Op zoek naar een lage frequentie VST

Probeer eens met FM te werken. Lijkt me het beste om er stevige bassen uit te halen.

Ik vind die subboombass een beetje gelimieteerd, well 6 voices en 2 Osc's

Je gaat geen akkoorden spelen met bassen; hoogstens octaven stapelen. 2 octaven met lange release = 4 stemmen, dus de kans dat je te kort komt is klein. Dan nog, daar hebben ze sequencers voor uitgevonden.

Verder had de Moog Taurus ook "maar" 2 oscillators, maar het is wel een van de dikste basmonsters ever. Het punt is; als je 2 oscillators ten opzichte van elkaar verstemt heb je kans dat ze elkaar uitdoven; beter is een strategie van 1 oscillator 1 of 2 octaven lager zetten.

Probeer eens met FM te werken. Lijkt me het beste om er stevige bassen uit te halen.

Stevig ja, laag niet altijd. Magoed, daar gebruik je een alleenstaande operator voor; die zet je op ratio 0.5 of 0.25 en hop :).

En misschien nog wel belangrijker: de ruimte waarin je mixt leren kennen.
De ruimte kan (d.m.v. staande golven) sommige frequenties compleet opheffen op de luisterpositie. Kun je nog de dikste monitors ter wereld hebben, geen laag te horen!

Nou zo te horen heb ik precies dezelfde afluister apperatuur. Ik heb ook de HD595 en Behringers. Ik heb de Truth B2031.

Weet niet wat het probleem is, de bass gaat hier echt enorm diep.

Aambeien kietelen?

ik vraag me een beetje af wat TS bedoelt
plugin bassen worden vaak wat wollig onduidelijk
als je een beetje een spectrumvullend romig bass/lead achtig ding wil dan heb ik persoonlijk de voorkeur voor analoog bv

dat komt omdat meestal de update frquency (of sampling rate ff kort door de bocht) niet hoog genoeg ligt... een hogere rate is weldegelijk ook van belang voor het laag... want des te meer hoog (artifacts) des te meer spreiding over het hele spectrum en dus minder druk in het laag...

ik vraag me een beetje af wat TS bedoelt
plugin bassen worden vaak wat wollig onduidelijk
als je een beetje een spectrumvullend romig bass/lead achtig ding wil dan heb ik persoonlijk de voorkeur voor analoog bv

Ik heb het eerder voor pads en strings en soundscaping om specifieker te zijn.
Over geluidsvormen gesproken:
Correct me if i'm wrong, maar ik vind het moeilijk om zwevende pads the maken met sinus golven, zelfs al leg ik er een paar saws op het blijft een beetje raar klinken.
Sinus is de beste manier om een vaste laag te bekomen maar niet in alle situaties.

Edit: Misschien staan dsp engine vst's nog altijd niet ver genoeg om vastheid te behouden over het hele spectrum, zoals hun grotere analoge broers?
Dit kan nu in een VST vs analoog draadje worden (o',')-O*(','Q)

Kan ik Tone2 Gladiator 2 toevoegen aan het lijstje? Ik programmeer niet echt sounds in de manier die TS omschrijft, maar tussen de patches heb ik wel behoorlijk wat layered sounds gevonden waar mijn tafel van gaat trillen en waar ook behoorlijk wat detail in het hoog zit.

Lage frequentie vst? Volgens mij kan iedere oscilator dit toch? pak de eerste beste sinus en gooie de frequentie naar beneden en blazen maar ;)

Back