steampunk modulaire synthesizer

LAB_

collapse
http://theburnlab.blogspot.com/2009/06/stunning-steampunk-modular-synthesizer.html

3663642728_ed94fc41d6.jpg

3663642774_09a6e12763.jpg

halfgare vertaling uit het duits:

Christian Günther, of the electronics we have is after about two years to build the "Schaltzentale built with the Hecke horn with the help of a sequencer, which still has more features (ring modulator, control voltage, and a complex rhythm Center) remote is. Klingt tierisch gut die Kiste. Sounds good tierisch the box. Die Grund Idee sowie das Gehäuse stammen von mir. The basic idea and the housing come from me. Alle Teile wie die Knöpfe + Griffe wurden an der Drehbank von Hand gefertigt. All parts such as buttons + handles were on the lathe by hand. Gleiches gilt für die Front Platte. The same goes for the front panel. Sie wurde von Hand beschriftet, verziert und geätzt. It was hand-lettered, decorated and etched. die Rückwand ziert eine Qualle die einer Opium Pfeife entschwebt. the back to grace a jellyfish to an opium pipe entschwebt. Die Verschalung habe ich aus einer sehr alten Birnbaum Bohle geschnitten + verleimt. The boarding, I have a very old pear tree Bohle geschnitten + glued. Der Voltmeter, und die Klingel (08.01.1901) sind Antiquitäten. The voltmeter, and the bell (08.01.1901) are antiques. Es gibt auch Bilder, die man sich auf meiner my space Seite ansehen kann. There are also pictures that are on my my space page can see. Und wer Lust hat kann sie auch live gemeinsam mit dem Equipment von CG erleben. And who wants it can also live together with the equipment of CG experience...

Schaltzentrale-016.jpg

ik vind m wel mooi, ben tevens benieuwd hoe ie klinkt... waarschijnlijk heel retro :)

Laatst gewijzigd:
de translatie is nix en het design ook eigenlijk niet, t'iz meer kunst dan synth qua toegevoegseerde waarde

lookslike a .....uh kassa
money making machine

bling bling

Persoonlijk vind ik hem er wel vet uitzien.

Natuurlijk, als het puur om geluid en mogelijkheden gaat, zal het innerlijk van deze synth zeker doorwegen.

Dan is de kijkwaarde maar bijzaak en in dit geval vooral om het eigen kunnen van de doe-het-zelver aan te tonen.

Als die niet klinkt, kan je deze nog altijd in het museum laten opnemen.
Gewoon mooi om naar te kijken dan.

:mexico:

Ik vind het er vet uitzien hoor! Steampunk - gave stijl! :)

Overigens, voor de geïnteresseerden, dit is een betere vertaling (zie hier voor de originele, Duitse tekst op sequencer.de):
In de woorden van Moritz Wolpert:
"[Met?] Christian Günther, die voor de techniek verantwoordelijk is, hebben we in een tijd van circa twee jaar de 'schakelcentrale' gebouwd, waardoor de Heckeshorn nu aangestuurd kan worden met behulp van een sequencer, die ook nog over meerdere functies beschikt (ringmodulater, voltage control, en een zeer complexe 'ritmecentrale'). De bak klinkt monsterlijk goed. Het basisidee en de behuizing komen van mij. Alle delen, zoals de knoppen en controls, werden met de hand aan een draaibank gemaakt. Hetzelfde geldt voor het frontpaneel. Ze zijn met de hand beschreven, versierd en geëtst. Op de achterkant staat een kwal die van een opiumpijp wegzweeft. De bekisting heb ik uit een zeer oude perenboomhouten plank gezaagd en aan elkaar gelijmd. De voltmeter en de bel (08.01.1901) zijn antiekstukken. Op mijn myspace kun je ook nog foto's zien. En wie zin heeft kan ze ook live meemaken, samen met de gear van C[hristian] G[ünther]. 29 en 30.07.2009 treden we op in de Studio der Neubauten, www.anderebaustelle.com. Daarna op 08.08.2009 in Haus Schwarzenberg / Escescloraque. Er zal op meerdere podia tegelijk gespeeld worden, en dat alles zal met studio- en videotechnieken met elkaar vebonden zijn. Iets om echt benieuwd naar te zijn. Zojuist verschenen op het Londense Art Yard-label "Berliner Ring" Orbital, zie Spex, de uitgave van juli/augustus 2009. Ahoi... mo[ritz]"

Laatst gewijzigd:
Errug gaaf! om te hebben in een kelder(studio) van een oud kasteel..!!!

Of natuurlijk aan boord van de Nautilus, mocht je die hebben..

Nautilus01.jpg

Warum die Krawalle Herr 6, ziet ja toch ganz nett aus?

USB stick op stoom zekerst?

Back