Rudi Linhard is dé Man!

ja, die had ik ook al gezien eerder, maar blijft de vraag hoe verschillend klinkt het??

Ik vind mijn Voyager nu veel strakker, directer en krachtiger klinken. Een belangrijk onderdeel van de modificaties was het vervangen van een rijtje opamps. De S/N ratio van deze opamps lijkt sowieso een stuk lager. Dat merk ik nu m.n. als ik met een headphone naar de Voyager luister. Voorheen hoorde ik soms nog een lichte ruis. Hij is nu muisstil.
Leuk trouwens om die foto`s van RodManSan te zien!! het hadden zo mijn foto's kunnen zijn. Hij had zelfs dezelfde trui aan!! Op het werkblad onder het raam lag afgelopen weekend een Memorymoog volledig uit elkaar. Leuk detail: op die pc linksachter op de foto draait hij Windows 98!

en , niet dat ik ze echt draai, maar toch, klinken de presets nog een beetje?
denk er trouwens over om hem op te sturen , heb gewoon geen 2dgn vrij voor om te rijden, helaas

denk er trouwens over om hem op te sturen , heb gewoon geen 2dgn vrij voor om te rijden, helaas

Gewoon op en neer...vanuit maastricht ist 1000km

Ik heb een hotelletje gepakt in Langenzenn, een plaatsje vlakbij Wilhermsdorf.
De tip voor dit hotel kwam van Rudi zelf http://www.hotel-seerose.de/
Ivm de slewrate upgrade gaf Rudi aan dat hij het over twee dagen wilde uitsmeren.
Zo hoefde Rudi niet te haasten en was de rit comfortabel.
Opsturen is inderdaad ook een optie. Bij Musicstore Koln verkopen ze mooie flightcases voor de Voyager. Gebruik daarvan is wel aan te raden. Gigbag kan natuurlijk ook maar daar ben ik persoonlijk niet zo'n fan van.

Ralph, hoe lang is Rudi met jouw MemoryMoog bezig geweest? Hij gaf aan dat hij ongeveer 8 weken doet over een LAMM modificatie. Hij vervangt zo'n 800 onderdelen van de Memorymoog en neemt ook het volledige keyboard onder handen.
Hij liet mij het verschil voelen tussen het keyboard van een stock MM en de LAMM; met die nieuwe teflon bushings voelde het echt goed; erg in de buurt van de Voyager-Fatar!
Ik ga de komende 4 jaar maar eens sparen voor zo'n LAMM; wat een bak zeg!

Grappig dat je dat vraagt! De meeste presets klinken nog wel OK maar doordat er toch wel behoorlijk wat is gewijzigd door de mods klinkt een aantal toch echt anders. De presets zijn natuurlijk gemaakt voor niet-gemodificeerde Voyagers. Na de mod draai je in no-time veel vettere sounds uit die machine. :P

ja ik ook
kost en geld en ver weg.. maar als t de moeite waard is..

Ik heb een hotelletje gepakt in Langenzenn, een plaatsje vlakbij Wilhermsdorf.
De tip voor dit hotel kwam van Rudi zelf http://www.hotel-seerose.de/
Ivm de slewrate upgrade gaf Rudi aan dat hij het over twee dagen wilde uitsmeren.
Zo hoefde Rudi niet te haasten en was de rit comfortabel.
Opsturen is inderdaad ook een optie. Bij Musicstore Koln verkopen ze mooie flightcases voor de Voyager. Gebruik daarvan is wel aan te raden. Gigbag kan natuurlijk ook maar daar ben ik persoonlijk niet zo'n fan van.

Ralph, hoe lang is Rudi met jouw MemoryMoog bezig geweest? Hij gaf aan dat hij ongeveer 8 weken doet over een LAMM modificatie. Hij vervangt zo'n 800 onderdelen van de Memorymoog en neemt ook het volledige keyboard onder handen.
Hij liet mij het verschil voelen tussen het keyboard van een stock MM en de LAMM; met die nieuwe teflon bushings voelde het echt goed; erg in de buurt van de Voyager-Fatar!
Ik ga de komende 4 jaar maar eens sparen voor zo'n LAMM; wat een bak zeg!

