Synton Syrinx @ Marktplaats

Vizion

Rock Solid
Ben hem hier niet tegengekomen, dus bij deze;

De zeldzaamste alle syrinxen, de titanen versie ( 8 stuks van gemaakt) met de blauwe benderpad.
In absolute nieuwstaat en zonder technische gebreken, incl. user manual en schematics en perspex stofkap.
Inruil Roland SH-5 en/of Oxfort OSCar (midiversie) mits in dezelfde staat als de syrinx zijn bespreekbaar.

Wat is er nou zo bijzonder aan een Syrinx naast het geclaimde feit dat er maar 8 gebouwd zijn?

Wat is er nou zo bijzonder aan een Syrinx naast het geclaimde feit dat er maar 8 gebouwd zijn?

niks dus
gewoon een syrinx astie dus die ble version is die al 10 x aangeboden wordt hier in nl voor meer dan d8ik 4500 ...sla ik over

mooie synth met apart filter design ...
lievr dan een crumar spirit qa design aardige overeenkomsten
houjecash over voor een arp2600:doei:

1 het is een syrinx
2 er zijn er maar 8 van dit type

Laatst gewijzigd:
1 het is een syrinx
2 er zijn er maar 8 van dit type

Graag wat meer onderbouwing. Dat het een Syrinx is snapt mn opoe van 80 ook nog wel :D

Als het nou een vet coole synth is met prachtige bassen, scherpe filters en weet ik veel meer i.c.m. het feit dat er maar 8 zijn op deze aardkloot verklaart al iets meer...

ik ken ze niet, maar het schijn dat de filters erg goed ( smerig /overstuurd) kunnen klinken, met ik dacht verschillende resonanties.
ook de touchplate was erg apart.

en het feit dat het eigenlijk enige echt commerciele nederlands synth was die internationaal meetelt ( solinastring even hierbuiten gelaten en in de verte de philichorda orgeltjes) maakt hem gewild.

Synton Syrinx for sale

Synton Syrinx for sale

Ik wordt een beetje moe en ziek :( van bepaalde forum gebruikers die denken dat ze de wijsheid in pacht hebben en uit jaloezie alles afbranden wat ze zelf wel graag voor een appel en een ei willen hebben, maar de cash helaas onbreekt.
Mijn syrinx (de zeldzaamste in nieuwstaat) zou veel te duur (4000 euro) zijn en dat terwijl ze toegeven dat een zwarte gemiddelt 3500 waard is (en dan nog maar afwachten in welke staat die zich bevind) daar komt bij dat ik er absoluut geen winst op maak, en er dus zelf ook de hoofdprijs voor heb betaald.
Als je op zoek bent naar een bepaald type auto, zijn er ook prijsverschillen, doordat de één beter onderhouden is, minder kilometers heeft of luxer uitgevoert is.
Tuurlijk zijn er genoeg andere zeldzame apparaten die goedkoper zijn, maar een syrinx blijft een syrinx en de klank is absoluut niet met een ander synth na te bootsen, wat sommige wijze heren hier op dit forum je proberen wijs te maken.
Er wordt op dit forum gezegd dat je beter een curmar spirit kunt kopen, dat het bijna dezelfde instrumenten zijn, en nog veel goedkoper ook, fabeltjes.
Een crumar spirit is ook zeer zeldzaam en heeft inderdaad een uitgebeidere routingsmogelijkheid en lfo sectie, misschien wel beter dan op de syrinx, maar niet de filtersectie (2 band en 1 lowpas tegelijktijdig) en de benderpad, en de klanken zijn totaal verschillend.
En een crumar voor om en nabij de 1200 euro, zoals sommige forum gebruikers claimen is totaal niet realistisch, eerder 3100 euro.
Laat je niets wijs maken door bepaalde opruiers, ik ben al met analoge synths en effecten bezig toen die gasten nog in de luiers zaten en met een speen in de mond rond liepen.
Hoop dat die negativiteit ;{ eens ophoud en men op een positieve *D manier gebruikt maakt van dit forum.
Diegene die denkt dat ik deze misschien wel mooiste syrinx on this planet voor minder dan m'n aankoop bedrag van de hand ga doen komt bedrogen uit, hoe vaak ik hem ook op marktplaats aanbied.
Bij deze, Erwin alias analogica uit Hengelo.

tja jaloezie zou kunnen, ikzelf maak muziek met spullen die alles bij elkaar nog niet eens 2000 euro kosten en dat gaat heel goed.

