AKG-701 monitoring

nomore

Lintage Vid
Als het goed is gaat de AKG-701 mijn Ultrasone Trackmaster vervangen. Niet dat ik echt ontevreden ben over de Ultrasone maar keer op keer blijken mijn monitormixen (genelec 8029) net ff wat anders te klinken dan mijn headphonemixen.
Bij mijn hpmixen hoor ik toch wat meer bass dan op mijn monitors. En de monitors gebruik ik toch altijd als referentie met ander materiaal.

Hoe dan ook, denken jullie dat de AKG mijn 'probleem' gaat oplossen? Zeker de afmixfase van tracks moet ik nu namelijk echt plannen gezien geluidsoverlast 's avonds. :frons: edit: en dat suxx ..

Ik denk dat de kans groot is dat je monitors (zonder sub) minder laag bereik hebben dan je headphone, dat is bij mij in ieder geval zo (KRK RP5 vs ATH-M50). Bovendien wordt het geluid uit je speakers ook nog beinvloed door je ruimtes, dus zullen ze nooit hetzelfde klinken als je phones. Het beste is volgens mij om verschillende afluistersystemen te leren kennen en naast elkaar te gebruiken.

akg 701 is een zeer goede koop, zit er nu as we speak ook op de laptop mee te muzieken :D

Dit is de eerste koptelefoon waarop ik het aandurf om een track af te mixen en heb genelec 8040's om in de studio na te checken (die overigens wel meer dan genoeg sublaag hebben).

Check idd je ruimte, kans is groot dat daar een probleem zit als je geen sublaag hebt maar ik weet ook niet wat het frequentie bereik is van je 8029's.

is een hele treat over de 701, het merendeel van de gebruikers loopt er mee weg. ik blijf bij m'n sennheiser hd650, misschien ook een kwestie van smaak.
zou zowiezo nooit alleen op headphones mixen. ook niet de bas. wel verschillende speakers, en de headphone afwisselend.
(ps heb zelf nu dynaudio bm15's in de bestelling ( 2dehands ca 600€/pair). hoop dat dat betrouwbaarder wordt)

Op 2e hands heb je geen garantie en koper heeft onderzoeksplicht. heeft de verkoper geen fatsoen dan is er dus verder geen rechtsgrond om dit op te lossen

ja ja , dat is waar. ook voor synthforum marktplaats geldt dat voor, ebay , marktplaats etc.etc .etc .
gelukkig tot nu toe altijd goede ervaringen. staan ook veel tips over op de site, bv:
nooit kopen als e niet de persoonlijke gegevens krijgt, de persoon rechtstreeks te spreken krijgt, er geen goed gevoel bij hebt etc etc.
maar inderdaad , volkomen gelijk, het blijft een zaak van vertrouwen.

Op 2e hands heb je geen garantie en koper heeft onderzoeksplicht. heeft de verkoper geen fatsoen dan is er dus verder geen rechtsgrond om dit op te lossen

Daar gaat het hier toch niet om ?
Die gozer vraagt of de aanschaf van de k701 voor hem kan betekenen. Niemand rept iets over een probleem door een 2de hands koop.

Beter lezen dus Raphie ;)

Edit, oeps.. , je doelde op de opmerking van sunny? Sja , dan ben ik het met sunny eens , inderdaad is dat een kwestie van vertrouwen. Maar goed , je staat er zelf altijd bij. Ik heb 75 procent van wat ik heb 2dehands gekocht en om eerlijk te zijn heeft me dat een klap geld bespaart. Niet iedereen kan nieuw betalen heh...Maar goed dit gaat offtopic..

Oops, verkeerde topic, dacht dat ik een reply over het TC bakkie gedaanhad.
Excuses heren!

BTW AKG -701 perfecte phones, gebruik ze zelf ook :)

Ik zit eraan te denken om de AKG 701 te kopen. Voorheen heb ik eentje van Ultrasone gehad. Hier zat geen enkele bass in, waardoor ik niet kon werken met een koptelefoon. Zit er in de AKG 701 wel bass?

jaaaa, echt wel !

