Ik word gek van Ableton!

LeBonTon

DoubleClicker
Allereerst....ik ben enorm fan van Live.....de nieuwe functies in versie 8 vind ik geweldig.

Maar de rest.....huiver.... Ze zitten nu op versie 8.04 en ik heb problemen te over:

• Allereerst moet ik de latency van mijn edirol ua/101 belachelijk hoog zetten en dan nog komen er soms spetters e.d.
  • Mijn CPU rijst de pan uit....drie loopjes en een reverb en ik zit al op 30%
  • Soms pakt mijn muis niet, soms blijft ie ergens hangen.
  • De graphics zijn soms goed en soms lijkt het wel slowmotion.
:stupid:stupid:stupid:stupid:stupid:stupid:stupid:stupid
Dit alles maakt het voor mij eigenlijk onwerkbaar en ben voorlopig weer terug naar versie 7 :doei:. IMHO had versie 8 nog lang niet mogen worden uitgebracht.

Hoe zit dat met andere Ableton gebruikers hier op het forum. Hebben jullie überhaupt problemen met 8 en zo ja...welke?

Euh ja...dualcore 2.0 GHz en 4gig ram....is volgens de specificaties meer dan voldoende.

Vreemd, dat zou toch echt wel moeten volstaan. Heb zelf dezelfde geluidskaart, en op een ver-van-recente iMac draait versie 8 wel erg goed. De interface is een tikje trager dan op 7, maar voor de rest heb geen last van hoog CPU verbruik (ook bij lage latency).

Ik heb alles aan mijn pc zo´n beetje geupdate....t heeft wat gewerkt...maar nog niet echt. CPU is nu iets lager...maar nog steeds te hoog.

Ik heb maar een mail naar de support gestuurd.

Ik heb zelf de firewire variant van de 101 en werk zowel met hard- als softsynths. Ik moet zeggen dat ik tot op heden weinig problemen heb (moet 8.0.4 nog wel installeren trouwens). Wat betreft latency heb ik geen aanpassingen hoeven doen ten opzichte van Live 7.
Kan het zijn dat een bepaalde VST roet in het eten gooit?

bij mij gaat alles goed, totdat ik Group Tracks gebruik. Misschien komt het dan door het grote aantal samples dat ik inlaadt.... maar dan gaat hij heel traag.
Ik denk dat het niet met mijn moederboard te maken heeft, maar met de snelheid van mijn Hard Disc (5400 rpm)

break.gif

...Kan het zijn dat een bepaalde VST roet in het eten gooit?
Ik gebruik geen VST´s....enkel hardware, samples en native effecten.

@RSB Soms jeuken mijn handen ja....

Bij mij liep live vast als ik te snel clips aan het copieren was met alt drag (mac)
Update gedaan naar 8.0.4 , nog steeds hetzelfde probleem , ableton een mail gestuurd de volgende dag weer even testen en toen was het over.

Nu draait live 8 als een zonnetje.

laatst nog op een goedkope mac mini met Live 8 bezig geweest.. draaide als een zonnetje.. cpu ging nooit boven 10%, zelfs niet met zotte grain delays en reverbs gestapelt

Volgens mij heb je een softwarematig probleem op je pc, of on-compatibele plugin, of ...
Begin alvast eens met je geluidskaart drivers te vernieuwen..Check de settings ook (asio, ..)

ARGGGG"@ @#!@##!@#!#@

heb ik een monster track in live 8 maar trekt me vaio het niet. Terwijl het helemaal geen efx overladen shit is.CPU verbruik van live 8 is echt belachelijk. t.o.v. Live 7

Ik draai een core 2 duo 1.56g en 2gb Ram dat zou toch echt genoeg moeten zijn.

Live 8 zal wel was goed worden als ze bij live 8.5 zijn.

Ja hier hetzelfde probleem. Al moet ik zeggen dat mijn computer al niet meer van de jongste is maar het scheelt dag en nacht met vorige versies. Doet niks anders dan haperen en cpu reist echt de pan uit. Ik ben terug naar de 5 overgestapt en binnenkort word dat de 7. Mss dat hij op mijn mac wel lekker zal lopen die is veel nieuwer maar ik gebruik die niet echt voor muziek te maken maar ik zal het toch eens testen.

Ik heb geen problemen met Live 8, maar ik gebruik het eigenlijk alleen als midi sequencer voor hardware synths.

ik was ooit voor n optreden mn m-audio firewire ding vergeten (helemaal geen goeie interface eigenlijk) en toen had ik even een edirol geleend
wat een hel
was welliswaar live 7, maar voor mij nooit meer edirol (liever ook geen usb interface, maar dat zal op een gegeven moment wel moeten.. firewire gaat eruit he?)
ik kon nauwelijks 3 efecten draaien en clips wisselen liep voor geen meter
sorry ik kan je niet verder helpen dus.. behalve; koop een RME ;-)

serieus? ik hoor meestal goede dingen van Edirol (zeker tov m-audio firewire, wat een miserietoestel was dat...)

Back