of die absurd hoge prijzen van onderhoudsgevoelige "vintage" synths nou gerechtvaardigd zijn of niet, er zijn maar weinig mensen die 2 of 3 maandsalarissen uit gaan geven voor een hobby.... ik in elk geval niet...
maar als iemand een syrinx wil en dan 2 maanden brood moet eten moet ie lekker zelf weten

@analogica; ik begrijp niet waarom je zo vreselijk heftig reageert, en negatief en tamelijk denigrerend doet tegen anderen, relax.... :yamaha: 't is al warm zat:biertje:

Ik heb me ook al menigmaal afgevraagd wat er nou zo bijzonder is aan een Syrinx, wat zijn prijs anders rechtvaardigt dan zijn zeldzaamheid.

Ik zou zeggen post een mp3tje met een lekker heftig stukje Syrinx er in.

Ik wordt een beetje moe en ziek :( van bepaalde forum gebruikers die denken dat ze de wijsheid in pacht hebben en uit jaloezie alles afbranden wat ze zelf wel graag voor een appel en een ei willen hebben, maar de cash helaas onbreekt.
Mijn syrinx (de zeldzaamste in nieuwstaat) zou veel te duur (4000 euro) zijn en dat terwijl ze toegeven dat een zwarte gemiddelt 3500 waard is (en dan nog maar afwachten in welke staat die zich bevind) daar komt bij dat ik er absoluut geen winst op maak, en er dus zelf ook de hoofdprijs voor heb betaald.
Als je op zoek bent naar een bepaald type auto, zijn er ook prijsverschillen, doordat de één beter onderhouden is, minder kilometers heeft of luxer uitgevoert is.
Tuurlijk zijn er genoeg andere zeldzame apparaten die goedkoper zijn, maar een syrinx blijft een syrinx en de klank is absoluut niet met een ander synth na te bootsen, wat sommige wijze heren hier op dit forum je proberen wijs te maken.
Er wordt op dit forum gezegd dat je beter een curmar spirit kunt kopen, dat het bijna dezelfde instrumenten zijn, en nog veel goedkoper ook, fabeltjes.
Een crumar spirit is ook zeer zeldzaam en heeft inderdaad een uitgebeidere routingsmogelijkheid en lfo sectie, misschien wel beter dan op de syrinx, maar niet de filtersectie (2 band en 1 lowpas tegelijktijdig) en de benderpad, en de klanken zijn totaal verschillend.
En een crumar voor om en nabij de 1200 euro, zoals sommige forum gebruikers claimen is totaal niet realistisch, eerder 3100 euro.
Laat je niets wijs maken door bepaalde opruiers, ik ben al met analoge synths en effecten bezig toen die gasten nog in de luiers zaten en met een speen in de mond rond liepen.
Hoop dat die negativiteit ;{ eens ophoud en men op een positieve *D manier gebruikt maakt van dit forum.
Diegene die denkt dat ik deze misschien wel mooiste syrinx on this planet voor minder dan m'n aankoop bedrag van de hand ga doen komt bedrogen uit, hoe vaak ik hem ook op marktplaats aanbied.

je mag best je verkoopprijs verdedigen, maar het lijkt er een beetje op dat je nu een beetje uit de bocht vliegt wat betreft het aanhalen van allerlei vage dingen die misschien iemand ooit wel eens gezegd heeft.
is niet de beste verkooptechniek................
de syrinx is een behoorlijk zeldzame synth, en je kan ervoor vragen wat je wilt.
maar wel gewoon afwachten of er iemand is die het ook daadwerkelijk wil betalen.
anders is het allemaal een beetje zinloos om dit om het half jaar te herhalen.
:mega:

MOOI VERHAAL ZOU IK OOK ZEGGEN
:D is trouwens je grootste recht om te verdedigen dat watje er voor betaald ...je dat graag terug heb ,...
ik denk dat zoon marktprijs te hoog is ...
ik he ...niet jij
omdat t speciale kleur is
kweet zekers datie niks anders is ...
dan een zwarte

asdat wel t geval is ...magje dat toelichte ...O gy wijze synth heer !
ik zei noiet precies ...dat decrumar een vervanger is
allebei zeer flexie ..synthjes die een " aparte " filter structuur hebben
bv mn cs30 heeft dat ook
...die vergelijk ik wer niet met de syrinx waarom
kijk zelf ff
:doei:
niks persoonlijks maaruh ;
vriendelijk binnekomert deze manier ,.. stelje eens netjes voor
oh dat deed je ook ...

