Ik word gek van Ableton!

Altijd het allermakkelijkst om je gereedschap de schuld te geven. Vooral blijven doen joh :okdan:

Ah solly, was vergeten iets nuttigs toe te voegen onderaan m'n hoopje stront ;-P
Is ook mijn probleem dat ik liever nie veel geld uit geef aan iets wat bij mij toch niet werkt.

Maar dusss.... oudere driver porberen misschien??

als je tegenwoordig hulp/advies vraagt over een stuk software lijk je er bij te moeten zetten dat je het echt gekocht hebt..

Als er iemand zegt dat ze zowel Nuendo als FL Studio hebben begint er een alarm te loeien; als je de eerste hebt houd je je over het algemeen niet met de tweede bezig.

Als er iemand wil weten hoe ze iets copy+pasten (of een andere simpele vraag) in Cubase begint er ook een alarm te luiden; je hebt de duurste versie van een ingewikkeld programma en kan daar niet achter komen? Dan nog; legale Cubase-bezitters hebben een compleet forum voor zichzelf; stukken meer succes als je daar gaat zoeken in plaats van hier. Gek genoeg gebeurt dat niet. Da's niet om mensen weg te jagen hier die Cubase-vragen hebben; het is alleen vrij obvious dat als daar de meeste kennis zit je daar als eerst gaat kijken.

Ah solly, was vergeten iets nuttigs toe te voegen onderaan m'n hoopje stront ;-P
Het punt is dat als dingen hetzelfde klinken omdat mensen hetzelfde gebruiken er nog meer mis is; immers, het is niet zo dat andere software (of zelfs mengpanelen) niet door andere mensen wordt gebruikt.

De cliche filtersweeps - goed, daar heb je een punt. Maar da's gewoon muzikale luiheid; in de jaren '90 kopieerde je het stukje op je Atari en voegde een loopje toe van je S3000XL, of verzon je iets compleets anders. De acceptatie voor witte-ruis-breaks en 8 maten lowpass omhoogschroeven is gewoon groter.

Als er iemand zegt dat ze zowel Nuendo als FL Studio hebben begint er een alarm te loeien; als je de eerste hebt houd je je over het algemeen niet met de tweede bezig.

Als er iemand wil weten hoe ze iets copy+pasten (of een andere simpele vraag) in Cubase begint er ook een alarm te luiden; je hebt de duurste versie van een ingewikkeld programma en kan daar niet achter komen? Dan nog; legale Cubase-bezitters hebben een compleet forum voor zichzelf; stukken meer succes als je daar gaat zoeken in plaats van hier. Gek genoeg gebeurt dat niet. Da's niet om mensen weg te jagen hier die Cubase-vragen hebben; het is alleen vrij obvious dat als daar de meeste kennis zit je daar als eerst gaat kijken.

ja is waar :biertje:
ikzelf gebruik trouwens legaal cubase5, maar ook FL ;) sluit elkaar niet uit, maar begrijp je punt

Bedankt voor de reacties.

Je muis zit via USB vast. Je UA ook. Het lijkt me dat er iets mis is gegaan met de instellingen van USB - wellicht dat 'ie naar 1.1 is teruggezet ipv 2.0?

Kijk eens of een aparte USB PCI kaart (bijv. een http://tweakers.net/pricewatch/238466/lacie-usb-20-pci-card.html ) het probleem oplost; dat is sowieso een beter idee dan alles maar op je moederbord prikken.
Ja hier dacht ik ook aan, alleen pci zit er niet in aangezien ik een laptop heb. Zou het misschien de moeite zijn om zo´n usb kaart te kopen (ik weet niet hoe zoiets heet) die ik in mijn laptop kan steken?

Lijkt mij dat het probleem bij de geluidskaart ligt, wellicht een driver probleem. Dat verklaard ook meteen de andere symptomen zoals haperingen en CPU-verbruik.
Staat de juiste driver geselecteerd in ableton? Ik neem aan dat je de laatste versie hebt? Anders eens opnieuw installeren, of eens in een ander USB slot steken.

