S01 omvormer voor op de computer

Mark E.

Ouwe rot
Hallo,
Ik ben op zoek naar een omvormer voor de computer (windows XP) om samples op de diskettes te kunnen zetten die de S01 leest. Ik had er een maar die zei steeds dat ik diskette moest formateren terwijl die al 20× geformateerd was.(was ook bij andere type/merken diskettes).

Chickensys translator

mooiste van die s01 is juist het samplen erin en dan vanuit die uitgang weer samplen in je computer (of samples erin laten)
die diskette kan je dan redelijk makkelijk backuppen op je pc

Toen ik nog een akai S20 had (bijna zelfde engine als de S01) deed ik alles door te samplen van mijn pc naar de S01, dat ging het snelste en werkte overzichtelijk. Naderhand backups gemaakt door terug te samplen van de S20 naar de pc. Zo pak je de klank van de sampler mee die je anders mist als je alleen digitaal met floppen werkt.

werkt dat ook zo met een akai s950? heb van iemand ooit software gekregen om via mididump samples over te zetten, maar die begreep ik niet helemaal

Hoe heet die dan? mischien dat het ook voor de s01 werkt. Het is ook moeilijk om die timing goed te zetten, vooral zonder display. Dat is dus ook de reden dat ik op zoek ben naar z'n programma.

ik heb pech, met die van hilltree werkt het bij mij niet. Kan ook aan de floppy driver liggen.

Alternatieven?

Goh, da's lang geleden dat ik mij daarmee bezig gehouden heb dus vergeef mij als ik nu iets stoms voorstel.
Heb je dat programma "akaidisk" gerund in Compatibility mode? Ik meen me te herinneren dat dit werkte in Windows 98 en daarna niet meer...

Goh, da's lang geleden dat ik mij daarmee bezig gehouden heb dus vergeef mij als ik nu iets stoms voorstel.
Heb je dat programma "akaidisk" gerund in Compatibility mode? Ik meen me te herinneren dat dit werkte in Windows 98 en daarna niet meer...

ja, dit had ik geprobeerd. Maar het blijft toch een windows xp. Ik zat te denken om voor een paar tientjes een of ander slome pc over te kopen en daar dan maar 98 op te zetten.

ja, dit had ik geprobeerd. Maar het blijft toch een windows xp. Ik zat te denken om voor een paar tientjes een of ander slome pc over te kopen en daar dan maar 98 op te zetten.
Had je die DLL ook in gebruik genomen ?

vbrun300.dll (uitleg staat ook op die pagina).

Als er via Midi een dump gedaan kan worden, moet het op XP enzo ook nog mogelijk zijn.

allemaal de dingen die tot nu toe gezegd zijn heb ik geprobeerd, maar geen enkel ervan werkt.

Ik ga het volgende doen: Ik ga opzoek naar een simpele pc voor windows 98, hierop zet ik dan die akaidisk. Dan moet ik alleen nog kijken hoe ik zonder internet verbinding tussen die 2 pc's krijg.

Ik wil geen internet verbinding krijgen met mijn pc, heb geen scanners en beveiligingen meer op de computer. Vreten teveel CPU.

Als iemand anders iets beters weet hoor ik het graag.

Misschien ook nog nodig te vermelden, voor zover ik het me weer goed herinner moest je de diskettes wel eerst formatteren op de Akai zelf.

Is idd de beste manier om zo je backups te maken.
Trouwens die terratec ews 88 MT is nog steeds een toffe kaart.
Veel mensen denken dat er geen drivers meer te vinden zijn voor deze kaart, maar je kan gewoon de drivers gebruiken van de Phase88 van terratec, en die werken perfect!.:okdan:

ligt eraan wat voor geluidskaart je hebt natuurlijk. Maar heb er geen last van gehad, toch 2 stuks 4 track releases mee gemaakt. Gebruikte toen een Terratec EWS 88mt.

Back