Studio Monitors (Active)

Zouk_Music

Ingeburgerd
Ola music makers,

Op dit moment gebruik ik wat Hifi installatie in mijn homestudio (in wording). Ik overweeg om actieve studio monitors aan te schaffen. Bij feedback werd mij geadviseerd om de KRK rokit RP6 te nemen (die zouden goed zijn).

Heeft iemand daar ervaring mee of misschien wat (goeie) alternatieven. Alesis heb ik al gehoord (to noisy).

Alvast bedankt voor jullie hulp.:dj:

Laatst gewijzigd:
In jouw bericht geef je te weinig informatie. Wat is je budget? Wat voor muziekstijl produceer je? Alesis heeft meer dan één monitor in het assortiment, welke heb je beluisterd?

Er is een hele sectie gewijd aan monitoring en versterking hier, met bijvoorbeeld een 68 pagina's tellend topic over welke monitoren hier en bijvoorbeeld hier nog een recent onderwerp waar de KRK RP6 G2 genoemd wordt, et cetera.

Met andere woorden, misschien eerst eens beginnen met lezen, als je dan nog een vraag hebt, dan deze in de juiste sectie op het forum plaatsen en je vraag voorzien van voldoende informatie.

:kont:

en na het lezen, gewoon met je favorieten cd's gaan luisteren , luisteren , luisteren.
take your time

Met andere woorden, misschien eerst eens beginnen met lezen, als je dan nog een vraag hebt, dan deze in de juiste sectie op het forum plaatsen en je vraag voorzien van voldoende informatie.
:kont:

Bedankt voor jou tip iig. Alleen jammer dat je zo meteen moet reageren met een kont smiley aan het eind. Hier vraag ik niet om. Ik ben nieuw op deze forum (ik weet ook niet alles).

Liever niet reageren dan zo te reageren. Volgende keer zal ik beter uit kijken. Volgens mij is de hele forum bedoeld om elkaar te helpen.

Bedankt*D

hij bedoelde waarschijnlijk dat hij nog iets had willen toevoegen, maar geen tijd had want wegens slingerschijt naar de wc moest hollen. 'n soort "synthforumslang"

Laatst gewijzigd:
hij bedoelde waarhijnlijk dat hij nog iets had willen toevoegen, maar geen tijd had want wegens slingerschijt naar de wc moest hollen. 'n soort "slang"

Maakt niet uit. Ik zit er niet meer mee (het is al klaar). Bedankt voor jou reactie.
:okdan:

Bedankt voor jou tip iig. Alleen jammer dat je zo meteen moet reageren met een kont smiley aan het eind. Hier vraag ik niet om. Ik ben nieuw op deze forum (ik weet ook niet alles).

Liever niet reageren dan zo te reageren. Volgende keer zal ik beter uit kijken. Volgens mij is de hele forum bedoeld om elkaar te helpen.

Bedankt*D
Je moet smileys niet te zwaar opvatten. ;)

Enfin, die rp6 zijn leuke monitortjes voor hun geld. (vind ik)
opzich is er niet echt goed of slecht binnen jou budget dus moet je gewoon kijken
wat je zelf het beste bevalt, oftwel ff luisteren, desnoods in de winkel zelf,
ik heb zelf hele goedkope Alesis M1's staan die het prima doen voor mijn doeleinden,
daarnaast nog een Ghettoblaster en een oude Sony Hifi set.

Als je muziek maakt moet je gewoon monitors kopen die je lekker vind klinken denk ik.
Als je nou serieus wilt gaan masteren is het wat anders, dan moet je de beste monitors kopen die je kunt betalen. naar het schijnt ;)

Mijn punt is, active monitors klinkEN leuk in de titel maar wat is nou de meerwaarde als je enkel maar aan het produceren bent?
en misschien een beetje de boel somsafmixed, want word het een hit, dan gaat het alsnog daarna nog naar de masteraar, op een enkeling na dan.

Ik vind eigenlijk ook wel een beetje dat als je hier komt voor hulp, dat je dan meteen als je een vraag stelt wat al ooit eens gesteld is meteen met 300 man erover wordt gegaan dat je het eerst maar eens ff zelf moet gaan uitzoeken.... heel raar inderdaad voor een forum wat er is om te helpen!

Tis net of jullie er op geilen om als eerste te zeggen, dat de threath ergens anders thuis hoort, al te veel gesteld is, of noem maar op....

Tuurlijk zijn de meeste vragen al gesteld..... en er zijn ook echt vragen die niet kunnen..... Maar om nu hier, op deze vraag maar weer eens te oordelen met "ga maar eens lekker zelf zoeken" vind ik echt onzin.

De harde kern ( hooligans ) van het synthforum zijn hier om andere dingen te bespreken?.....Er mogen dus alleen maar synthforum "smart" vragen gesteld worden?....

