When Logic Fails remix (graag commentaar)

nakken7

Ouwe rot
Na een aantal maanden klussen weer bijna een remix afgerond in opdracht van de Ierse folkzanger John Carrie.

http://soundcloud.com/music-22/john-carrie-only-love-when-logic-fails-remix

Ben een beetje moegeluisterd, dat lijkt me het moment om eens om commentaar te vragen.

Uit het origineel hebben we alleen de vocalen en de gitaar gebruikt. Zelf toegevoegd: Basgitaar, synths (303, ms10, MS2000), drums, orgel. Het was een uitdaging om een dansbare track in 6/8 te maken.

Graag jullie opmerkingen. Everything goes, met name over de mix.

Track is nog niet gemasterd.

6/8 kan goed swingen.
en de track is best goed.
persoonlijk zo ik wat meer dynamisch te werk gaan met de geluiden, om het geheel wat rustiger te krijgen.
:koffie:

Ik vind het leuk om nieuwe tracks te luisteren.. Alleen remixen vind ik niet echt bijzonder om commentaar op te geven.. Het is namelijk altijd afgeleid van een origineel, en daardoor is de kritiek soms naar de originele artiest i.p.v. de remixer..

Natuurlijk kan een remix iets totaal nieuws zijn t.o.v. het origineel, maar dan nog moet ik eigenlijk het origineel en de remix luisteren om een oordeel te vellen.. En eerlijk gezegd heb ik daar niet zon zin in.. :)

6/8 kan goed swingen.
en de track is best goed.
persoonlijk zo ik wat meer dynamisch te werk gaan met de geluiden, om het geheel wat rustiger te krijgen.
:koffie:

Bedankt, de kunst van het weglaten is altijd lastig, waardoor rustige stukken vanzelf langzaam voller worden. Als je met z'n tweeën aan een track werkt wordt dat nog lastiger.

Bedankt voor het compliment.

Ik vind het leuk om nieuwe tracks te luisteren.. Alleen remixen vind ik niet echt bijzonder om commentaar op te geven.. Het is namelijk altijd afgeleid van een origineel, en daardoor is de kritiek soms naar de originele artiest i.p.v. de remixer..

Natuurlijk kan een remix iets totaal nieuws zijn t.o.v. het origineel, maar dan nog moet ik eigenlijk het origineel en de remix luisteren om een oordeel te vellen.. En eerlijk gezegd heb ik daar niet zon zin in.. :)

Zelf kan ik een remix wel beoordelen op eigen merites, zonder naar het origineel te luisteren, maar ik snap wel dat je graag ook de geremixte track hoort.

Voor degenen die wel zin hebben om het origineel ernaast te beluisteren, het origineel van "Only love" is te beluisteren op:
http://www.myspace.com/johncarrieandmoorgreen

:hallelujaGeweldige plaat als je het mij vraagt.

Zou lekker op mn ipodpassen, in shuffle mode, en dan een nummertje van de gorillaz, Bloc Party, en dan deze.

Heerlijk!

:hallelujaGeweldige plaat als je het mij vraagt.

Zou lekker op mn ipodpassen, in shuffle mode, en dan een nummertje van de gorillaz, Bloc Party, en dan deze.

Heerlijk!

Bedankt voor je reactie! Te gek dat je hem goed vindt.

Een groter compliment kan ik niet wensen. Mijn Ipod staat vol met Bloc party en Gorillaz.

Blij te horen dat je het goed vind. De track wordt over een tijdje met de volgende single van John Carrie uitgebracht.

Iemand nog iets over de mix? Een oordeel over de plaat is natuurlijk ook welkom...

Ik vind deze niet zo, maar dat komt omdat ik de zang niet mooi vind en dat is toch wel de leidende draad in dit nummer. Voorderest is het allemaal technisch wel dik in orde ! Staan er toevallig niet meer nummers op de soundcloud??? Ik ben benieuwd naar meer.

Ik denk overigens niet dat jullie jezelf moeten gaan vergelijken met bradley hoor hehe ;) Onbegonnen werk.

