Ik zoek het volgende

Hey Stabby, zoals Gijs aangaf staat hier echt alles vermeld wat je moet weten.

http://www.midipage.nl/uk_midi_aansl_1.html

Dat moet je echt verder helpen. Om jouw probleem op te lossen heb je echt geen apart kastje nodig maar simpelweg je midi thru's gebruiken en alles op de juiste midi kanalen in te stellen.

Ik zal eens een voorbeeldje geven hoe je het kan aanslutien icm een sequencer (bijvoorbeeld een mpc500)

- Midi OUT van je keyboard --> MIDI IN van je mpc
- MIDI OUT van je mpc naar de MIDI IN van je eerste sound module
- MIDI THRU van je eerste soundmodule naar de 2e module MIDI IN
- MIDI THRU van je 2e module naar de derde MIDI IN

en ga zo maar door. Elke module op apart midi kanaal instellen. Ook aangeven in je sequencer. In je mpc kan je ook instellen dat je notes opneemt en doorstuurt. Zo kan je dus je modules aansturen en de noten ook opnemen met een mpc.
1 van de redenen waarom ik die eerder ookal aanraadde aan je.

Ik las dat je je korgje wilde gaan vervangen met een sp404 ofzo? Ook en sampler. Ik denk dat je er verstandig aan doet om even te overwegen hoe je nou precies alles gaat sequencen en aan welk apparaat je nou het meest hebt.

Verder is het inderdaad cruciaal om alles zo goed mogelijk te verwoorden. Als je moeder je naar de supermarkt stuurt om een doos appels te halen en je komt terug met een doos aarbeien en je zegt vervolgens als je moeder vraagt waarom je aarbeien hebt meegenomen: Ja, maar moeder.. Ik noem aardbeien altijd appels. Dan schiet het ook allemaal niet op toch?

Ik ben een beginner maar ik weet wel hoe ik midi moet aansluiten. Ik maak wel het onderscheid tussen midi-in en midi-out, maar ik noem alles een uitgang, ook bv bij PC's. Daar zal ik volgende keer op letten.

Lieve schat het interesseert me niet hoe je het noemt, al noem je mij een uitgang. Mijn punt ging daar helemaal niet om, mijn punt ging erom dat je op zoek bent naar iets dat je hoogstwaarschijnlijk helemaal niet nodig hebt! Heb je die website toevallig al bekeken? Echt een aanrader hoor, ik heb er ook veel aan gehad.

Back