Ik weet niet precies hoe lang maar hij heeft er een paar maanden gelegen ivm wachttijd voor dat ie kon beginnen (2 MM voor die van mij)
Ik dacht breng hem maar meteen dan is ie in ieder geval daar.
Ik had een MM in dusdanige nieuwstaat dat zelfs "der Rudi" zoiets had van "poeh poeh" das een mooie...dus toen ie uiteindelijk bij de klant in de studio te Londen arriveerde was de verbazing groot.
Kreeg de dag erna een mail dat de MM het mooiste instrument was dat die klant ooit had gekocht!!!!...aigtht

een quote van Rudi zelf:

modification ?

Hmm, for example when you send a triangle or a sine wave to the
moog filter the sound is very poor (no harmonics). When you send
a square wave with a high slewrate (that means the signal goes very
fast from zero to maximum) the Moog filter sounds very rich.

Eerst gaan we een flinke cent investeren om een analoge bak in huis te hebben.

Dan gaan we nog vele honderden € aan een veredelde circuit bender geven om de osc's nog perfecter te maken dat ze al zijn!!
Hoe perfecter, hoe meer het als een VA/vsti klinkt

Laat dat mooie apparaat toch zoals hij is, ... :maffia: synth barbaren :duivels:

Memmorymoog LAMM is nog erger !!!!!
De memmorymoog klink zo goed omdat hij juist niet perfect is
€4000 .... 800 stabielere onderdelen .... en het apparaat is stabieler, perfecter, en VERZIEKT!!

Sorry maar ik voel hier niet veel voor :biertje::peukie:

Memmorymoog LAMM is nog erger !!!!!
De memmorymoog klink zo goed omdat hij juist niet perfect is
€4000 .... 800 stabielere onderdelen .... en het apparaat is stabieler, perfecter, en VERZIEKT!!

Sorry maar ik voel hier niet veel voor :biertje::peukie:

Ik ben ook geen voorstander van allerlei mods etc maar de LAMM is in mijn optiek een top instrument!..Rudi Linhard transformeert een mislukte synth (hij klinkt top maar "enginering wise" is ie gewoon ruk) naar een modern inzetbaar instrument wat de rigeurs van bijv een tour kan doorstaan..
Ik heb er een verkocht aan iemand en die speelt er deftig veel op en heeft nooit een enkele klacht geuit..
Denk dat een standaard MemoryMoog hem was tegengevallen.

Zijn update van een MiniMoog is in mijn ogen nog geslaagder.

de voyager is er ook op vooruitgegaan, helaas blijft het harde bewijs uit, echter hij voelt , speelt en klinkt beter.
rudi ist der mann !

Eerst gaan we een flinke cent investeren om een analoge bak in huis te hebben.

Dan gaan we nog vele honderden € aan een veredelde circuit bender geven om de osc's nog perfecter te maken dat ze al zijn!!
Hoe perfecter, hoe meer het als een VA/vsti klinkt

heb je mijn bericht met een quote van Rudi zelf wel gelezen ?

heb je mijn bericht met een quote van Rudi zelf wel gelezen ?

Ja hoor, zeer slim verkoop verhaaltje.
gelt natuurlijk ook voor wat andere synths

Bij een jp8 is dat ook zo, niet veel harmonics met een sine wave.
Moet nu de square veranderd worden ?:?

Gewoon een mod die de osc veranderd, verbetering ? hoop van wel ;-) , zal toch een kwestie van smaak zijn.

doe iemand me nou eens een plezier:
lees eens een stukje van de volgende treat ( niet het eind want dan wordt het wat zeverig )
en svp ! post eens wat mp3'tjes zodat we eindelijk eens weten of het nu wat uitmaakt en zo ja wat !
https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?p=1158925#post1158925
anders blijft het een beetje geklets in de ruimte

Ja hoor, zeer slim verkoop verhaaltje.
gelt natuurlijk ook voor wat andere synths

Bij een jp8 is dat ook zo, niet veel harmonics met een sine wave.
Moet nu de square veranderd worden ?:?

Gewoon een mod die de osc veranderd, verbetering ? hoop van wel ;-) , zal toch een kwestie van smaak zijn.

Gelt mag je ook met een d schrijven wat mij betreft...

dt ?
( he..!:okdan: )

Back