Jouw favoriete Dance-compilatie CD's uit de 90ies

zennmusic

Stamgast
Natuurlijk kochten we allemaal trouw de 'Turn up the bass' CD op de middelbare school ;)

Maar er waren natuurlijk *veel* meer Dance-compilatie CD's (wat een k*twoord om te typen), dan die titel. Sterker nog, er waren er toen denk ik meer dan nu. Wie herinnert zich niet Arcade en de Quatro Stagione verzamelingen van Mecado (VAN MECADO!) :okdan:

Zelf heb ik de 'Fresh Fruit' CD's en 'Basic elements' (Later 'essential elements', of andersom weet ik ff niet) echt helemaal grijs gedraaid, voor zover dat kan met CD's. Die van La Roca en iT waren trouwens ook wel aardig. Ik hou wel van die underground-swing club etc :)

Wat zijn jouw favorieten? :dj:

R-150-88693-1101410369.jpg

http://www.discogs.com/Various-Fresh-Fruit-Cocktail-1/release/88693

essential%20elements%204.jpg

http://www.discogs.com/Various-Essential-Elements-4/release/91846

Met stip op 1:)

Mazzo mixup.

Ik vind de hele serie goed, maar favoriet is toch mazzo 6 (Carlijn)

2)
Geen idee wanneer de techno methods uitkwamen, maar Jack de Marseille heeft op techno methods II een gruwelijk agressieve set neergezet die ik nog steeds kan waarderen.

3)
Global underground, met name het welbekende duo sasha&digweed en Tenaglia. GU 6 was mijn eerste en heb ik compleet grijsgedraaid.

In hetzelfde straatje: expeditions en north and south

Thunderdome 1 t/m 35ziljoen. Niet dat ik ze nu (nog) zo geweldig vind, maar het is wel een tijdsbeeld voor me.
"Rave the Christmas" werkt nog steeds goed als je op kerstavond na de fondue je schoonmoeder buiten wil werken.

een tijdje geleden kreeg ik een mp3-cdr van een collega waarop met viltstift geschreven was "top 100 oldskool house". Geen idee wat de bron ervan is en het zal allemaal best zo illi als de pest zijn, maar wat een vermaak ! Van de grootste shit tot vergeten juweeltjes: ze zijn present. :)

# Turn up The Bass - House Party serie
# Mayday serie
# Hypnotrance serie

die Italo verzamelaar dubbel CD van EVA...
(hoewel er tussen de classics ook penenkrommende shit stond, maar gelukkig was dat percentage nog te behapstukken)

Natuurlijk kochten we allemaal trouw de 'Turn up the bass' CD op de middelbare school ;)
wanne rotzooi eigenlijk als je nu terug kijkt... alleen de hiphouse is nog redelijk te pruimen...
nutuulk is het ook niets voor niets een inspiratie bron geweest voor ditte...

Laatst gewijzigd:
Natuurlijk kochten we allemaal trouw de 'Turn up the bass' CD op de middelbare school

wanne rotzooi eigenlijk als je nu terug kijkt...[/quote]

Voor mij is het juist andersom, ik moest er destijds niet van hebben, maar nu hebben de nummers wel een 'nostalgische waarde'...

- turn up the bass (Ik heb alle CD's origineel in m'n bezit, 1 t/m 25 en nog een paar jaarmixen).
- Houseparty CD's (arcade)
- Move the House CD's (EVA)
- Strictly Club (Mecado) (jammer dat sommige nummers ordinair nagespeeld waren met een vergelijkbare artiestennaam vanwege coppyrights ofzo. Echt slecht)
- Techno Trance (arcade)
- Thunderdome (eerst Arcade later ID&T)
- iT CD's

Het vroegere werk van talk talk heb ik altijd 'zo zo' gevonden (en met de jaren worden ze er niet beter op), maar de laatste albums blijven imho :okdan:, maar om terug naar het topic te gaan: voor mij begon 'dance' pas leuk te worden met warp's Artificial Intelligence (pas later werdde term idm bedacht).

Het vroegere werk van talk talk heb ik altijd 'zo zo' gevonden
het vroegste vroegere werk vind ik ook minder maar dat uit '84 en '85 is toch wel erg ok...
zo 1 schaam, het is mien lee'm en lee'm is wat jij maakt het...

voor mij begon 'dance' pas leuk te worden met warp's Artificial Intelligence (pas later werdde term idm bedacht).
dat had ik met jungle...

dat had ik met jungle...
dat pas later de term DnB werd bedacht of begon 'dance' pas leuk te worden met jungle?:D

Geen favo compilaties...ik kocht platen...op de compilaties stonden toch meestal de verkeerde en/of ingekorte versies...

op jouwn ding door te gaan: ik vond de aller eerste 3 works wel leuk (vooral de classic works) en fresh fruit 1 en 2. De spriritual series van dimitri (vooral de eerste 2 a 3).
Move the house had meen ik ook wel een paar leuke op het begin. voor de rest een tribal uk verzamelaar etc etc.... Maar het leukste is/was natuurlijk vinyl ;)

- Synthesizer Greatest (van Arcade!)
- Film & TV Hits (van Arcade!)
- Turn Up The Bass/The Ultimate Dreammix (van Arcade!)
- Moods (van Arcade!)
- DreamHouse (van Arcade!)
- ClubTrance (van Arcade!)
- Trance 100 (van Arcade!)
- DreamDance (Sony) ... sinds 1996 en nog steeds actueel, inmiddels bij Volume 51.

Back