[When Logic Fails] What would you do - Graag opmerkingen.

nakken7

Ouwe rot
Beste mensen,

Mijn favoriete projectje When Logic Fails heeft weer een nummer opgeleverd. In tegenstelling tot veel andere nummers worden in deze track wat minder acoustische instrumenten gebruikt.

Te beluisteren op: www.myspace.com/whenlogicfails. Het is het laatste nummer in de lijst.

Jullie reacties, suggesties, opmerkingen, aanmerkingen, complimenten en andere meningen zijn van harte welkom. Graag zelfs!

We nemen dit nummer ook op in onze live-set. Voor boekingen: music@whenlogicfails.com.

Alvast bedankt voor de moeite.

Doet me een beetje denken aan Dirk Blanchart & his Groove Quartet en ook een beetje aan Das Pop. Alles klinkt goed, maar misschien net iets te goed?

Iets meer variatie in de drums, en ook de synth-lead. Een sweepje in de intro en naar het einde toe. Ik kon ook de tekst niet meezingen of neuriën, (behalve dan de Wo-Oh-wo-Oh) iets waar ik als radiomaker vroeger vaak op lette bij het samenstellen van een playlist.

Dus een paar variaties op de synth inspelen en opnemen, en de drums een beetje opfrissen (met wisselende accenten bvb), en de zang licht wijzigen, dat zijn mijn suggesties.

Voor mij persoonlijk is dit nummer wel oké, maar mist het nog wat spanning.

Alvast veel succes met de LIVE-optredens en boekingen.

Greetz :mexico: Hyper

Laatst gewijzigd:
Oké, ik heb het nummer net nog een keer beluisterd of ik iets heb gemist. Er zit idd vrij veel variatie in de melodie, en als ik het wat vaker hoor zou ik de tekst ook wel beter kunnen meezingen (-neuriën). Enige wat ik dus nog zou aanpassen is de drums, verschillende accenten in de hihats leggen. Het einde is ook nogal abrupt.

Oké, ik heb het nummer net nog een keer beluisterd of ik iets heb gemist. Er zit idd vrij veel variatie in de melodie, en als ik het wat vaker hoor zou ik de tekst ook wel beter kunnen meezingen (-neuriën). Enige wat ik dus nog zou aanpassen is de drums, verschillende accenten in de hihats leggen. Het einde is ook nogal abrupt.

Bedankt voor de moeite die je hebt genomen om tweemaal uitvoerig te reageren. Om leuk om eens te horen dat iemand met "radio-oren" naar een track luistert.

Je suggesties zijn erg nuttig, we kijken in ieder geval nog even naar de drums en naar het einde. Het nummer is nog niet helemaal af. Moet vervolgens ook nog worden gemasterd.

Verder nog iemand?

Valt me toch wat tegen. Er is toch wel iemand die er iets van vindt....

Nou, tja... dat is het punt misschien ook wel, ik vind het niet slecht, ik vind het ook niet spetterend goed. Ik vind er eigenlijk vrij weinig van.

Technisch gezien hoor ik eigenlijk geen fouten. De sound is er! Mixing is ook prima, niets op aan te merken. Maar de song zelf gaat een beetje aan me voorbij. Zou het op de radio komen, dan zou het letterlijk aan me voorbij gaan als vulling. Prima vulling overigens, maar het valt niet op.

Het enige dat mij opviel was het instrumentale stuk na 2:00m.
Dat vond ik eigenlijk best mooi, vanwege de pads die je erin gebruikt.

Maar ik zou er nu niet van alles aan gaan veranderen. Een goede albumvuller zou ik zeggen!

Nou, tja... dat is het punt misschien ook wel, ik vind het niet slecht, ik vind het ook niet spetterend goed. Ik vind er eigenlijk vrij weinig van.

Technisch gezien hoor ik eigenlijk geen fouten. De sound is er! Mixing is ook prima, niets op aan te merken. Maar de song zelf gaat een beetje aan me voorbij. Zou het op de radio komen, dan zou het letterlijk aan me voorbij gaan als vulling. Prima vulling overigens, maar het valt niet op.

Het enige dat mij opviel was het instrumentale stuk na 2:00m.
Dat vond ik eigenlijk best mooi, vanwege de pads die je erin gebruikt.

Maar ik zou er nu niet van alles aan gaan veranderen. Een goede albumvuller zou ik zeggen!

Dank voor de moeite Groover!

Het nummers is vrij snel tot stand gekomen, misschien verklaart dat het gemis aan inhoud dat je ervaart...

We hebben nooit echt een probleem met het vullen van albums, integendeel zelfs. Ons eerste album is net uit, en een tweede zal later dit jaar uitkomen, maar deze staat al weer op de lijst voor de derde....

Back