[techno] Pjotr G - Unreachable State

Pjotr G

funky lid
hallo leutjes!

Ik heb weer eens een "techno" track klaargestoomd. Zoals wel vaker heb ik hierbij veelvuldig gebruik gemaakt van mijn Roland MC-307 (incluis ingebouwde compressor; abuse!), en E-mu ESI 4000 turbo. Verder komt er een galmpje en delaytje uit een Zoom RFX-1000, en wordt een sampler-kanaal naar mijn weer afgestofte flanger-stompbox gestuurd (in filterstand...je hoort t wel :) ), waarna ie naar een boost mix effect gaat van nog een Zoom RFX-1000 (die stompbox is vrij dof).

Dit alles leidt tot het volgende:

http://homepage.uvt.nl/~s216887/samples/songs/Pjotr_G_Unreachable_State_remastered_by_fuse.mp3

kommaar kommaar kommaar :D

Laatst gewijzigd:
Lekkah, pjotr

Goeie opbouw (wederom),
Het enige wat ik niet zou doen zijn die filtersweep strings aan het begin; Die vind ik ten opzichte van de rest van het nummer te "clean" klinken. Of te Roland-achtig misschien. Zoek er een rouwere voor zou ik zeggen.

Na 3.30 gaat ie GOED!!!

(stond je zeker hard te freaken achter de knoppen!!:dj: )

haha freaken altijd

Hmja ik vond die strings wel mooi..gewoon zeg maar "een moment van bezinning geven" kuche....maar goed...misschien zijn ze niet zo mooi geintegreerd (te integreren?) met de rest...maar ik weet niet hoe t dan zou moeten.....

ik reageer normaal nooit echt op trax mar deze vink echt vet...dit is echt mijn style, nietMIJN style maar wat ik tof vind.
:okdan:

vooral de percussie waar ik zelf ook altijd veel aanda8 aan geef vind ik zwaar relax

en die filterstringetjes kan prima vind ik hoor!

T`rouwens komen die percussies uit een 307? das toch ongeveer een mc 303? knap van zo'n dingetje nog toch

Re: [techno] Pjotr G - Unreachable State

Origineel geplaatst door Pjotr G
hallo leutjes!

Ik heb weer eens een "techno" track klaargestoomd. Zoals wel vaker heb ik hierbij veelvuldig gebruik gemaakt van mijn Roland MC-307 (incluis ingebouwde compressor; abuse!), en E-mu ESI 4000 turbo. Verder komt er een galmpje en delaytje uit een Zoom RFX-1000, en wordt een sampler-kanaal naar mijn weer afgestofte flanger-stompbox gestuurd (in filterstand...je hoort t wel :) ), waarna ie naar een boost mix effect gaat van nog een Zoom RFX-1000 (die stompbox is vrij dof).

Dit alles leidt tot het volgende:

http://home.planet.nl/~gomme000/Pjotr_G_-_Unreachable_State.mp3

kommaar kommaar kommaar :D

respect :halleluja :halleluja :halleluja :halleluja :halleluja

Origineel geplaatst door LastResort
T`rouwens komen die percussies uit een 307? das toch ongeveer een mc 303? knap van zo'n dingetje nog toch

Een MC-307 kun je beter vergelijken met een MC-505 dan met een MC-303 qua geluid.

Er komen veel drums uit de 307 in deze track. Maar er komen ook heel veel drums uit de sampler in deze track. Samenvattend: er zitten ontzettend veel drums in deze track :)

lekkerrrrrr pjotrrrrrr complimenten. klein puntje vind ik toch die strings ikweenie.... misschien kwestie van smaak, maar ik vind ze een beetje een vreemde eend in de bijt. maar nogmaals: heel oke

Toch maar eens reageren op iets wat nou niet bepaald mijn stijl is...

De opbouw is goed, de groove komt er na verloop van tijd lekker in en verveeld niet. Ik mis eigenlijk alleen wel heel erg de volledigheid van de sound. Ik vind de strings mooi, ze past er goed bij; alleen jammer dat ie mono is. En dat geldt eigenlijk voor het grootste deel van de track. Kun je iets doen met het stereobeeld? Dubb bijvoorbeeld de strings en pan ze naar L&R weg, en doe dat ook met bepaalde onderdelen van de percussie van de beat... ik denk dat je daarmee je sound veel breder en complexer kunt maken, wat nog wat meer impact geeft.

je hebt eigenlijk wel gelijk dat ik erg weinig doe met panning....ben daar altijd een beetje bang voor...mja moet daar eens overheen stappen :D

Origineel geplaatst door Pjotr G
je hebt eigenlijk wel gelijk dat ik erg weinig doe met panning....ben daar altijd een beetje bang voor...mja moet daar eens overheen stappen :D

Je kunt enorm veel extra sfeer creeën door gewoonweg stereosounds te gebruiken, dat voegt heel erg veel extra toe aan de totale sound... heb je geen synth met mooie strings en stereo-output?
Ohja, ik vind het altijd prettig al vrij vroeg in de compositie (een grot deel van) de sound te bepalen, dus als je gaat experimenteren met andere sounds, probeer dit dan in een vroeg stadium te doen, zodat je je achteraf geen zorgen hoeft te maken over panning etc. Soms krijg je ook door het toevoegen van een andere sounds (dan je gewend bent) nieuwe ideeën.

errug lekker... en ik vind die strings wel ok moet ik zeggen.

percussie is zoals altijd weer top :D errug ok, je moet gewon gaan demo'en is mijn mening
:okdan:

zwaar ok!

vet! hier hou ik wel van (soms :D)
zit meer power in als je andere tracks die ik hier heb (deprex, fliedermaus), die zaten ook goed in elkaar maar vond ik in 't laag te zwakjes klinken ofzo
ga zo door!

klinkt oke

klinkt oke

De beats vind ik zeker vet! Knap werk! Enkele geluiden zijn naar mijn idee wat te trancy , met name introtje.Het faser/ delayed achtige geluidje past er goed bij , mocht van mij wel iets naar achteen in de mix verders Zeker lekker dansbaar en beukend!! Groeten LecZ

sow dit klinkt echt lekkaah!!! Heerlijke beats, goeie percussie, en die strings? Mag best van mij! Geeft het een BXR stijl. dat tegenwoordig rete populair is. Dit is echte shit die Mr. Picotto zeker zou draaien. Het lijkt btw wel een productie van hem.
Niks dan lof voor deze track, die qua mastering ook erg goed is.

Origineel geplaatst door forcesupreme
sow dit klinkt echt lekkaah!!! Heerlijke beats, goeie percussie, en die strings? Mag best van mij! Geeft het een BXR stijl. dat tegenwoordig rete populair is. Dit is echte shit die Mr. Picotto zeker zou draaien. Het lijkt btw wel een productie van hem.
Niks dan lof voor deze track, die qua mastering ook erg goed is.

Inderdaad! Een knaller! Damn je hebt talent! Goed gemixed ook, er loopt niks doorelkaar, terwijl het wel lekker druk is!

:) tnx

kan hem bij fuse ook niet downloaden=(

jemig zeg die server is weer down. een 'slechte' manier om je muziek te promoten:D :D
[suggestie: lycos etc. biedt gratis web space aan]

Back