orgel rythm sync mod

BIAM

.
Ik bezit een gem rodeo 49 (ouwe goedkope transistor orgel ding) met zo'n ritme gedeelte.

Zou je daar zonder al te veel moeite een dinsync aansluiting op kunnen maken.
Zoja, hoe?

En met een Hammond autovari 64?

Ik bezit een gem rodeo 49 (ouwe goedkope transistor orgel ding) met zo'n ritme gedeelte.

Zou je daar zonder al te veel moeite een dinsync aansluiting op kunnen maken.
Zoja, hoe?

En met een Hammond autovari 64?

altyd mogelijk
is vaak een clock module inside een analoge drum synth
eregns valter iets te triggeren
aleen moetje zelf weten waar te meten / kijken opt schema

vriend van mij heeft de eminent [jarre orgel string bak ] gemod zodat dedrumdoos mee loopt
niet start stop ofso ,...

Ik heb geen schema van die rodeo, maar zoveel elektronika zit er niet in.
Ben alleen een beetje een noob betreft elektronika.
Daarom wil ik eerst die rodeo modden, voordat ik aan die autovari begin.

Als ik het goed begrijp kan ik em zo van de tempo pot pakken,alleen ff de spanning checken en die eventueel aanpassen aan de dinsync norm.

Als ik het goed begrijp kan ik em zo van de tempo pot pakken,alleen ff de spanning checken en die eventueel aanpassen aan de dinsync norm.

Duhh...., niet dus, logisch!

Weet iemand waar je de service-manual kan downloaden?

Hallo, ik heb ook al jaren een gem r49 in mijn bezit.
En veel info kun je er niet over vinden , ook geen schema's.[al eens gezocht]
In pricipe kun je alles midificeren of syncen.
Ik heb hem al vaker open gehad en er zitten overigens wel wat i.c's in ...en volgens mij is er eentje daarvan de klock i.c.
Dus daar moet je het dus zoeken.
Overigens..kijk eens naar mijn filmpje ,dit kun je er ook mee.

Leuk filmpje. Wist niet dat behringer de bass synth pedaal ook had gecopieerd.

De tempo pot gaat naar de IC:AY 5-1315 7723 die geeft een aantal pulserende signalen af.
Ik verwacht dat dit de clock is.
Mijn multimeter is een simple (traag) digitaal ding waarop ik niet kan zien of de pulsen regelmatig zijn.(dan is zo'n analoge meter toch wel weer fijn)
Ik heb nog wel een oude buizen scoop liggen, moet alleen weer even uitvogelen hoe ie ook al weer werkt.

Met pin 4-5-6-7-8 van de AY 5-1315 7723 (ic in voetje) kun je de drums triggeren resp. kick-snare-tom-oh-ch, maar heb de clock nog steeds niet gevonden.
Zou ik mijn MCV4 kunnen aanpassen zodat ik drums kan triggeren?

Met pin 4-5-6-7-8 van de AY 5-1315 7723 (ic in voetje) kun je de drums triggeren resp. kick-snare-tom-oh-ch, maar heb de clock nog steeds niet gevonden.
Zou ik mijn MCV4 kunnen aanpassen zodat ik drums kan triggeren?

drum2trigger interface besteld bij engineersatwork.nl.
Ben benieuwd:)

De drums worden getriggerd door 5v via de genoemde pinnen.
Het kitje stuurt ook 5v uit.
Als die 10ms lang genoeg zijn voor de drums dan zou ik die er rechtstreeks op kunnen zetten.
Zolang de rythmbox niet loopt zal het geen probleem zijn, anders zou er 2*5v op de ic kunnen komen en weet niet of ie dat fijn vind(verwacht geen probleem).
Zoals ik al eerder heb gezegt ben ik een noob in elektronica. Mijn x0x werkt ook nog steeds zonder problemen, maar zo'n kit doet me eerder denken aan ravensburger ofzoiets, alles voorgekauwd. Alleen als je iets niet goed doet dan is het wat lastiger om te achterhalen:).

Als ik rare dingen doe dan hoop ik dat iemand mij wil corrigeren.

Ik hou jullie op de hoogte.

Zolang de rythmbox niet loopt zal het geen probleem zijn, anders zou er 2*5v op de ic kunnen komen en weet niet of ie dat fijn vind(verwacht geen probleem).

Je kan ook die ic eruithalen(zit toch op eenvoetje) dan triggert het orgeltje iig niets meer.

engineers@work:
PLEASE NOTE: Dear visitor our shop is closed from 24-06-2009 to 06-07-2009 . Placed orders will be sent in the week of 06-07-2009.

Ik heb em natuurlijk op 24-06-09 besteld :( , dus mijn midi2trigger zal moeten wachten.

Even oude draad omhoogschoppen!

De Rodeo staat op zijn kant stof te happen. (edit; samen met de midi2trigger :( )
Ik ben inmiddels met de hammond autovari64 begonnen.

De autovari64 loopt op dinsync, alleen stoort de clock op de audio output.
Hier wordt aan gewerkt en suggesties zijn altijd welkom. ;)

Back