Ik vind deze niet zo, maar dat komt omdat ik de zang niet mooi vind en dat is toch wel de leidende draad in dit nummer. Voorderest is het allemaal technisch wel dik in orde ! Staan er toevallig niet meer nummers op de soundcloud??? Ik ben benieuwd naar meer.

Ik denk overigens niet dat jullie jezelf moeten gaan vergelijken met bradley hoor hehe ;) Onbegonnen werk.

Thanks, de vocalen zijn uiteraard, net als al het andere, een kwestie van smaak. Ben overigens blij dat je de rest wel goed vindt.

Soundcloud gebruiken we alleen om iets beschikbaar te kunnen stellen voor een korte periode.

Daar vind je verder dus geen nummers.

Op www.myspace.com/whenlogicfails vind je onze gewone tracks.

Onze remixen staan op www.myspace.com/whenlogicfailsremixes. Daar zetten we deze over een weekje ook bij, als ie af is.

De volgende opdrachten voor remixes zijn al binnen dus er wordt weer aan nieuwe remixes gewerkt.

Dank allemaal voor jullie constructieve kritiek. Inmiddels hebben we een definitieve versie ingeleverd bij de band.

Het eindresultaat is te beluisteren op:

www.myspace.com/whenlogicfailsremixes

en op de myspace van John Carrie and Moor Green:
http://www.myspace.com/johncarrieandmoorgreen (helemaal onderaan)

Momentaal werken we aan een remix voor de canadese singer-songwriter Jane Carmichael (http://www.janecarmichael.com/)

Dat schiet ook al lekker op, dus binnenkort zal ik een eerste versie posten.

Dank allemaal voor jullie constructieve kritiek. Inmiddels hebben we een definitieve versie ingeleverd bij de band.

Het eindresultaat is te beluisteren op:

www.myspace.com/whenlogicfailsremixes

en op de myspace van John Carrie and Moor Green:
http://www.myspace.com/johncarrieandmoorgreen (helemaal onderaan)

Momentaal werken we aan een remix voor de canadese singer-songwriter Jane Carmichael (http://www.janecarmichael.com/)

Dat schiet ook al lekker op, dus binnenkort zal ik een eerste versie posten.

Moogt ik ook nog even opmerken dat ik die WLFremix ook een zeer dikke vette plaat vind? Ik heb het origineel NIET geluisterd - des te makkelijker om een remix op zijn merites te beoordelen! :)

Nou word ik persoonlijk al snel opgewonden van enkele vette overdrive en gating + veel screetch/gil/schuur/fluit/kraak geluiden gecombineerd met een lekkere petsende breekbiet en een paar heldere pure instrumenten erdoorheen. Alleen die vocal @ 4:14 vind ik nogal out of the blue, en is ook niet mooi. Ik weet niet of die uit het origineel komt? ;)

Moogt ik ook nog even opmerken dat ik die WLFremix ook een zeer dikke vette plaat vind? Ik heb het origineel NIET geluisterd - des te makkelijker om een remix op zijn merites te beoordelen! :)

Nou word ik persoonlijk al snel opgewonden van enkele vette overdrive en gating + veel screetch/gil/schuur/fluit/kraak geluiden gecombineerd met een lekkere petsende breekbiet en een paar heldere pure instrumenten erdoorheen.

Thanks, mate! Altijd goed te horen. Vooral van iemand die normaal niet buiten de "kutnummer"-draad wordt gesignaleerd...

Er komen nog meer remixen aan en we behouden ons contractueel altijd het recht voor om remixen op een WLF-remix compilatie uit te brengen, dus wellicht komt dat er op een dag nog wel van. Tot nu toe zijn er een stuk of 4/5 van onze remixen die daarvoor in aanmerking zouden komen, die staan allemaal op onze remix-myspace.

Dus wie weet, zou best leuk zijn.

Alleen die vocal @ 4:14 vind ik nogal out of the blue, en is ook niet mooi. Ik weet niet of die uit het origineel komt? ;)

Ghostvocals! Boodschappen aan het onderbewuste. Zelf nadat de tracks is afgelopen komen die nog voorbij...

Back