George Clinton: grondlegger vd funk & hiphop inspirator

Oooh ... jongens denk om mijn bloeddruk :o:

schater.gif

Maar om dan te suggereren dat ze niet funky zouden zijn. Een beetje r.e.s.c.e.p.t graag voor de meesters van het genre. :frons: .......... :P

Erm, ik geloof dat ik weer eens verkeerd begrepen wordt.

George Clinton is niet de grondlegger van de funk, hij is er juist door geinspireerd, zijn muziek van na begin jaren zeventig funked geweldig.
Het vroegere werk funkt echter nauwelijks, terwijl funk wel al bestond.

Ik heb groot respect voor George Clinton, zijn muzikaliteit etc, ben dan ook al jaren fan van hem en zijn muziek, maar ben een nog grotere fan van Sly & the familiy stone als het om funk gaat, jammer alleen dat Sly zo'n ongelofelijk zootje heeft gemaakt van zijn leven.

Misschien ga ik ook nog naar Funkadelic in Rotjeknor, het is ongeveer de laatste naam die nog op mijn lijstje staat van bands die ik gezien moét hebben. :biertje:

Wie weet spelen ze nog een tribute nummer voor MJ.

haha idd

ik herinner mij het totaal instorten van mijn wereld toen bootsy op north sea een tribute to james brown concert gaf :D
met PVD een nep james brown op het podium :(

ik stem TEGEN TRIBUTES!

ik stem TEGEN TRIBUTES!

Je wordt de laatste dagen doodgegooid met MJ tributes. Hypocriet gedoe allemaal. De MJ die zo geweldig was, bestond allang niet meer, dus die tributes hadden ze al jaren eerder kunnen doen.
disgust.gif

ik vond het gisteren lang niet zo strak als vorig jaar
jammer
gasten beetje te leip her en der
de echte hogeschoolfunk was maar sporadisch te herkennen

Goed dan hebben ze dus hun portie gehad voor aanstaande zaterdag :)

ja denk t wel
george was ook wat wappie maar vooral wat gefrustreerd omdat ie de lui niet scherp kreeg
das jammer, met zoveel lui op het podium moet het strak zijn gewoon
de beste drummer van t stel drumde te weinig ook vond ik.. veel gepiel
en het stond heel hard ook
wel een zangeres erbij met een stem zo groot als 14 keer t heelal en george zn kleindochter rapte met een heeeele dikke flow, dat was wel cool

Ik ben heel erg benieuwd hoe het gaat worden, hopelijk ook wat minder bekende tracks als Bubble gum gangster 8)

Eerste deel was toch wel behoorlijk strak, maar in het tweede deel werden Atomic Dog en het "Let me ride" gedeelte van Mothership Connection vergald door de keyboardspeler en George Clinton zelf. Erg jammer, maar wel een hele goede uitvoering gezien van Maggot Brain :okdan::halleluja

Wat ik wel een groot min punt vond: Het geluid van de bas en de kick. Bij beide was er geen defenitie in het geluid te bekennen. De kick was een soort 808 achtige boom en bij de bas hoorde je de hoge snaren niet, kortom er zat veel te veel laag in.
Bij funk moet je alle snaren van de bas goed horen en de kick moet een lekkere klets hebben.
Advies voor de geluidsman: Gewoon effe de lage tonen terug draaien en het volume wat harder.

Er zat ook een rare resonantie in tijdens de platen die er voor gedraaid werden. Dus het ligt blijkbaar gewoon aan de Effenaar zelf.

Back