[Electronisch Stukje] Big Meteorite Fall ..by S.K.

Naton.Rozenburg

Ouwe rot
Deel 2 uit My Holland Musiciations van Susan K. 'Big Meteorite Fall' .

gemaakt met freeware software en een laptopje. een spannend, enervarend muzikaal verhaal.

[! LET OP: zet het volume niveau van je versterker niet op max. begin is hard niveau. !]

Play :L

Wazig!! Echt van die achtergrondmuziek voor zo'n enge 3D shooter game op een verlaten ruimteschip ofzo :)

hehe precies wat king of snake zegt...zo'n muziekstuk is het ..

Klinkt wazig en met een beklemmende sfeer! erg gaaf... welk freeware programma is dat als ik vragen mag?

heeel veel verschillende progjes, zoals simsynth. granulab, csound, etc.maar 't ging om het klinkende resultaat.:)

Laatst gewijzigd:
Ach ja, die oude freeware progjes, samen met wat creativiteit en liefde, zijn erg leuk om stukjes mee te maken.!:luv:

Laatst gewijzigd:
ja, ik weet het niet... :confused:
Technisch heel knap allemaal hoor, maar ik vind het te abstract.

Ik hou op zich wel van vage sound en wazige soundscapes, maar persoonlijk hoor ik liever iets meer structuur in een muziekstuk. Ik mis de drive, hetgeen waar het om gaat. (een beetje raar uitgedrukt misschien, maar ik bedoel dat het "nummer" geen karakter heeft....hmmm nog vager, laat ik maar stoppen) :bekdicht:

Maar je bent wel lekker bezig !!

't vereist een staat van loskoppeling van je IK om dit te ervaren. Pas dan ervaar je eenheid in dit stukje.

t is een vreugdevolle outburst van energie, licht en klank, en zo moet het ervaren worden,

Een nr. hoeft niet karakter te hebben om IMO ook goed te werken. Integendeel: soms vind ik 't gewoon mooi om achterover in m'n stoel te leunen en te genieten van mooie klank, en wil helemaal geen karakter horen! ..karakter is zo saai....maar je hebt gelijk dat dit nrtje wel iets te vrij is voor deze wereld..

Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door Naton.Rozenburg
....maar je hebt gelijk dat dit nrtje wel iets te vrij is voor deze wereld..

niet voor mijn wereld hoor (die groene olifanten, die maken pas een kolereherrie met hun banjo's)
ik vind het een erg lekker & interessant stukje soundscapemuziek. maar goed, ik werk zelf ook regelmatig met simsynth, Csound e.d.
prima!

* na een neurale shutdown van 73% met een geschatte duur van +/- 80sec vind 6 trak zichzelf liggend naast z'n stoel...

have you been abducted by E.T. last weekend?
hebben die lightemitting wezens met grote zwarte ogen jouw wat inspiratie ingefluisterd....?
...
...
[timestretch 1000%]far out man...[/timestretch]

ik vind het wel wat weg hebben van Dr. Who die na een reis in z'n tardis aankomt in een of ander prehistorisch landschap... zeer strak Nate... ik wil meer horen van dit soort fijne kweekjes!!! 8)

maar erm... wie = Susan K.?

Laatst gewijzigd:
Lekker! Wel errug kort! Heb het gevoel alsof de track nog een beetje moet beginnen.

Zou een mooi begin zijn van een erg lang evoluerend nummer (zoiets in de stijl van anima van vladislav delay).

:okdan:

bij zulke tracks is het toch wel zeer moeilijk om je hoofd erbij te houden omdat
je rap geneigt ben om alle effecten die je hebt erop te smijten zodat je een brij
van geluid krijgt. Wat bij jou dus NIET het geval is. Het is moeilijk om hier kritiek
op te geven. omdat dit niet echt mijn stijl is maar ik kan er mij wel een gevoel
bij voorstellen.
De track doet me denken dat ik opgesloten zit in een volledig witte
kamer en dat ik volledig platgespoten ben met drugs en waar al mij zintuigen
overgevoelig zijn....een beetje zoals in een psychiatrische instelling.

greets isnieZot

Dit is gewoon filmmuziek van een erg vage film ofzo. Bijv. een film van David Lynch.
Klinkt allemaal erg mooi maar ik zou er persoonlijk wat meer structuur in bouwen.
In ieder geval klinkt het erg vaag en daar hou ik wel van. Ga zo door zou ik zo zeggen.

Groet

Pain

ik denk niet dat 'k meer van dit soort dingen maak.. want 't is wat IsNieZot zegt.. ik was rijp voor het busje na 't maken van deze dingen.:doei:

Gaaf! Dit zijn nu tracks :okdan:
Origineel en erg droog. Geen track die verzuipt in reverbs, delays, noem maar op.

Off topic: heb je dit gemaakt na het eten van 12 kg paddo's? In dat geval raad ik je aan om deze wat vaker in te nemen. Ik wil meer horen :D

Een kopje bruine suiker is al genoeg.. :) :)

en over de structuur ik krijg IMO een punthoofd van structuur, die linker hersenhelft heeft al genoeg te doen [begrijp U..]:D

Origineel geplaatst door Oxy-Yan
ja, ik weet het niet... :confused:
Technisch heel knap allemaal hoor, maar ik vind het te abstract.

Ik hou op zich wel van vage sound en wazige soundscapes, maar persoonlijk hoor ik liever iets meer structuur in een muziekstuk. Ik mis de drive, hetgeen waar het om gaat. (een beetje raar uitgedrukt misschien, maar ik bedoel dat het "nummer" geen karakter heeft....hmmm nog vager, laat ik maar stoppen) :bekdicht:

De structuur van B.M.F. is een vloeiende, intense. Niet recht toe- recht aan. De drive is als van een soort water (zeer vaag.) Waar het om gaat, is nogal apocalyptisch.

luister naar een heldere, 160 kps Mp3..
-----------------------------------------------------------------------------------

Laatst gewijzigd:
Back