Jouw favoriete Dance-compilatie CD's uit de 90ies

Leuke vraag......

- Turn Up The Bass
- Houseparty maar niet alle......vooral die club :r
- Rave The City "Het Vliegend Kunstgebit" van Gmoork :halleluja :D
- 80AUM had ook wat leuke compilatie cd's maar dan van het label.
- Thunderdome uiteraard als ouwe hakkert.
- GoaHead
- Destination Goa
- Order Odanata meest van The Infinity Project artiesten maar toch....

- Acid Flash :okdan::luv::halleluja....

trouwens complete nummers op Acid Flash compilaties dikke aciiiiiiiiid :)

de meuk van Bonzai records! Ohja en bloody fist shit ook aaaaaaltijd vet

gewoon eerlijk deze en dan vooral nummer 1
27176.jpg

Ik vond 'Serious Beats' altijd wel leuke verzamelaar serie

De Mokum serie had wel een heel constante kwaliteit. R&S verzamelaar was enorm goed. HypnoTrance en Bonzai hadden een paar leuke delen. Thunderdome II t/m VI waren goed. Industrial Strength verzamelaars en Amerikaanse hardcore in het algemeen. Biomechanic van Manu le Malin. Parkzicht oldschool CD's.

Ik ga ook voor de Order to dance serie. Die zet ik nu nog wel eens op. Tijdloos wat daar op staat.

"Breaks, Bass 'n Bleeps"
Toffe platen. Op 45 toeren en je had Drum 'n Bass...in 1991.
:)

R-150-50464-1097090718.jpg

Hellraisers
Nightmares in Rotterdam
Thunderdomes
The Ruffneck Collections
Houseparties incl. The mellow clubmix
Hypnothrance vond ik op een gegeven moment ook wel leuk

En de "Forbidden Paradise" serie? Vallen die ook onder het kopje compilatie?

De eerste 4 of 5 zijn gemixt door Thijs Verwest toen ie nog niet echt heel bekend was.......

Oja pas gedownload Pure Goa "a psychadelic trip" dubbelaar van begin tot eind goed..alle dikke psychedelic van 1995 op een rijtje.

en alle parkzicht teepies

:okdan:

Ik luister soms nog wel eens naar van die ouwe teepies, sommigen zijn best goed op internet te vinden :mega:

Net begonnen om de eerste houseparty cd's te rippen om vervolgens in mn sampler te gooien :P
De eerste zeg 5 delen zijn echt top daarna wordt het slechter en slechter.

R-150-645095-1142762701.jpeg

Bij de Quick (hamburgerketen) kon je in de '90's een fantastische compilatieCD krijgen met alle commerciële '90's goodies genre The Key The Secret, Mr Vain...Als er maar een 909 in zat. Er waren er zelfs 2 in de reeks denk ik, maar ik ken enkel de eerste. Ik kom even niet op de naam van die CD, dat komt straks wel.

Ik begrijp het "Dance" gedeelte niet...
Alle soorten electronische muziek worden hier genoemd :? (Talk Talk? Jungle? Warp? Goa? Je kan toch moeilijk alle 'electronisch en eventueel dansbare muziek' "Dance" gaan noemen?)

hier heb ik nog veel school- en jeugdherinneringen aan, toen had ik volgens mij nog net geen echte synth haha

Turn+up+the+Bass+-++House+Party.jpg

Ja die dus. Staat hier in de kast en draai ik nog regelmatig....tijdloos!

Hee, die heb ik nog op vinyl....volgens mij bijna niet gedraaid, shame on me. Ga ik toch maar weer eens doen :)

Die "Order to dance" series zijn inderdaad wel okee, heb er nog wat van op CD ook. Verder heb ik echt helemaal niets met het begrip "dance", al liggen hier denk ik ook nog wel wat foute compilaties.

Back