BCR2000 en JX8P, Matrix6, DW8000

pjoris

Ouwe rot
Er is hier heel wat discussie over geweest maar ik vind niet het definitieve antwoord. Kunnen jullie me uitsluitsel geven of de BCR2000 werkt (editen) met:
- Roland JX8P
- Oberheim Matrix 6/1000
- Korg DW8000
Bedankt,

Joris

Eerste twee wel. Alleen de JX-10 heeft er wat moeite mee geloof ik. DW8000 ken ik niet genoeg. Overigens is de Matrix-1000 niet helemaal lekker met SysEx, je kunt dus niet direct de cutoff tweaken daar door. Je kunt wel een controller routen naar de cutoff via de matrix en die dan real time tweaken, of je BCR2000 mappen op een Matrix software editor (maar dat is ook een beetje onhandig).

Normaliter programmeer je een Matrix-1000 gewoon via software, en zorg je er voor dat standaard CC's zoals pedal, modwheel, pitch etcetera geroute zijn naar de parameters die je live wilt tweaken.

Bedankt ! JX10 heeft kennelijk met alle midi problemen. De Korg is niet zo lastig, denk ik - dus ik ga ervoor ... Jori

Ik zou deze thread graag willen aanvullen met wat info omtrent de JX-10...

Onlangs heb ik via Colin Fraser de Rom-chip besteld, volgens zijn perfecte instructies zonder problemen erin gezet (de rom-chip was al voorgeprogrammeerd, hoe makkelijk wil je het hebben). En ook de M64-C cartridge erbij gekocht, best handig.

Toen heb ik mijn Kenton Spindoctor weereens aangezwengeld, en via de Spindoctor PC-editor onder elke knop de juiste "sysex-string" gezet en ik moet zeggen dit werkt perfect ! de poor man's PG-800 ;)

Als ik nu bijv. de filter-cutoff aanstuur op de JX-10, dan zie je ook direct in het display de parameters veranderen (in Tone-edit mode)

Ook grappig, je kan ook meerdere parameters tegelijk aansturen.. als je midi-controller het toelaat om meerdere sysex-strings onder een knop te programmeren, kan je dus meerdere parameters tegelijk aansturen.. een ding hierbij, de waardes gaan niet altijd gelijk op, het is niet helemaal zuiver, als ik bijv. de knop helemaal omdraai dan staat 1 parameter op 99 en de andere nog op 78 ofzo.. maar wel cool dat het kan!

Dit werkt zeker handig als je de LFO of ENV van beide DCO's tegelijk wilt bedienen.
Ben er iig erg blij mee dat het werkt, was wel even aanrommelen eerst.

Voor verdere uitleg verwijs ik een ieder naar www.colinfraser.com

Laatst gewijzigd:
Back