Wel eerst een paar dagen laten inspelen (ik heb 'm een lijst mp3's laten afspelen via m'n laptop op normaal luisterniveau), hou er rekening mee dat de akg veel prik nodig heeft. Dus een fatsoenlijke koptelefoonversterker moet er wel ingebouwd zitten.
Bv mijn edirol ua1ex usb audiokaart en mijn nokia mobiele telefoon geven niet genoeg output om de akg vol tot zijn recht te laten komen, terwijl m'n line 6 kb37 en tc electronics konnekt geluidskaarten dat wel deden (net als mackie 24.8 en dergelijke bouwkwaliteit).

http://www.foka.nl/site/akg-q-701-wit-p-29427.html

Ik zie staan bij de winkel waar ik hem kocht dat hij nu AKG Q 701 heet ? Het is de zogenaamde Quincy Jones lijn ... ahum ... ketjing 100 euro erbovenop.
http://www.jbl.nl/akg-product-detail/q-701.html

K701 is er ook nog.
Ik had 'm voor iets van 215, op akg zelf 399 .... zo ff snel zien te vanaf 230 te vinden.
http://www.vergelijk.nl/hoofdtelefoon/akg/k_701/

Laatst gewijzigd:
jaaaa, echt wel !

Wel eerst een paar dagen laten inspelen, en hou er rekening mee dat de akg veel prik nodig heeft. Dus een fatsoenlijke koptelefoonversterker moet er wel ingebouwd zitten.
Bv mijn edirol ua1ex usb audiokaart en mijn nokia mobiele telefoon geven niet genoeg output om de akg vol tot zijn recht te laten komen, terwijl m'n line 6 kb37 en tc electronics konnekt geluidskaarten dat wel deden (net als mackie 24.8 en dergelijke bouwkwaliteit).

Bij recensies lees ik dat er te weinig bass in zit? Ik heb een MOTU MK3 geluidskaart met een headphone uitgang, dus wat betreft de 'prik' moet dat goedkomen. De bass is voor mij de belangrijkste reden om een hoofdtelefoon aan te schaffen. Ik blijf mixen op monitoren maar wil een hoofdtelefoon als tweede referentie.

het geluid is gewoon erg recht/eerlijk, en de meeste mensen verwachten een bassboost of iets dergelijks. Dus als je wilt oompfen is het niks, als je zuiver geluid wilt (met sublaag) dan is het ideaal.

Ik zie er zelfs 2 op marktplaats staan, eentje nieuw voor 139 (hoogste bod negeren en gewoon bellen).
http://link.marktplaats.nl/449982059

Ik zag het al ja :D Heb 1 ervan gecontacteerd. Hij woont namelijk 5 km van me af.

De 701 is een erg fijne hp. Als nadeel kan ik wel zeggen dat hij vrij snel afloopt in het laag (dus als je er op mixt zul je ook meer laag gebruiken dan je met je 8040's zou doen).

Echter is het voor de prijs een ZEER goede performer. Het mid en hoog is extreem goed, beter dan op de 8040's.

Ik ga voor de Q701 ;) deze geeft als het goed is meer bass (ongeveer evenveel als de Sennheiser HD 650).

Die heb ik nooit gehoord. Ik hoor graag je bevinding zodra hij aan je hoofd vastgegroeid zit :D

Betaalbare voorversterker anyone?

Ik heb zelf ook een motu ultralite mk3 maar vind dat die niet genoeg juice geeft.
Sta zelfs bijna op 't punt mn nauwlijks gebruikte akg701 te verkopen. (geld issues :stupid )

Kan het alleen niet echt over mn hartje verkrijgen aangezien iedereen zegt dat ie echt goed voorversterkt moet worden. Ik gebruik meestal dus gewoon een of ander aftands sennheiser ding.

edit; kheb em nu voor het eerst eens direct in mijn macbook geprikt. klinkt best lekker zo eigenijk. (maar dat kan ook door de gehoorschade van Q-Base komen tho :P )

Back