AKG-701 monitoring

Zo vind je opeens een oud topic van jezelf 8~

De AKG K701 is net 10 minuten geleden bezorgd. :mega: Door telkens andere 'prioriteiten' in mijn setup kwam het er elke keer niet van. Gelijk natuurlijk even gaan A-B'en met mijn oude ultrasone want mijn eerste reactie was, waar zijn de strakke snares en hats?

Het blijkt dat de Ultrasone Trackmaster (alhoewel een studio/monitoring phone) toch wel degelijk het midden/hoog wat kleurt. Laag is iets dieper dan de AKG op het moment, maar misschien moet hij nog worden ingelopen.

Ik merk ook gelijk dat ik nu hetzelfde hoor als mijn Genelecs, en ik heb gelijk een antwoord waarom mijn tracks in eerste instantie altijd wat 'donker' klinken. Door de iets fellere mid/hi op de Ultrasone ging ik compenseren.

beetje oud draadje, maar een nieuwe openen is een beetje overbodig.

Ik heb even een vraag wat het inspelen van deze koptelefoons betreft, is er een termijn aantal uur/dagen? alvorens de koptelefoon echt gaat klinken zoals het hoort?

Alvast bedankt

Dag of 3 a 4 geloof ik. Gooi gewoon een cd speler aan dat ding en laat hem een week in de kast staan te spelen.

Ik merk ook gelijk dat ik nu hetzelfde hoor als mijn Genelecs, en ik heb gelijk een antwoord waarom mijn tracks in eerste instantie altijd wat 'donker' klinken. Door de iets fellere mid/hi op de Ultrasone ging ik compenseren.

Toeval ?

Dit is de eerste koptelefoon waarop ik het aandurf om een track af te mixen en heb genelec 8040's om in de studio na te checken

Is dat niet gewoon onzin dat inspelen? Wat moet er ingespeeld worden dan? De spoelen of de coni?

geen idee, hij is minder schel na een week en meer neutraal.
Net nieuw uit de doos is hij wel gedetaileerd maar wat aan de schelle kant.

Vergeleken met mijn genelecs toendertijd, dus ik had een referentie.
Na een tijdje was het bijna 1 op 1 gelijk met de 8040's, vandaar mijn opmerking eerder.

Dag of 3 a 4 geloof ik. Gooi gewoon een cd speler aan dat ding en laat hem een week in de kast staan te spelen.

Toeval ?

Is dat niet gewoon onzin dat inspelen? Wat moet er ingespeeld worden dan? De spoelen of de coni?

geen idee AKG geeft het zelf ook aan wat inspelen beterft. Het is en blijft een wazig begrip, maar sommige experts spelen gewoon een dag of wat constant een pink noise af op de koptelefoon.

Het zal wanneer ik ze ga luistern iig een openbaring van heb ik jou daar zijn. Ik ben de AKG K240 nu gewent en ben daar al redelijk over te spreken...

@ Niel

is het volume eigenlijk nog van belang? ik merk dat het 1ne nummer niet qua volume overeenkomt met het andere... moet alles knetter hard of gewoon normaal luister volume?

Hoezo is bij speaker ook het geval, dussss inspelen ja noodzakelijk

Back