Ik word gek van Ableton!

ik was ooit voor n optreden mn m-audio firewire ding vergeten (helemaal geen goeie interface eigenlijk) en toen had ik even een edirol geleend
wat een hel
was welliswaar live 7, maar voor mij nooit meer edirol (liever ook geen usb interface, maar dat zal op een gegeven moment wel moeten.. firewire gaat eruit he?)
ik kon nauwelijks 3 efecten draaien en clips wisselen liep voor geen meter
sorry ik kan je niet verder helpen dus.. behalve; koop een RME ;-)

Ik was eigenlijk wel te spreken over de edirol. In 7 werkt ie als een zonnetje op 192 samples.

Ja hier ook nooit problemen gehad met m'n Edirol FA101, en ik hoor van anderen ook alleen maar positieve berichten (ook over kleine broertje FA66). Beetje verouderd qua software routingmogelijkheden tve RME en zo, maar doet het altijd goed...

Hardware alternatieven zat voor ableton.
Je moet alleen niet de illusie hebben dat het in 1 hip vormgegeven doosje gaat komen.
Met 1 goede synthmodule, een moderne MPC en een leuke mixer heb je een goede basis.
Pak dr nog een leuke compressor bij oid en je bent op weg :). Dit is nog redelijk portable.
(portable is bij mij wat je in 1 keer van de auto naar het podium kunt slepen ;)).

Oké je kunt niet hip in de trein zitten met je earcandy koptelefoon op je hippe kuif de elektreau-producert uithangen maar das dan een nadeel van hardware.

-C-

Geen performance problemen. In 8.03 problemen met Waldorf PPG vst. 8.04 moet ik nog testen met deze vst. Gister crashte Live 8.04 toen ik wilde saven. Versie 7 is eigenlijk altijd stabiel geweest. Die bugs ff goed testen en contact opnemen met Ableton.

Oké je kunt niet hip in de trein zitten met je earcandy koptelefoon op je hippe kuif de elektreau-producert uithangen maar das dan een nadeel van hardware.

-C-

Whahaha! Hilarisch!
Ik zit ook wel eens wat te prutsen met Ableton in de trein.
Maar dan geen hippe kuif, elektreau en al helemaal geen earcandy headphones.

Eh stomme vraag hoor maar zijn je plugins wel goedgekeurd voor live 8?

Ohja als je een beetje professioneel muziek wil blijven maken. NOOIT nieuwe versies op een productie machine installeren maar liefst op een testbak. Dan kan je rustig in je vrije tijd het nieuwe pakket leren en problemen afvangen. Zodat je niet afhankelijk bent en dus gewoon muziek kan blijven maken.

Eh stomme vraag hoor maar zijn je plugins wel goedgekeurd voor live 8?

Ohja als je een beetje professioneel muziek wil blijven maken. NOOIT nieuwe versies op een productie machine installeren maar liefst op een testbak. Dan kan je rustig in je vrije tijd het nieuwe pakket leren en problemen afvangen. Zodat je niet afhankelijk bent en dus gewoon muziek kan blijven maken.

Euh als je even had gelezen had je gezien dat ik géén plugins gebruik, dus dat kan het niet zijn. Waarom zou ik goedkeuring moeten hebben als ik wel plugins zou gebruiken? Wat voor nut heeft een DAW als ik bepaalde plugins niet kan gebruiken.

En jah....een test bak...dat is een luxe die ik me op dit moment niet kan permiteren. Gelukkig kan je verschillende abletons naast elkaar draaien.

Mocht het zo zijn dat er echt bepaalde plugins zijn die niet compatible zijn...dan is dat nog een reden waarom Live 8 nog niet had mogen worden uitgebracht.

Ableton, enorm over het paard getilt KUT programma wat alles hetzlefde laat klinken, ik zou het wel weten, WEG ER MEE!!! Veelste duur man. En inderdaad VREET het je CPU op.

WWW.RENOISE.COM

Euh als je even had gelezen had je gezien dat ik géén plugins gebruik, dus dat kan het niet zijn. Waarom zou ik goedkeuring moeten hebben als ik wel plugins zou gebruiken? Wat voor nut heeft een DAW als ik bepaalde plugins niet kan gebruiken.

En jah....een test bak...dat is een luxe die ik me op dit moment niet kan permiteren. Gelukkig kan je verschillende abletons naast elkaar draaien.

Mocht het zo zijn dat er echt bepaalde plugins zijn die niet compatible zijn...dan is dat nog een reden waarom Live 8 nog niet had mogen worden uitgebracht.

Met je "...Euh als je even had gelezen...": Mensen proberen je te helpen hier vriend en stellen jou vragen die je jezelf al had kunnen of moeten stellen. Ze proberen een oplossing te zoeken en verdienen best een andere toon volgens mij.

