Maize Sampler : je eigen vsti sampler maken!?

Hoi,

ik kwam deze tool tegen:
Maize Sampler ($88) from Maizesoft allows you to publish your own sampled sound as a VST instrument.

Its many features include propagation (VSTi export) with predefined UI styles; keyswitching between 12 layers; disk-streaming; sample-mapping and Velocity layering; 16 channels with 4 stereo outputs and 32-voice polyphony; support for 8-, 16-, and 24-bit sample rates; and built-in reverb and EQ. Maize Sampler has both VSTi and standalone modes, and comes with a SoundFont to Maize Sampler format converter.

Hiermee kan je dus met je eigen samples een vsti exporteren! oftewel je eigen vsti sampler maken ;-)

Now you can create and publish your very own VSTi instrument and share your creations with the world, thanks to the new Maize Sampler. With just a few clicks, you can create your own customized VST instrument based on one of several interface styles; simply import your samples and lay them out in the sample map and velocity layers.

Is hier een alternatief voor voor de PC en MAC?
of bestaat er ook een manier om eigen Kontakt Player banks te maken?

Hiermee kan je dus met je eigen samples een vsti exporteren! oftewel je eigen vsti sampler maken ;-)

correctie: eigen vsti-rompler maken. :kroon:

Precies. Het is geen sampler! Je kunt er geen audio mee "samplen" (opnemen). Het is een sample player (rompler). Beetje misleidend verhaaltje dus. SynthEdit kan dit dus ook. (en dat is gratis!) Daarbij kun je in SE dus nog een complete synth van maken (met filters, ADSR, LFO's effecten etc.) Je moet iets meer zelf in elkaar zetten, maar ik denk dat ik binnen een half uur een redelijke rompler in elkaar heb gezet.

als je een rompler wil bouwen moet je geen WAVes gebruiken maar SOUNDFONTS.

je kan ongeveer maar 50 t/m 100 WAVes gebruiken binnen synthedit, daarna gaat de boel vervelend doen (vastlopers/traagheid) etc.
daarbij, en dat is van een veel groter belang, kan je bij soundfonts splits maken, een soundfont is 1 pakketje dus net zoals 1 wave een pakketje is.

om zelf soundfonts te maken zijn er programma's te vinden zoals Vienna SoundFont Studio bijv.

Als je op Windows werkt vind ik het eigenlijk een beetje dwaas om met gecastreerde samplers te gaan werken als je ShortCircuit kunt hebben.

Leuk, zo'n Soundfonts, maar het enige wat je nodig hebt is een ris .wav files en een .prg/.pgm of zo waarin staat welke zone/velocity ze moeten hebben.

Zover ik weer ligt de ontwikkeling van shortcircuit wel een beetje helemaal stil. Zowel van 1 als 2. Maar het is beter als niks en een gegeven paard moet je niet in de bek schij...eh kijken.

Klopt, maar zolang 't werkt is er weinig mis mee, en als je iets opslaat krijg je losse .wav files, geen enkel bijelkaar geperst bestand.

Plus de filters die er in zitten zijn werelds, en de sample-engine doet erg mooi (zuiverder dan Ableton's Simpler!) omgaan met transponeren en loopen, vind ik.

Leuk, zo'n Soundfonts, maar het enige wat je nodig hebt is een ris .wav files en een .prg/.pgm of zo waarin staat welke zone/velocity ze moeten hebben.
ik weet het allemaal niet verder want net als meesha nooit mee gewerkt...
maar mocht ik ooit eens... dan... wel een goede tip...

Precies. Het is geen sampler! Je kunt er geen audio mee "samplen" (opnemen). Het is een sample player (rompler). Beetje misleidend verhaaltje dus. SynthEdit kan dit dus ook. (en dat is gratis!) Daarbij kun je in SE dus nog een complete synth van maken (met filters, ADSR, LFO's effecten etc.) Je moet iets meer zelf in elkaar zetten, maar ik denk dat ik binnen een half uur een redelijke rompler in elkaar heb gezet.

Ik heb het plan om een 909 rompler te maken, gebaseerd op 400 samples die ik eruit heb getrokken naar eigen smaak. Veel random samplekeuzes en velocityranges maar heb geen idee hoe ik dat makkelijk zelf kan maken. Heb met synthedit gespeeld maar kom niet verder dan een tutorial om een simpele sawsynth te maken.

Is er ergens een tutorial over hoe je een (simpele) sampler maakt in synthedit ?
Zowel als rompler als samplelaadbare sampler om voorbeelden te hebben.

Back