Maar goed, antwoord op je vraag :-)
Ben het eens met bovenstaande twee reacties, eigenlijk maakt het niets uit welke monitors je neem... Het is heel moeilijk om daar in iemand te raden, want het gaat zich erom hoe goed jij je speakers kent.
Iedereen moet, ook als je de duurste monitors ever koopt, aan de speakers "wennen".
Je favorriete muziek luisteren, en proberen te luisteren wat het verschil is met jou muziek.

Ook opstelling van je speakers kan een heeel groot verschil maken, ik durf zelfs te zeggen het grootste verschil. Een kleine speaker goed opgesteld kan groots klinken, en een grote speaker verkeerd opgesteld kan totaal verkeerd gaan.

Mocht je er iets aan hebben, ik heb de Event 2020 bass en daar ben ik super tevreden over.
Dussss, luisteren luisteren luisteren en proberen om zo een beslissing te maken.

Ik vind eigenlijk ook wel een beetje dat als je hier komt voor hulp, dat je dan meteen als je een vraag stelt wat al ooit eens gesteld is meteen met 300 man erover wordt gegaan dat je het eerst maar eens ff zelf moet gaan uitzoeken.... heel raar inderdaad voor een forum wat er is om te helpen!

Tis net of jullie er op geilen om als eerste te zeggen, dat de threath ergens anders thuis hoort, al te veel gesteld is, of noem maar op....

Tuurlijk zijn de meeste vragen al gesteld..... en er zijn ook echt vragen die niet kunnen..... Maar om nu hier, op deze vraag maar weer eens te oordelen met "ga maar eens lekker zelf zoeken" vind ik echt onzin.

De harde kern ( hooligans ) van het synthforum zijn hier om andere dingen te bespreken?.....Er mogen dus alleen maar synthforum "smart" vragen gesteld worden?....

Ik ben het niet helemaal met je eens,
de personen, waar je nu op doelt, hebben er, in jaren tijd, alles aan gedaan om e.e.a. zo overzichtelijk mogelijk te houden/maken, zodat je veel, heel veel, informatie kunt vinden op dit forum,
ik ben er dan ook van overtuigd, dat als je de zoekfunctie gebruikt je 99 van de 100 keer een antwoord vind,
vind je je antwoord niet, dan kan je je vraag stellen,
maar als je vragen stelt betreffende toppics welke al diverse malen voorbij zijn gekomen, tja, dan kan je dus zo'n antwoord verwachten,
tevens valt het me op, dat deze "domme" vragen (nothing personal!) dikwijls gesteld worden door net geregistreerde leden, (correct me if i'm wrong!)
ikzelf heb 3 jaar synthforum door zitten spitten, alvorens ik lid werd ...

dit is iets, wat een ieder m.i. zou moeten doen ...

jij word er toch ook moe van als je vrouw voor de zoveelste keer vraagt waar de appels liggen bij de albert hein ?

anyway, deez post is dus NIET om iemand aan te valllen/verdedigen,

ikzelf lees in ieder geval met veel plezier zowat dagelijks SF,
en stoor me niet aan dergelijke opmerkingen.

grtz!
en een happy SF nog !!!

:mega:

Ik heb ook geholpen. Ik heb aangegeven dat de topic starter te weinig informatie gaf om antwoord te geven op zijn vraag. Ik heb hem verwezen naar de sectie die gaat over monitoring en versterking en ik heb hem verder op twee specifieke topics gewezen die nuttig zijn. Als laatste heb ik aangegeven dat als zijn vraag hierna nog steeds bestaat, dat hij deze dan het beste op de juiste plaats kan stellen, voorzien van de juiste informatie. Dat lijkt mij helpen, niet? :P

jij word er toch ook moe van als je vrouw voor de zoveelste keer vraagt waar de appels liggen bij de albert hein ?

Niet als de Albert Heijn net heeft besloten de boel anders in te delen. Zoekfunctie is goed voor algemene vragen, maar het stikt nu niet bepaald van topics waarin specifiek de rp6 g2 (i.e. de vernieuwde Albert Heijn) wordt vergeleken met andere actuele speakers op de markt...
En daarbij... oriënteren op- en babbelen over wat er allemaal beschikbaar is, is de helft van de lol bij een aankoop... Moet men iedere keer die lol perse de kop indrukken met zo'n verveelde opmerking als 'gebruik de zoekfunctie?' Dat gescherm met de zoekfunctie komt op mij soms ook een tikje blasé over...

