Alesis Andromeda A6

Status
Please reply by conversation.
Nee, maar heb wel een Voyager en Phatty en binnenkort een API-2500 onder m'n 2 Distressors matched pair :D

een wat ging over a6 ...tog ?

iig te koop weer [nos???ofso ]
asje de centen heb ,...zou ik m new kopen iig

ik zie het prijs is al weer omhoog gegaan, woensdag waren ze 1999

jja je hebt zeker aandelen
:luv:
demian a6 is egt wel mega bak asje niet vies bbent van programeren
veel hidden functies/dual knobbies
maar egt veel mogelijk van obie sounds tot de narse sequenctial cem achtige polysound
hebter leuke dingen uitgehoord
en een mooie standalone synth die zn waarde denkik wel ff houdt kunje niet van alle nieuwe synths zeggen [moo:doei:g ! ]
raphiee

demian a6 is egt wel mega bak asje niet vies bbent van programeren
veel hidden functies/dual knobbies
'k moet zeggen dat dit me eigenlijk op het moment tegen houd, heb er wat over ingelezen, maar sommige mensen zijn een hele avond bezig met een sound te bouwen, ik ben meer van hup hup, ja we hebben geluid, hop, track bouwen...

Weet niet of de A6 dan wel zo geschikt voor me is, maar ik vraag me af welke polybak ik dan zou moeten kiezen..

lastig..lastig.. :D

ach t valt allemaal wel mee hoor
je draait alles zo weg.. en al die modknopjes zijn reuzehandig.. druk erop en je ziet hoe t zit druk nog es en hops die modulatie staat uit
je KAN heel ver gaan en sommige dingen zijn wat lastig, maar dat betekent niet dat je m met gewoon wat pielen en klooien niet goed in kan zetten.
ik ben zelf ook een erg handson -aanzetten, inrammen en klaar- synthman, maar ik krijg toch ene harde plasser van d'a6
ik denk dat als je een a6 koopt dat je al behoorlijk bekend bent met synthese/synths en dan kan je echt je lol op met zo'n bak
je hoeft er niet bang voor te zijn, zeker niet als je al andere bakken hebt staan die wel binnen 3 nanoseconden doen wat je wil.
zo'n bak is wel slecht voor de moraal, want je kan je gear niet meer de schuld geven :D

Ik geef mijn gear graag de schuld van alles.. :D

hehe, maar ik geloof dat die A6 wel een synth is waar alles zo ongeveer in zit, en da's eigenlijk toch wel het meest doorslaggevend, ik ga d'r nog 's heeeeeeeel hard over nadenken!

Anders kan ik altijd nog presets gaan downloaden voor dat ding of kopen... :dubbel:

'

Weet niet of de A6 dan wel zo geschikt voor me is, maar ik vraag me af welke polybak ik dan zou moeten kiezen..

lastig..lastig.. :D
m'n jp8 met groove interface, maar daar kan je wel 2 1/2 a6 voor kopen , en hij heeft wel minder modulatie mogelijkheden.

Ik vind op zich minder modulatie mogelijk heden niet erg, als de synth maar bij alle knoppenstanden goed klinkt. Ik heb wel eens met een andromeda gespeeld en al heel gauw had ik van een goed geluid een k*t geluid gemaakt en dat kreeg ik niet meer goed, dat soort dingen irriteren me enorm, dan moet ik zoeken en nadenken, en in mijn creatieve proces raak ik dan de inspiratie kwijt om een track te bouwen.

Misschien moet ik 'r maar eentje 2e hand scoren, kan ik m altijd voor het zelfde geld weer kwijt..

ja , in dat opzicht vind ik hem een beetje " de ms20 van de analoge polyfone synth's" . hij kan geweldig klinken , maar daar moet je wel naar zoeken. de jp8 is wat dat betrefteen klasse beter/ anders zo uw wilt.
zou de jp ook alleen wegdoen omdat ik het geld kan gebruiken , op zich vullen die 2 elkaar erg goed aan.
een a6 hoort er eigenlijk wel bij zo gezegd. tis een hele uitgebreide goede synth voor eigenlijk belachelijk " weinig" geld. die van mij blijft .

ik vrees dat ik ze uiteindelijk ook gewoon allebei maar moet hebben .. :D

had dat nou niet gezegd, nu twijfel ik weer over de verkoop van m'n jp8 ...

mja, mss is een a6 wel gaver dan een JP8.
jp8 is wel smooth, maar een memmoog is veel bruter.

val alle synths die ik heb gehad, vind ik de a6 toch de gaafste denk ik, soms irritant door de implementatie van de resolutie van de modulatie en als een tijd je niks gedaan hebt kan je soms wel iets hebben wat moduleert maar geen idee waar.

Dus gewoon een goeie init maken en gaan.

jp is zo clean, en je bent zo snel waar je wezen moet.
de a6 is pure meditatie

de kern van de meeste meditatietechnieken is t loslaten van gedachten
als je dat bij de a6 doet kan je zo 4 weken verdwalen :D

4 weken is kort bij de a6 !

of bv stereo efecten li clean re pannen. en de pan kan ook worden gemoduleerd, etc etc

Status
Please reply by conversation.
Back