Ik kan maar 2 drivers vinden voor de edirol...de 1.0 die op de bijgeleverde cd staat en de 1.01 van de site. Bij allebei heb ik nog steeds dezelfde problemen.

Wel heb ik voor de gein even asio4all gedownload, en wat blijkt...iig geen plops en spetters. CPU blijft nog steeds hoog.

Misschien toch iets met de drivers? Toch vreemd want want in 7 werkt alles goed.

Ik gebruik soms een Edirol UA25 onder OSX en dat draait echt als een zonnetje met lage latency. Ook onder windows werkt dit prima.

Naar mijn ervaring heeft Edirol juist van de goedkopere mobiele audio interfaces 1 van de meest stabiel drivers t.o.v. bijv M-audio.

Ik denk echt dat je het in een andere hoek moet zoeken zoals misschien USB bandbreedte. Het is sowieso erg vreemd dat geen enkele fabrikant een tooltje heeft dat het bandbreedte verbruik op de usb bus kan tonen.

ja of wellicht heb je irq problemen. Dat dat je geluidskaart. irq deelt met bijv je beelscherm of je muis.

http://www.m-audio.com/index.php?do=support.faq&ID=80d7b56e35ea51e73104295aec1f755b

Dit heeft bij mijn haperingen en plopjes van mijn m audio fw 410 geholpen.
ding werkt nu als een trein.

Behalve in live 8 dus, tot ik het wel aan de praat heb gekregen blijf ik lekker bij live 7 hangen. En ik kan weer fijn saven maar denk maar niet dat ik binnenkort een dubbeltje aan live 8 ga uitgeven.

Hier moet ik het wel eens zijn met Manu.
Waarom shit upgraden terwijl het eigenlijk prima werkt.
Maar aan de andere kant. Waarom shit uit brengen die niet werkt.

Het werkt 2 kanten op zogezegd.

Het ding is dat iedereen zeurt over de policy en werkwijze van Digidesign/Protools met hun dedicated hardware/software pakketten maar 't werkt wel, vaak als je je aan hun regels houdt, en goed in de gaten houdt met welke systemen ze hebben getest.
Probleem is dat je, met name in PC land met zoveel factoren te maken hebt dat de fout niet zomaar te leggen is bij Ableton. Hun nieuwe versie zal werken, op wat kleine bugs na misschien, maar rekening houden met al die verschillende drivers van al die 100'n leveranciers van hardware is onmogelijk. Er zijn 1000'n combinaties mogelijk binnen de systemen als je niet de Digidesign/Protools wijze hanteerd en daarmee zijn gewoon domweg niet alle klappen op te vangen van te voren.

En nee ik heb niets te maken met Ableton, sterker nog vind het een verschrikkelijk programma...totaal niet mijn ding, heb er geen gevoel bij hahaha so I'm up no ones ass hahaha

ja of wellicht heb je irq problemen. Dat dat je geluidskaart. irq deelt met bijv je beelscherm of je muis.

http://www.m-audio.com/index.php?do=support.faq&ID=80d7b56e35ea51e73104295aec1f755b

Dit heeft bij mijn haperingen en plopjes van mijn m audio fw 410 geholpen.
ding werkt nu als een trein.

Behalve in live 8 dus, tot ik het wel aan de praat heb gekregen blijf ik lekker bij live 7 hangen. En ik kan weer fijn saven maar denk maar niet dat ik binnenkort een dubbeltje aan live 8 ga uitgeven.

Hier moet ik het wel eens zijn met Manu.
Waarom shit upgraden terwijl het eigenlijk prima werkt.
Maar aan de andere kant. Waarom shit uit brengen die niet werkt.

Het werkt 2 kanten op zogezegd.

Hey thanks, dit is interessant... ga ik eens even rustig lezen.

Denk wel dat ontwikkelaars van zo'n stukje software het niet zo maar op de markt flikkeren zonder het programma 'n weekje gemarteld te hebben :-)

Nee zeker niet, Ableton is bekend om z'n erg open beta-test fase, en dat deze lang genoeg loopt om de grootste bugs eruit te halen. Ze sporen elke gebruiker aan om mee te werken, dus dat zit wel goed daar!

Back