toft mengpaneel en 2x lucid96/196 aansluiten

HAYO

Stamgast
beste mensen ik heb een vraag je...

Hoe kan ik t beste mijn malcom toft 32 aansluiten op mijn computer met mijn lucids ad/da converters?

ik dacht dat ik al mijn synths op analoge tavel aan kon sluiten en dan via de direct outs t in mijn ad/da's mijn computer in fiets maar dan neemt ie de effecten niet mee....

wie heeft een oplossing hiervoor???

mvg

hayo

Waar wil je de uiteindelijke mix op maken is de vraag. Misschien kan je beter je synths aansluiten op je input van je da converters en dan de outputs naar je tafel routen. Van uitgaande dat je die toft hebt om de eindmix te maken.

Een analoge tafel wordt gewoon niet zoals daw in de box principe. Dus je moet eerst nadenken over wat je werkmethode gaat worden.

Zo is de meerwaarde van toft marginaal en kan je gewoon beter helemaal in the box gaan werken met enkel AD/DA's voor je inputs en fx/compressie.

Wil je echt de sound van de toft, dan moet je iig de summing op je toft doen ipv ITB.

Ik zou in de plaats van de toft een aantal goede preamps aanschaffen dan . Beetje zonde van zo'n mooie tafel idd. En AD/DA om fase problemen te voorkomen ?

Maar goed als je het zo wil doen zal je dus gewoon 2 opname rondjes moeten doen. Gaat in ieder geval sneller dan dat ik doe... ik heb maar 2 inputs op m'n compu. Wel 24 out naar de mengtafel.

pfff... da gaat mn plannetje ;-( is t een idee dat ik mijn synts de toft in gooi, dan alles droog mijn pc in voor wat aanpassingen en dan weer sum op toft?

super bedankt!! voor je duidelijke vragen!!! en antwoorden!!

Kan maar dan gebruik je een digitale copy ipv het echte synth geluid. Kan allemaal maar zelf hou ik van puur. Dus synth naar tafel en tafel naar 2 track/ad's computer. Allemaal eerst digitaliseren geeft toch een sausje van de ad/da's namelijk. Maar er zijn mensen die dat allemaal niet horen.

En als je later nog multitrack wil editen kan met mijn methode ook gewoon na het nummer gemaakt te hebben allemaal outtakes maken van elk spoor op je toft en dat dan via subgroepen naar computer sturen mocht je ooit willen editen.

Wat denk ik het handigste is gewoon wat verschillende manieren proberen en kijken wat je het fijnste vindt werken. Is een beetje experimenteren vrees ik want het blijft zeer persoonlijk. Sommige mensen verkiezen sound boven handelwijze en visa versa.

Zelf zou ik alles met punch en bass direct op je tafel aansluiten. Zoals je kick, snare en basslijnen etc. De rest kan digitaal. Als je een slimme patchbay opstelling maakt kan je die 16 in en outs ook prima gebruiken.

Effe snel
- Op je toft kanaal 1 tot 8 dus alle punchy dingen. Daar gebruik je ook je goede hardware compressie/gates etc op.
- Dan 16 kanalen DA out op 9 tot en met 24.
- 24 tot 32 voor effect returns. Weet niet wat je kan eq-en aan je returns maar zo heb je meer controle.

Digitaal in 1 tot 8 zou ik aan een patchbay hangen. En dan alle niet punch tracks naar je computer routen en weer terug laten komen op 9 tot 24 op de toft. Je zou het ook met 16 AD's in op een patch bay kunnen proberen maar je hebt altijd 2 kanalen nodig om je master op te nemen. Dus dat zullen er dan max 14 zijn als je niet elke keer wil patchen als je een mix wil opnemen.

Hou je het op 8 AD's in op je patchbay dan heb je nog 6 kanalen over voor je groepen voor outtakes.

Maar je kan ook alles via patchbays doen en bij elke stap van tracking naar mixing een aantal kanalen ompatchen.

Maar dit vergt wel veel tijd. Een goede intergratie tussen DAW en analoge tafel ben ik zelf ook nog niet tegengekomen.

En dit is mijn ideale setup. Echter als je drums altijd uit de computer komen dan moet je zelf maar testen wat je de beste opstelling vindt.

beste mensen ik heb een vraag je...

ik dacht dat ik al mijn synths op analoge tavel aan kon sluiten en dan via de direct outs t in mijn ad/da's mijn computer in fiets maar dan neemt ie de effecten niet mee....

hayo

Je kan ook je effecten op een kanaal input aansluiten ipv op de fx returns.
Dan kunnen die direct outs ook weer je AD in.
Kun je je effecten tenminste ook EQ-en. want dat is toch wel het sterke punt van de Toft toch?

OT: misschien wel ff interessant om op GS te lezen wat je allemaal kunt modden op je toft. Jim Williams heeft hem door de Audio Precision heen gehaald en de resultaten gepost + mod suggesties...

Je kan je tafel en AD/DA's via patchbays aan elkaar knopen zodat je helemaal suf kan patchen naar gelang je wensen/inzicht. Heb ik ook gedaan en bevalt prima. Nadeel is wel de meerprijs en de evt gain verschillen als je gaat patchen.

Je kan ook je effecten op een kanaal input aansluiten ipv op de fx returns.
Dan kunnen die direct outs ook weer je AD in.
Kun je je effecten tenminste ook EQ-en. want dat is toch wel het sterke punt van de Toft toch?

OT: misschien wel ff interessant om op GS te lezen wat je allemaal kunt modden op je toft. Jim Williams heeft hem door de Audio Precision heen gehaald en de resultaten gepost + mod suggesties...

ook goed idee!! en ik ga ff kijken op je mod shit kijken!!!
super bedankt!

Back