Daarnaast is "toestemming hebben" hier niet zoiets 'ff aan m'n moeder vragen of het mag' maar gewoon domweg of bepaalde plugins zijn goedgekeurd/doorgetest/werkend zijn gebleken/het officieel doen in de nieuwe versie waar je naar hebt geupgrade...niet meer dan iets heel normaals wat heel standaard is als je met officiele programma's werkt. Is het een officieel pakket eigenlijk? Soms kan dit, en ja ik weet dat er mensen zijn die cracks hebben die beter draaien dan het origineel maar genoeg problemen met cracks geweest ook. Ik doe het niet meer, alles legaal...geen gezeik, ook niet met updaten mits je de procedure volgt.

Je hardware upgrades van je pc compatible met Ableton?

En wat heeft Ableton er nou mee te maken of bepaalde plugins mee komen met hun ontwikkeling? Mensen moeten gewoon eens ophouden met als een kip zonder kop hun werkende setup te upgraden

MadR +1 on that one!

Ik stel de suggesties van MadR en anderen erg op prijs. Mijn excuses aan MadR, mocht dit verkeerd zijn overgekomen.

@Manu ik snap dat het niet zo iets is als aan je moeder vragen. En ja....Ableton heeft er natuurlijk helemaal niks aan als alle VST's compatible zijn.

Verder bevalt de implicatie dat ik met een crack zou werken me helemaal niet.

Ableton, enorm over het paard getilt KUT programma wat alles hetzlefde laat klinken
Altijd het allermakkelijkst om je gereedschap de schuld te geven. Vooral blijven doen joh :okdan:

Is het een officieel pakket eigenlijk?
Het probleem met de onofficiele versies van Live is dat ze op willekeurige momenten er compleet uitvliegen en dan gewoon niks meer doen.

Je hardware upgrades van je pc compatible met Ableton?
Ik kan me met de beste wil van de wereld niet voorstellen waarom Live daar een jota om zou moeten geven.

Mensen moeten gewoon eens ophouden met als een kip zonder kop hun werkende setup te upgraden
Geef ze eens ongelijk? Het is echt niet veel gevraagd om te verwachten dat iets werkt als je upgrade; immers, de nieuwe klanten zouden dan ook gelijk slachtoffer worden van prutswerk, en dat ruineert je toekomstige markt gewoon snoeihard. Het idee dat er aan gewend moet worden dat de punt-nul versie niet te vertrouwen is is al storend genoeg.

Aan de andere kant, alle Live-installaties worden naast elkaar neer gezet; als ik een upgrade installeer naar 8.04 zit er nog steeds een 8.03. Toen ik 8 installeerde heb ik gelijk maar eens opruiming gehouden en er een stuk of 6 oudere versies uitgemikt :D

• Allereerst moet ik de latency van mijn edirol ua/101 belachelijk hoog zetten en dan nog komen er soms spetters e.d.
  • Soms pakt mijn muis niet, soms blijft ie ergens hangen.

Je muis zit via USB vast. Je UA ook. Het lijkt me dat er iets mis is gegaan met de instellingen van USB - wellicht dat 'ie naar 1.1 is teruggezet ipv 2.0?

Kijk eens of een aparte USB PCI kaart (bijv. een http://tweakers.net/pricewatch/238466/lacie-usb-20-pci-card.html ) het probleem oplost; dat is sowieso een beter idee dan alles maar op je moederbord prikken.

Laatst gewijzigd:
Verder bevalt de implicatie dat ik met een crack zou werken me helemaal niet.

Die implicatie is er niet maar lees jij erin, en moet heel eerlijk zijn dat al zou die er wel zijn geweest het mij echt een worst zou zijn of dat jou bevalt of niet...ik noemde het omdat ik al zoveel mensen ben tegengekomen die wel problemen dit problemen dat hebben en waar ligt het vervolgens aan? Yep...maare ik zou zeggen bel, mail en ga langs bij meneer Ableton om verhaal te halen. De support is, of vind ik erg goed bij hun

als je tegenwoordig hulp/advies vraagt over een stuk software lijk je er bij te moeten zetten dat je het echt gekocht hebt..
hoe raar zou het zijn als we dit bij alles moesten doen? :)
ik heb een alesis ION (niet gestolen) en ik krijg m niet werkend met mn macbook (wel gestolen) ;-) iemand advies?

Lijkt mij dat het probleem bij de geluidskaart ligt, wellicht een driver probleem. Dat verklaard ook meteen de andere symptomen zoals haperingen en CPU-verbruik.
Staat de juiste driver geselecteerd in ableton? Ik neem aan dat je de laatste versie hebt? Anders eens opnieuw installeren, of eens in een ander USB slot steken.

Of 'n oudere driver van je geluidskaart zoeken...

Back