Heeft de ION echt die 80's feel/sound?

Waarom een VA kopen als er nog zoveel betaalbare jaren '80 bakken zijn?
Nou, er is zoiets als kosten besparing. Een analoge bak van begin jaren 80 is meer dan 25 jaar oud. En die dingen gaan kapot, Ik heb er een aantal die gewoon de geest hebben gegeven en het is niet de moeite die te repareren. Er is ook zoiets als beperking van aantal apparaten dat je in huis wilt hebben. In mijn geval zit ik ernaar te kijken om zo'n ION aan te schaffen. Het zal nooit zo warm klinken als een echte analoge bak, maar als je er wat fx overheen poeiert kan het ermee door.

Terzijde: waarom maakt Alesis de ION niet meer? Een kwestie van falliet gegaan toendetijd of was het tijd om dit model eruit te knikkeren?

De Juno 60 moet maar even wachten, nu ik gister een ER-1 MK II op de kop heb kunnen tikken voor een zachte prijs. Ik ben eruit: M'n JX-305 omruilen voor een AN1x (enige die in dezelfde prijsklasse valt)! Nu maar wachten op wat reactie. Bedankt voor de hulp heren.

Ik wil dit oude topic niet omhoog kicken, maar wil toch even kwijt dat ik de microkorg (MS2000) heb gehad, de Alesis Ion, de Nord Lead én de AN1X. IK vind de AN1X toch veruit meest analoog klinken. Handson bediening, heel makkelijk. Microkorg was kut, vooral het editten, daarvoor is de MS2000 miljoen keer beter. De klank vind ik slecht. De Nord Lead vond ik karakterloos. De Ion kan alles, kan enorm HARD klinken... maar het editten is nog steeds een heel karwij, mede door de knoppen die je 4 keer moet omdraaien om je filters toe te draaien enz... Je kan er echt wel alles mee. Aleen met midi werkte hij niet zo fantastisch vond ik. Modwheels en pitchbender hebben gns tandaard midi resolutie, maakt het allemaal wat vreemd...

De AN1X is fantastisch...

(oja, kheb enkele analoge 80's bakken staan dus ik kon vergelijken)

Hee grappig! Ja, ik was ook erg verrast door de AN1x. Ik vind hem super.

ik heb zelf een Roland JP8080. heb m gekocht omdat ik t geluid echt lekker dik en analoog vind klinken :D.
erg vergelijkbaar met een Juno of Jupiter.
mischien een idee om daar is naar te kijken (of een JP8000)? :)

Als je ECHTE 80's sound wil, dan moet je een synth kopen uit dat tijdperk. There is no other way. Maar geen JX3P, die gebruik ik al, dus dat is niet meer origineel.

Nee serieus, bespaar jezelf veel geklooi, koop een 80's synth als je 80 sounds wil. Easy.

Back