Bouw nieuwe studio

erg vet dat je een studio in de kelder gaat bouwen!
ik krijg in de toekomst ook een nieuwe studio, die ook in de kelder komt als het goed is.
dit topic houd ik zeker in de gaten! succes met de bouw ;)

Ik NEEM aan dat 't verven niet aleen voor de kleur is gedaan, want dat zie je natuurlijk niet meer als 't huis af is,,..?

Ik NEEM aan dat 't verven niet aleen voor de kleur is gedaan, want dat zie je natuurlijk niet meer als 't huis af is,,..?

f*ck .... verkeerde kant geverfd. :stupid

Dat is eigenlijk ook geen verf. dat is zo een soort taar of teer of hoe je het ook noemt.
Ik dacht eerst dat dat was tegen vocht. Dus normaal moet dat 2x gedaan worden, maar toen ik hoorde dat dat enkel is tegen betonrotheid, maar dat dat pas zichtbaar is over 100 of 200 jaar, ben ik maar gestopt na 1x. ;) Zullen ze binnen 200 jaar mss wel vloeken. 8)

abbo :mega: ga ik volgen. Gaaf om te zien gebeuren.

Dat van dat geen daglicht in je studio ben ik het nu ook wel mee eens, leidt anders teveel af.

Ik was sinds een week ook het bedenken voor mijn volgende studio, maar dat zal een constructie worden van 2 x 2 x 1,70m :D Niet zo'n heeel huis !

supervet! ik ga dit ook volgen. wordt een flink project maar als het af is ...

lekker volstampen met modulaire synths en oude bandecho's, geen daglicht en er bestaat geen aarde meer

@beat, het beschermd inderdaad je beton, maar die 100 jaar is wel erg ruim genomen. Het hangt af van hoe goed het beton gestort/getrild is....
Als er veel grindnesten in zitten (veel grind en weinig cement), dan bereikt het water sneller de stalen bewapening, die gaat dan roesten en drukt het beton los (betonrot). Als het zover is, dan is je kelder lek....wat erg rot zal zijn.

Dus heb je het beton goed bekeken?

@beat, het beschermd inderdaad je beton, maar die 100 jaar is wel erg ruim genomen. Het hangt af van hoe goed het beton gestort/getrild is....
Als er veel grindnesten in zitten (veel grind en weinig cement), dan bereikt het water sneller de stalen bewapening, die gaat dan roesten en drukt het beton los (betonrot). Als het zover is, dan is je kelder lek....wat erg rot zal zijn.

Dus heb je het beton goed bekeken?

Euhh ... Ik heb het wel bekeken, maar ik ken daar natuurlijk niets van.
Ik zie gewoon een kelder en nu niet meer, want het is al volledig terug aangevuld met zand. :frons:
Dat loskomen ... is dat iets wat veel sneller gebeurd dan ?
Ik ben nu 31. Dus als dat een 40-50 jaar houdt is het ook nog goed. 8)

@beat, het beschermd inderdaad je beton, maar die 100 jaar is wel erg ruim genomen.

Ach,.. zal wel loslopen,... t colloseum is ook hoofdzakelijk gefundeerd en opgetrokken uit beton en da staat al zo'n kleine tweeduizend jaar! :D
1200px-Panorama_Kolosseum_in_Rom_%28Originalgr%C3%B6%C3%9Fe%29.jpg

Ach,.. zal wel loslopen,... t colloseum is ook hoofdzakelijk gefundeerd en opgetrokken uit beton en da staat al zo'n kleine tweeduizend jaar! :D

Heheh ! Lol !!
Nu ja ... zij zullen het mss WEL 2x geverfd hebben ipv 1 keer zoals ik gedaan heb ... Doh ! :stupid

Aan de andere kant, hoeveel grote oude gebouwen staat er (nog) in Belgie.. Het zet me toch aan het denken :P

Maar dat heeft dan ook geen last van betonrot omdat het geen gewapend beton is:P

Aan de andere kant, hoeveel grote oude gebouwen staat er (nog) in Belgie.. Het zet me toch aan het denken :P

Ik reed r laatst doorheen,.. Belgie bedoel ik,.. en dat staat juist vol met ouwe rommel,. gheheh,.
hekelgem_nieuwemolen2.jpg

Volgens mij is die kelder van BB het eerste stukske nieuwbouw in gans da landske. ;)

Even een praktisch vraagje.
Ik ben eens aan het zien voor de inrichting van de studio.
Maar in de zangruimte ... hoe zou ik daar het beste verwarming in voorzien ?
Want ik wil niet het risico lopen dat dat lawaai maakt bv. dat je water door de buizen hoort lopen enz ?

een oliekacheltje van de gamma? die zijn stil als ze eenmaal op temperatuur zijn, en goed voor kleine ruimtes.

Ja, in mijn huidige studio heb ik het zo opgelost met een petroleumkacheltje.
Maar dat stinkt wel hè ?
En ik vind dat een goede oplossing voor als je ergens tijdelijk zit, maar ik wil de studio mooi proberen af te werken en komt dat dan niet raar over als we in de zangruimte met een extern kacheltje moeten werken ?

Een goed aangelegde cv hoor je niet! En mocht je r toch last van hebben,. zet je m ff uit!
Anders doe je zo'n elektrische vloerverwarming! Da's helemaal stil.

PMX bedoeld een olie gevulde radiotor. Is niet hetzelfde als een petroleum kachel. Zo'n radiator stinkt niet. Trekt wel een hoop stroom. Ik heb er ook 1 in mijn studio voor in de winter om alles op temperatuur te houden. Ze zijn iig helemaal stil.

Wat betreft colosseum... is van voor het grootste deel van baksteen gemaakt en een beetje beton.
De bakstenen werden wel met ijzer aan elkaar vast gemaakt. Italianen zijn de uitvinders van de baksteen. Toen het ding nog in gebruik was was het geheel bekleed met marmer. Dat heeft mr Mussolini eraf laten slopen om er een pandje voor zichzelf te laten bouwen.

Of een airco met verwarmingsunit.
Kan je 'm altijd uitzetten of heel zachtjes tijdens opnames.

Back