Reason 4 stepsequencer, help!

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.

xpressurself

Stamgast
Hallo allemaal,

Ik gebruik sinds kort reason 4 (gebruikte daarvoor Fruity Loops 8 ).
Nou heb ik al vette loopjes gemaakt en wil graag een volwaardig nummer inelkaar zetten alleen heb ik geen flauw idee hoe die stepsequencer werkt!

Bij FL was het lekker simpel, gewoon patterns knippen, plakken, aanpassen etc en zo kon je heel makkelijk een nummer inelkaar zetten. Maar met reason 4 kom ik echt geen meter vooruit, ik heb al een aantal tutorials op bijv youtube gekeken maar daar wordt ik ook niet wijzer van.

Heeft iemand hier uitleg over of een tip waar een makkelijke beginnertutorial staat hoe je gewoon, tja, de loopjes/patterns van je device en zo, achter elkaar zet zodat je een nummer kan bouwen.

Hartelijk dank!

Ik heb die filmpjes op die website bekeken en wordt er niet veel wijzer van.
Heb dus iets inelkaar gezet, althans dat dacht ik, toen wist ik al niet hoe ik het af moest spelen. Vervolgens maar export as audio file gedaan en kreeg ik gewoon 2,25 min lang alle loops tegelijk afgespeeld. Heeft niet echt gewerkt dus ;)

Ik heb buiten de demo's helemaal nix met reason gedaan, maar met de step sequencer maak je toch geen complete tracks? Daar is die sequencer onderin voor.

Wat ik deed is een loopje maken (b.v, met die TR kloon) en als je dan ergens rechts op klikte dan had je iets van 'send to track' en dan werd de data uit de drumsequencer in een track geplaatst en kon je er daarmee gaan knippen, schuiven en kopieren etc etc.

Maar mij lijkt dat zuke basis functionaliteit toch wel in de handleiding staat uitgelegd. Die zou ik er dus toch nog ff bijpakken!

blijkbaar,

overigens stonden de juiste handelingen al reeds in deze draad ! :P

:slotje:

Daarom begon ik ook over de handleiding ;)

Bericht door een moderator:
de straf van warez is dat je alles zelf mag uitzoeken, maar daar word je hard van

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back