Niet als de Albert Heijn net heeft besloten de boel anders in te delen. Zoekfunctie is goed voor algemene vragen, maar het stikt nu niet bepaald van topics waarin specifiek de rp6 g2 (i.e. de vernieuwde Albert Heijn) wordt vergeleken met andere actuele speakers op de markt...
En daarbij... oriënteren op- en babbelen over wat er allemaal beschikbaar is, is de helft van de lol bij een aankoop... Moet men iedere keer die lol perse de kop indrukken met zo'n verveelde opmerking als 'gebruik de zoekfunctie?' Dat gescherm met de zoekfunctie komt op mij soms ook een tikje blasé over...

Misschien net iets netter en beter uitgelegd van wat ik bedoelde :-)

We willen dus eigenlijk allemaal heel graag met jullie synthforum DIE-HARDS babbelen... maar we krijgen zo weinig kans, aangezien we alleen maar met de zoekfunctie mogen spelen...

Als je het niet kan vinden kan je altijd alsnog vragen. En dan is het duidelijker om aan te geven dat je gezocht hebt. Dan maak je veel eerder kans om geholpen te worden.

waarom hebben mensen wel genoeg speeksel om hier 'n soort algemene discussie te houden en niet om even gewoon een kort antwoord te formuleren. dit even los van diegene die dat wel probeerde.
daar hoeft toch geen discussie over gevoerd te worden , laat staan staande scheten over uitgestrooid?

Bedankt voor alle reactie. De reden waarom ik op de eerste reactie gereageerd heb zoals ik gereageerd heb is heel simpel. Voor degenen die SF al jaar en dag door speuren is het de normaalste zaak van de wereld (heb ik geen moeite mee).

Het gaat mij ook niet om het feit dat iemand mij of welke nieuwe lid dan ook weg wijs maakt op deze forum. Het is meer de manier hoe. Ik kan heus tegen een stootje (daar val ik niet van om), maar het is een kunst om normaal te communiceren met anderen. Ik heb geleerd dat geen vraag stom is, daarom durf ik ze ook te stellen.

Joostum:

De vergelijking hier (nothing personal) slaat nergens op. Het is niet mijn vrouw die de vraag voor de zoveelste keer stelde, maar de buurvrouw die het voor het eerst stelt. En zelfs bij de Albert Heijn hebben ze geleerd dat de klant van 19.55 uur dezelfde behandeling verdient als de klant van 08.00 uur. Als ik dezelfde vraag zou stellen achter elkaar....dan is het een ander verhaal. Maar ja.....IT'S DONE.

Bedankt voor alle tips. Ik heb een paar eigen nummers die ik mee zal nemen naar de music store om het een en ander te beluisteren. thanks guys.:okdan:

ikzelf heb 3 jaar synthforum door zitten spitten, alvorens ik lid werd ...

:biertje:

Ik heb even getwijfeld of het de moeite is me in deze discussie te mengen, maar denk toch dat ik even voor een ander ga spreken...
Draai het eens om. Er zijn leden van dit forum al vanaf de beginperiode lid en ik zit af en toe met verbazing en diepe bewondering te lezen hoe mensen UIT HUN HOOFD de code van een potmeter op een bepaalde plek in een bepaalde synth weten. Is het dan niet een beetje brutaal van hen te verlangen dat zij die vraag die 'te snel' of 'te onduidelijk' gesteld wordt, maar even netjes dienen te beantwoorden?

Als je verwacht dat iemand je volgens regels behandelt, mag hij dat ook van jou verwachten. Vandaar de kontkrummende opmerkingen af en toe.

:biertje:
Er zijn leden van dit forum al vanaf de beginperiode lid en ik zit af en toe met verbazing en diepe bewondering te lezen hoe mensen UIT HUN HOOFD de code van een potmeter op een bepaalde plek in een bepaalde synth weten. Is het dan niet een beetje brutaal van hen te verlangen dat zij die vraag die 'te snel' of 'te onduidelijk' gesteld wordt, maar even netjes dienen te beantwoorden?

Tuurlijk is dat heel brutaal, en dat is ook nooit de bedoeling geweest, chapeau voor alle mensen die dat hier kunnen.... Daar willen zij waarschijnlijk van leren.

Alle threats hebben ook een titel....en kun je het lezen of niet... en vooral ook reageren of niet. Ik denk aleen dat er ook nog genoeg mensen zijn die er dan wel op reageren. En de mensen die er vanaf het begin zijn hoeven dan toch ook pas te reageren als zij vinden dat diegene hun kennis kan gebruiken.

Ik ben het verder ook eens met dat er soms wel rare vragen vallen hoor, maar ik vind dit er geen van, en ik vind dat de modjes er dan ook zijn om je op je puntjes te wijzen, of een treath te verwijderen als die echt totaal nergens op slaat...

Zo nu stop ik ermee, ik ben in ieder geval wijzer geworden van mijn treath, en er stond maar 1 keer in dat ik de zoekfunctie moest gaan gebruiken :P

Back