dan biedej hem gewoon net so lang op mp / ebay aan tot er een ...iemand [zal verders geen beweringen maken ]komt met een klap geld te veel in zn zak , en die t geen zak scheelt oftie 1.5 x de pricre betaald

basta :smeris::slotje:
syrinxen werden voor 1600.- gld [d8ik ] toen nog verkocht ,..
jammer dat de buitenlandse ebay markt ze verdrie dubbelde nu ronderhand ,
kan niet meer betalen ,...egt jammer joh !!!!!!!!!
dan maar wat anders toch ...zat lekkers voor 4500:Z

zou hem gewoon op ebay zetten, met minimumprijs , als hij dan niet verkocht wordt, ben je hooguit enkele euro's kwijt aan plaatsing en is wel duidelijk wat de wereldgemeenschap ( itt de "verwende nederlandse consument") ervoor wilt geven.
is ook relaxter .

zou hem gewoon op ebay zetten, met minimumprijs , als hij dan niet verkocht wordt, ben je hooguit enkele euro's kwijt aan plaatsing en is wel duidelijk wat de wereldgemeenschap ( itt de "verwende nederlandse consument") ervoor wilt geven.
is ook relaxter .

zouik ook doen niet hier komen zeiken ,..
dat dioen wij beter

kheb best respect voor een syrinx
hou van pannekoeken enso [nietvan tulpe&hutspot wel weer ewrtensoep]
op ebay [buitenland ] vinden ze t wel allemaal byzonder dat r 1 vd 8 te koop is

denk dat de makers van synton t ook schitterend vinden

van een oberheim 1obie 1
zie je der minder verkocht worden bv dan een syrinx
daar vragen ze ook ruim 1200 a1500 voor wat best vel is voor een uniek mono synthje
vergeleken by zoo . special . ist weer peanuts
verders kanje aleen maar sc6 wensen
kneem aan datje verders nog meer leuke spullen heb en muziek maak
en niet 20+ jaar heb gewacht tot nu om m te verkopen ....
tis een muzikalke machine
geen :duivels: hypotheek

Een tijdje geleden bood iemand in deze draad me 1.200,- voor mijn Spirit....blij dat ik daar dan niet op ben ingegaan :dubbel:

Syrinx

Syrinx

Nou beste heren, dat klinkt toch al een stuk aangenamer.:okdan:
Zie dat jullie een beetje begrip tonen, en mij niet meer als een geldverzamelaar of oplichter zien.
Trouwens ik heb deze Syrinx nog maar een jaar, heb hem gekocht van iemand uit Utrecht en heb er inderdaad een astronomisch bedrag voor neergelegd, en heb er behoorlijk wat zeldzame andere synths en fxén voor moeten verkopen.
Dit omdat ik een perfect exemplaar zocht (ben nogal kritisch) en al 7 jaar op zoek was, na vaak achter het net te hebben gevist.
Ik doe hem in de ban omdat hij mij achteraf toch een beetje tegenvalt, hij komt niet echt tot z'n recht in de muziekstijl (jarre/vangelis/kraftwerk) die ik speel, dat neemt niet weg dat hij prachtige schreeuw/scheur geluiden kan produceren.
Maar één ding doe ik niet, en dat is hem met verlies verkopen.
Heb 10 jaar geleden de volgende synths verkocht in guldens, en zie dat ze alleen nog meer waard zijn geworden : JP-6 fl 1500,-/ nu 1500 euro en meer-Elka Synthex midi fl 2300,-/ nu 2500 euro en meer-Korg MS-20 fl 700,-/ nu rond de 1000 euro.
Dus blijft de syrinx dan maar gewoon staan en erft één van m'n 2 zonen h'm, of er komt op een dag iemand die net zo gek is als ik, en het bedrag er wel voor over heeft.
Ben nog op zoek naar een OSCar met midi en een Roland SH-5, zoals jullie nu weten ben ik nogal kritisch, zoek dus eigenlijk alleen exemplaren die in nieuwstaat en orgineel zijn en 100% werken, wil daar net zoals de syrinx best wel wat meer voor betalen dan de gemiddelde nederlander. Inruilen met bijbetaling (n.o.t.k.) tegen de syrinx is ook een optie.
Dus als je er één weet te staan, ben ik jullie dankbaar als je me daar even van op de hoogte brengt.
Groeten van een synthmaniac uit Hglo.:doei:

