paar 1000 euro...
of mag je je mening niet geven hier? :confused:

ow sorry.... ja ik vind hem vet....
mag dat wel?

nou ja iedereen zijn ding heh

ik hoef niets te bereiken, ik geef gewoon mn mening over een best wel duur apparaat...
of mag je je mening niet geven hier? :confused:

ow sorry.... ja ik vind hem vet....
mag dat wel?

Je maakte al snel duidelijk dat dit voor jou niet in de categorie synth valt, en dat je helemaal geen interesse hebt in een dergelijk apparaat. Prima, jouw mening, al vind ik je daar nogal fundamentalistisch in. Waarom zou je dan nog je mening willen geven over details betreffende het apparaat, als je het bestaan ervan nauwelijks wilt erkennen? Sorry, maar dat snap ik niet. Daar komt nog bij dat je jouw mening over romplers in bijna elke thread wilt ventileren, waardoor in een aantal gevallen een discussie ontstaat van rompler vs. "echte synths", en het niet meer over het apparaat in kwestie gaat, en dat vind ik erg jammer.

En nu weer de vermoorde onschuld spelen... jammer, nogmaals.

man ik heb zelf een Emu Morpheus en een Yamaha CS2X dat zijn ook romplers...

maargoed ik zal voortaan gewoon lekker onverschillig zijn goed? :biertje:

ik bemoei me er niet meer mee ;)

man ik heb zelf een Emu Morpheus en een Yamaha CS2X dat zijn ook romplers...

maargoed ik zal voortaan gewoon lekker onverschillig zijn goed? :biertje:

ik bemoei me er niet meer mee ;)

Je mening geven is oke, ook al is de basis een kritische kijk op een produkt of een bepaalde ontwikkeling. Daar een gezonde discussie over voeren wordt altijd gewaardeerd.

Maarrehh, onverschilligheid wordt toch echt vaak gevoed vanuit een negatieve houding. Bijvoorbeeld nodeloos afzeiken en trappen naar dingen of mensen die je niet bevallen. Als je dat steeds blijft doen, heb je daar op den duur voral jezelf mee, maar ook je omgeving. Die spreekt je daar dan ook op aan. Dat kun je defensief beantwoorden en de deur dichtgooien, maar je kunt er ook van leren.

:eureka:

Je mening geven is oke, ook al is de basis een kritische kijk op een produkt of een bepaalde ontwikkeling. Daar een gezonde discussie over voeren wordt altijd gewaardeerd.

Maarrehh, onverschilligheid wordt toch echt vaak gevoed vanuit een negatieve houding. Bijvoorbeeld nodeloos afzeiken en trappen naar dingen of mensen die je niet bevallen. Als je dat steeds blijft doen, heb je daar op den duur voral jezelf mee, maar ook je omgeving. Die spreekt je daar dan ook op aan. Dat kun je defensief beantwoorden en de deur dichtgooien, maar je kunt er ook van leren.

:eureka:

true that *D

De Yamaha S serie bestaat uit performance synthesizers. Absoluut synthesizers, meer dan dat een hammond een orgel is als we de purist gaan uithangen (die werken met pijpen).
Knoppen? De k2000 is volgens mij een vande de meest veelzijdige synthesizers, en had bijna geen knoppen.

De Yamaha S serie bestaat uit performance synthesizers. Absoluut synthesizers, meer dan dat een hammond een orgel is als we de purist gaan uithangen (die werken met pijpen).
Knoppen? De k2000 is volgens mij een vande de meest veelzijdige synthesizers, en had bijna geen knoppen.

Als aanvulling hierop: de S-series is bedoeld als professionele stage piano, synthesizer en master controller voor zowel studio als live muzikanten die kwaliteit willen. Andere benadering: een prof. workstation maar dan zonder sampler en sequencer.

Mbt knoppen: er zit een matrix controller (faders) die ook midi uitsturen, zo stuur ik met de S90ES diverse parameters aan in Mainstage bv filter cut off, resonance, volume etc.

Op internet best interessante filmpjes over de S90XS / S70XS. Iemand in Nederland die er op gespeeld heeft al?

Ziet er goed uit en lijkt me een fantastisch instrument maar met dat gezeur over die layer en splitbutton daar moeten ze maar eens mee stoppen want alsof dat nu zo uniek is. Die zitten ook op mijn rd700 van pakweg 6 jaar.

leuk voor performers. maar die lcd he. blijft een treurig gezicht. Een XS8 lijkt me dan meer op z'n plaats

leuk voor performers. maar die lcd he. blijft een treurig gezicht. Een XS8 lijkt me dan meer op z'n plaats

De S90 XS is ook voor performers. Het lcd-scerm doet er veel minder toe, zie ook de Nord Stage.

Zou het nog te vroeg zijn om al te denken aan een opvolger van de S70XS / S90XS?

Na de lancering van de Motif kwam de S90, na de Motif ES kwam de S90ES, na de Motif XS kwamen de S70XS en S90XS.

Dus, na de Motif XF komt de S70XF / S90XF?

Een belangrijk onderdeel bij de XF is natuurlijk de mogelijkheid om de flashgeheugenkaarten te gebruiken maar de S90xx heeft helemaal geen sampler. Tenzij je via de computer samples zou kunnen inladen natuurlijk. Lijkt me haalbaar aangezien de S70XS en S90 XS audio kunnen afspelen (en opnemen).

De grootte van het scherm stoort me niet echt. Thuis gebruik je toch vaak de computer met de editor en dan kan je gewoon een groot beeldscherm gebruik voor de editor. Op het podium heb je enkel snel toegang nodig tot de verschillende Voices, Performances,... Daar is een groot, kleurrijk scherm niet nodig. Zeker op een 'donker' podium is zo'n helder, groot scherm een heuse afleiding (voor mij dan toch)

Ik zit al een tijdje uit te kijken naar een (waardige) opvolger van mijn Motif ES8. Natuurlijk is de S90XS geen workstation maar er zit wel een playback sequencer in. Wat mij niet helemaal duidelijk is, is of er een mogelijkheid aanwezig is om, tijdens het afspelen van een midi-bestand, makkelijk een/meerdere sporen te muten/un-muten. Iets wat ik vaak gebruik op mijn ES8.

Het enige wat ik in de sequencer van de S90XS mis is de functionaliteit van Pattern Mode op de Motif. Erg handig als je bijvoorbeeld een refrein meerdere keren wil hernemen zodat je tijdens de uitvoering van een nummer niet vast zit aan het lineaire karakter van een midibestand dat gewoon van begin tot einde afspeelt. Bij Pattern Mode kan je onmiddellijk naar een ander deel van de song gaan en/of een bepaald deel (sectie) herhaaldelijk laten afspelen tot je weer een andere sectie selecteert.

Hopelijk dat Yamaha bij de opvolger de playback sequencer iets meer functionaliteit voorziet zodat je live niet vastziet aan een song die enkel van begin tot einde afspeelt. Iets meer controle zou ik erg op prijs stellen.

Back