aanzetten en speulen (plug & play)

G

Guest

Guest
sunny pedaal zei in een andere thread iets over koffersynths met ingebouwde speakers en inderdaad zijn die erg leuk. het ultieme hands on is toch als er geen speakers, mixer, hd recorder of pc hoeft worden aangezet.

eventueel een stekker in het stopcontact, als er geen batterijen inzitten), power switch on en spelen.

bijvoorbeeld....

Attachments

• vcs1.jpg
    vcs1.jpg
    140,5 KB · Bekeken: 179
Er bestond toch ook die Juno 106 met speakers? Ik ken het typenummer even niet meer.

En de Yamaha DJX en de Roland EG101 (of zoiets), hoewel dat weer geen synths te noemen zijn.

Ps Leo, waar maak jij je foto's als het regent? :mexico:

bij regen geen foto's !

die hs60 zou ik best eens willen proberen. ik heb wel eens een juno6 en 60 gehad, maar ik vond ze zoveel ruis geven, vooral met chorus aan.

het leuke van die speaker onboard synths is inderdaad gewoon lekker aanzetten en een beetje spelen. het lo-fi 60s transistor-radio-aan-je-oor geluid uit die speaker voegt ook nog wat toe. lekker vintage.
wel moet je vaak het volume terugschroeven anders kan je de vellen van je speakertje van de muur krabben.

Ik heb jarenlang de DX27S gehad. Geluid uit de speakertjes was niet echt inspirerend en het ging al gauw over de zeik. Voor de rest wel een lekkere beginnerssynth, DX100 met grote toetsen zeg maar. Chorus was ook fijn.

HS-60. Als je een heel goedkope 106 wilt en het je niet zo uitmaakt hoe ie eruit ziet.

nou, zo rot ziet die hs60 er niet uit, juno is leuker om te zien, maar ach.....
het scheelt snel de helft in prijs.

Das toch geen synthesizer 6 :confused:?

Zo kan ik ook wel alle speelgoedkeyboardjes & de complete PSR serie hier gaan posten.
Hebben ook allemaal een Speakertje ingbouwd en veelal Boerderijgeluiden.

maar velen noemen noemen het spelen met een sk1 sk5 ... synthen
och ja laat ze maar dromen, velen kennen het verschil niet tussen een keyboard en een synth en het woord synth klinkt iets meer cool, ...

Hebben we verder natuurlijk ook nog de Juno HS60 :

hs60.jpg

en soms, wil ik gewoon echt echt, echt analoog. Bijv. :

125gschwarzgr.jpg

Back