Ja Hooihuis, er is een maand geleden een crumar spirit uit een studio in Dortmunt verkocht voor 3100 euro aan een gast in Frankrijk, zo is mij door de eigenaar verteld.
Verder staat er al geruime tijd één op ebay usa, verkoop prijs 4200 dollar.
Beide crumars bevinden zich wel in nieuwstaat, wat de prijs misschien rechtvaardigen kan.
Dus mijn advies aan jou, niet verkopen onder de 3000 euro, maar jou opmerking van een tijdje geleden op dit forum dat hij vergelijkbaar is met de syrinx is flauwekul.
De spirit is wel zeldzamer, heeft meer routings mogenlijkheden voor de lfo, maar heeft geen 3 filters (2 formant bandpas en 1 lowpas 24 db filters) die gelijktijdig met een eigen resonantie en cut off in te stellen en te routen zijn.
Dus de klanken zijn totaal verschillend.
Ik heb het idee dat ik jou ergens van ken, heb je ooit wat bij mij gekocht.
Mvg, erwin.

maakt verder niet uit natuurlijk allemaal.. koop gewoon een a6 :)

Met een beetje voorstudie kom je er al gauw achter dat de syrinx hele rauwe geluiden produceert , heb gehoord dat ze vooral bruut en hard zijn en als je dan JM&Vangelis&Kraftwerk geöriënteerd ben kan dat vies tegenvallen.........en bang als je een
Oscar wil aanschaffen dat je dan met het hetzelfde zit........de Oscar komt na de Wasp en die is ook bruut en wil alleen maar schreeuwen en ze zijn brak gebouwd(van horen zeggen).

grt Gert-Jan

Ja Hooihuis, er is een maand geleden een crumar spirit uit een studio in Dortmunt verkocht voor 3100 euro aan een gast in Frankrijk, zo is mij door de eigenaar verteld.
Verder staat er al geruime tijd één op ebay usa, verkoop prijs 4200 dollar.
Beide crumars bevinden zich wel in nieuwstaat, wat de prijs misschien rechtvaardigen kan.
Dus mijn advies aan jou, niet verkopen onder de 3000 euro, maar jou opmerking van een tijdje geleden op dit forum dat hij vergelijkbaar is met de syrinx is flauwekul.
De spirit is wel zeldzamer, heeft meer routings mogenlijkheden voor de lfo, maar heeft geen 3 filters (2 formant bandpas en 1 lowpas 24 db filters) die gelijktijdig met een eigen resonantie en cut off in te stellen en te routen zijn.
Dus de klanken zijn totaal verschillend.
Ik heb het idee dat ik jou ergens van ken, heb je ooit wat bij mij gekocht.
Mvg, erwin.

volgensmij zei ik dat vandie spirit
iig de zehebben allebei een eigenn vco/ vcf [multimode of niet ] structuur
beetje sem achtig / cs30
das t hele eiren eten ,....

dus t signaal vd ene vco kan dmv bv high paas in de andere filter weerd etrug gepropt worden en veeeel meer routingen

kan mn cs30 ook
heeft 2x multimode filterts mte div feedback routing switches
kijk dat ze anders kunnen klinken = logish andere componenten erin ,..

dat hebbie al met mtwee poly synth die vanbinen dezelfde chips bezitten maar door een andere fabrikant gemaakt zijn
siel / korg polysix spul
ofso as voor beeld

iig sc6

mischien moetje klant gaan worden by onzeleo ...de belgishe dan he ,......
goed spul voor net iets meer
vaker een sh5 gehad d8ik

trouwens vette keuze system 100 setje

Nou onze vriend Leo uit Belgie, tja, wie kent hem niet.
Heb wel eens wat bij hem gekocht en hij wou dan iets ruilen en er te weinig voor geven om er zelf dik aan te verdienen.:eureka:
Als ze mij een handelaar noemen (wat ik niet eens ben) die z'n spullen te duur aanbied, dan is het verschil met Leo, dat zijn verkoopwaar zich niet in uitmuntende staat bevindt, en er nog meer voor vraagt dan ik.
Hij heeft mij ooit een Syrinx voor 5000 euro aangeboden en niet zo'n mooie als ik nu heb.
Heb trouwens geen handelswaar, verkoop alleen als ik uitgekeken ben op een bepaalde synth en het geld nodig heb voor de volgende aanschaf.:doei:

Back