CD's thermisch bedrukken - ervaringen?

hermax

Ouwe rot
Totnogtoe gebruikte ik van die ellendige ronde stickers om mijn cd's te voorzien van een label.
Nu had ik al wel bedrukbare cd's (Mam-E) maar daar moet je dan natuurlijk ook weer een printer voor hebben met een CD-lade. Kost ook al weer snel 200 eur.
Voor mijn minilaptop zie ik nu een externe DVD-writer staan (ga ik sowieso kopen - kost maar 54 eur) met "lightscribe" functie. Als ik het goed begrijp kan je aldus met die writer je DVD's en CD's voorzien van een label, gewoon door een laser die het er op brandt.
Ziet er geweldig uit (moet ik alleen nog dat type CD's zien te vinden), maar is het dat ook? Heeft iemand hier ervaring mee?

Werk voor mij prima! De cd wordt inderdaad voorzien van een label/plaatje die jijzelf in de bijgeleverde software ontwerpt.

De juiste type cd's kan je bij veel online shops vinden, zoek even op tweakers.net bij pricewatch.

Lightscribe bestaat volgens mij alleen uit grijswaarden. Dus kleurige labels kun je er niet mee maken. Een printer die cd`s aankan hoeft trouwens helemaal niet zo duur te zijn :)

www.nierle.nl is een leuk geprijsde shop waar ik m`n cd`s en dvd`s iig altijd haal. Ze hebben iig een flink assortiment.

edit: Deze cd`s gebruik ik om mee te draaien. Branden op 24 - 32 speed gaat snel en prima. Cd`s zijn full printable en daarnaast staat deze fabrikant als een van de beste aangegeven. Printen werkt ook goed op m`n oude Pixma 3000

Laatst gewijzigd:
Inderaad, zeker niet de bovengenoemde 200 euro. Ik kocht twee jaar geleden al een Canon Pixma met CD lade voor 89 euro. En printers zijn alleen maar goedkoper geworden sindsdien.

Moet je mij eens zeggen waar dat is want ik kan het niet vinden. De goedkoopste Canon (want dat merk moet ik hebben omdat hun inktpatronen de goedkoopste zijn) met CD lade die ik vond is net onder de 200.

Lightscribe valt dan wel af voor mij want ik wil echt wel kleur op mijn cd's.

Dank voor de antwoorden al!

Ah ja, nu begrijp ik waarom ik die nog niet eerder had gevonden. Ik zoek namelijk naar een totaaloplossing. Ik wil een printer die tevens kan inscannen en kopies pakken. Ik gebruik de printer voornamelijk voor afdrukken van cd hoesjes en dus de cd's zelf ook, en mevrouw gebruikt de scanner voor recepten en oude foto's.

Ik zal eens alleen aan mezelf denken en mevrouw zelf een oplossing laten zoeken. :D

Lightscribe is inderdaad monochroom + het duurt tergend traag om 1 cd te 'bedrukken' (ongeveer 20 minuten per cd)...

Die cd's met thermische opdruk zag'k ook in de winkel staan, maar de spindel (100 stuks van Sony) was kromgetrokken. Misschien ook van de warmte? :D

Dat labelen met stickers, wat een ramp... Op de duur had je bubbels, loskomende stickers, ...

Mja goed, Lightscribe cd: €1 / stuk, thermisch bedrukbare cd: €0,6 / stuk.

Lightscribe bestaat volgens mij alleen uit grijswaarden. Dus kleurige labels kun je er niet mee maken. Een printer die cd`s aankan hoeft trouwens helemaal niet zo duur te zijn :)

www.nierle.nl is een leuk geprijsde shop waar ik m`n cd`s en dvd`s iig altijd haal. Ze hebben iig een flink assortiment.

edit: Deze cd`s gebruik ik om mee te draaien. Branden op 24 - 32 speed gaat snel en prima. Cd`s zijn full printable en daarnaast staat deze fabrikant als een van de beste aangegeven. Printen werkt ook goed op m`n oude Pixma 3000
Zijn deze cd's trouwens helemaal wit? Want ik kocht altijd die TDK's bij de mediamarkt en daar staat nu opeens zo'n heel gay gouden letter dingetje in het midden met 52x speed ofzo...

Back