Bouw nieuwe studio

heb begrepen dat z'm kelder is ondergelopen met zo'n 30cm water.....

Ow das klote zeg.
Heeft hij nog wel het geluk dat het tijdens de verbouwing is gebeurd en niet wanneer alles klaar en geïnstalleerd is.

Had synthnl ook niet last van een volgelopen kelder tijdens de verbouwing?

Hier ben ik weer en inderdaad ... ondergelopen kelder. :(
We waren juist in de laatste bezig met de afwerking.
Het parket lag er nog 4 dagen in, alle kasten waren geplaatst net als het volledig geinstalleerd akoustisch plafond.
Er is water van buiten via het ventilatie-gat naar binnen gekomen en het water liep als een waterval uit het plafond.
Ik werd helemaal gek !
We zijn gelijk met een aantal personen beginnen dweilen en water buiten dragen.
Een groot geluk dat we er snel bij waren, want de kans zat erin dat ik het pas na een aantal dagen ontdekt zou hebben.
Momenteel is er niets meer van te zien. Ook niet aan het parket, maar we moeten het zeker in de gaten houden, want zoiets kan bv. over enkele weken nog beginnen krom trekken hè. Maar tot nu toe geen zichtbare schade. :o)
Het glas staat nu klaar om geplaatst te worden in het zang-gedeelte en ik hoop in de loop van volgende week nog eens een aantal fotos door te sturen. ;o)

Hier ben ik weer en inderdaad ... ondergelopen kelder. :(
We waren juist in de laatste bezig met de afwerking.
Het parket lag er nog 4 dagen in, alle kasten waren geplaatst net als het volledig geinstalleerd akoustisch plafond.
Er is water van buiten via het ventilatie-gat naar binnen gekomen en het water liep als een waterval uit het plafond.
Ik werd helemaal gek !
We zijn gelijk met een aantal personen beginnen dweilen en water buiten dragen.
Een groot geluk dat we er snel bij waren, want de kans zat erin dat ik het pas na een aantal dagen ontdekt zou hebben.
Momenteel is er niets meer van te zien. Ook niet aan het parket, maar we moeten het zeker in de gaten houden, want zoiets kan bv. over enkele weken nog beginnen krom trekken hè. Maar tot nu toe geen zichtbare schade. :o)
Het glas staat nu klaar om geplaatst te worden in het zang-gedeelte en ik hoop in de loop van volgende week nog eens een aantal fotos door te sturen. ;o)

Wow, dat klinkt zwaar klote man!
Hopen dat je parket niet krom trekt..

Ben benieuwd naar die foto's!

De laatste werkjes zijn in zicht. :okdan:
Momenteel is mn bezig met de bouw van de studiotafel en deze zal
deze week geplaatst worden :

RStudio Meubel.jpg

IMG_0402.jpg

Ziet er goed uit, dat meubel! Lekker groot ook. Daar past tenminste nog een fatsoenlijke console op.
Komen er ook nog planken op voor plaatsing van monitors en beeldschermen, of ga je dat anders oplossen?

Nee, de monitors komen op monitor stands achter de racks.
Daar ben ik vandaag al voor gaan kijken en het zullen waarschijnlijk de Ultimate Monitorstands worden ( http://www.musicstore.com:80/en_EN/EUR/Ultimate-MS-36B-Studio-Monitorstativ-92cm-hoch-Kabelfach/art-REC0006349-000

De beeldschermen worden aan de hand van een arm achteraan de tafel vastgemonteerd zodat die nog makkelijk te kantelen of te verplaatsen zijn.

Mooi, deze komt vrij van de wand af? je zal zeker nog wel een meter diepte erachter nodig hebben om monitoren goed te kunnen plaatsen?

Mooi, deze komt vrij van de wand af? je zal zeker nog wel een meter diepte erachter nodig hebben om monitoren goed te kunnen plaatsen?

Ja, hij komt ongeveer in het midden van de ruimte en er gaat denk ik 1 meter tussen het meubel en het zangruimte zijn.

Gaafffffffffffff project, bij deze volg ik het ook....

rob

Fucking hell dat ziet er professional uit! Top!

Dat ziet er goed uit zeg:okdan: In zo'n mooie ruimte verwacht ik eigenlijk een mengtafel van 3 meter lengte :P

Ziet er schitterend uit!

- Hoe bevalt het geluid in je ruimte?
- Waar zijn je muis en toetsenbord?

Het geluid vind ik al goed. Zeker met dat akoustisch systeem plafond. Dat doet wel veel, maar
het geluid zal wel beter worden wanneer we de aanpassingen gaan doen door de nameting.

Een muis gebruik ik niet.
Ik werk met een wacom tablet, maar ik vond dat met het keyboard er zo wat onordelijk bijliggen voor de foto en heb dat dus eventjes aan de kant gelegd. *D

Back