HELP - kompakt uninstall niet mogelijk

Niel

OPEN DIE GAIN & EQ !!!
Hoi, heb Kompakt geinstalled en wilde registeren, blijkt dat de verkoper hem niet heeft unregistered oid. Heb NI al een email gestuurd dus tot zover is het afwachten.

Ik wil nu de boel uninstallen want mijn pc reboot iedere paar minuten sinds ik kompakt heb geinstalled of als ik kompakt wil draaien. Zal een een anti-illegaal grapje zijn van NI oid want hiervoor heb ik nog NOOIT problemen gehad met mijn DAW.

Bij uninstallen kan hij "could not find install.log file" en blijft alles staan.
Ik heb wel de NI service center uninstalled en sindsdien blijft mijn pc draaien (ff afkloppen) zonder reboot. Mar Kompakt weghalen lukt niet (gaat wel om 1,2 gb aan data).

Wat kan ik nu het beste doen? Heb geen zin in zwervende files in mijn windows dir die moeilijk gaan doen. Alle data zit op D: en de vst zelf op C:programfiles/~/vstpluggins.
Met de hand weghalen moet ik wel weten wat hij allemaal heeft neergezet .....

Ik wil nu de boel uninstallen want mijn pc reboot iedere paar minuten sinds ik kompakt heb geinstalled of als ik kompakt wil draaien.

Dit hoort niet en is ook geen grapje. Het rebooten ligt ergens anders aan; druk eens op Windows + Pause/Break, ga naar Advanced > Startup & Recovery > en vink bij System Failure "Automatically Restart" uit.

De volgende keer dat 'ie eruitknalt zal het er hoogstwaarschijnlijk inzitten dat 'ie een BSOD geeft; schrijf de 0x-code op en wat er bovenin staat en zoek op Tweakers.net wat 't te betekenen heeft.

Met de hand weghalen moet ik wel weten wat hij allemaal heeft neergezet .....

1) files in de VST Plugins folder (.dll)
2) files in de C:\Program Files\Native Instruments\Kompakt folder
3) entries in de Windows Registry.

Die laatste kun je wegpoetsen; installeer de trial van Tune Up Utilities eens en laat de registry cleaner lopen.

edit: wat ook werkt: herinstalleren en kijken of het dan wel wil deinstalleren.

ccleaner werkt ook erg goed om foutieve en corrupte registry entries te achterhalen en verwijderen.

(maak wel altijd backup van register als hij er om vraagt! je weet maar nooit)

ccleaner download pagina

Dit hoort niet en is ook geen grapje. Het rebooten ligt ergens anders aan; druk eens op Windows + Pause/Break, ga naar Advanced > Startup & Recovery > en vink bij System Failure "Automatically Restart" uit.

De volgende keer dat 'ie eruitknalt zal het er hoogstwaarschijnlijk inzitten dat 'ie een BSOD geeft; schrijf de 0x-code op en wat er bovenin staat en zoek op Tweakers.net wat 't te betekenen heeft.

Gedaan, idd geen reboot meer gehad maar ook geen bsod.
Kompakt start op en vraagt om activatie via de registratie tool, wa tniet lukt omdat het serial nog op de oude naam staat waarschijnlijk.

1) files in de VST Plugins folder (.dll)
2) files in de C:\Program Files\Native Instruments\Kompakt folder
3) entries in de Windows Registry.

Die laatste kun je wegpoetsen; installeer de trial van Tune Up Utilities eens en laat de registry cleaner lopen.

edit: wat ook werkt: herinstalleren en kijken of het dan wel wil deinstalleren.

Herinstalleren vraagt ie bij verwijderen of er een rollback moet gebeuren, dat wil zeggen dat het systeem terug gaat voor de ugrade of overtinstall. Ik heb nee gezegd in de hoop dat hij dan alles weg zou halen maar het is gewoon een roll back waarna hij weer blijft staan en install.log niet te vinden is.

Dus zal eens handmatig gaan kloten, heb ondertussen nog steeds geen reply gehad van native instruments om die serial over te zetten.

heb inmiddels kompakt kunnen registreren dankzij de snelle support van native instruments :mega:

Zit net met ccleaner te spelen, ziet er goed uit! Handig prg mar ik kan niks vinden wat met deinstall van kompakt te maken heeft. Ik krijg nog steeds de melding "could not find install.log".

Nu even alles handigmatig weghalen, alleen ik kan niet zie welke windows registries ik moet hebben. Ik vrag mij af of die er wel zijn. Misschien als ik kompakt handmatig weghaal dat ccleaner dan een melding geeft dat die reg niks doet.

Ondertussen kreeg ik nog even een BSOD tussendoor verwijzende naar iets in de syncrosoft map omdat hij het beeld niet kon maken/weergeven.

Edit: hitmanpro zag dat er een worm was, ff verwijderd. Sinds ik Kompakt van de pc af heb gegooid ook geen bsod's meer.
Kijken of herinstall nu wel werkt zodat ik de 3 gb aan librarieskan gebruiken.

Laatst gewijzigd:
Back