Exception Techno (nu met werkende link!!)

sander

_
64Kbs, ruim 4,7 MB
http://members.lycos.nl/sendex2/sendex_exception.mp3

Zo, was effe aan het klooien en toen dacht ik hee, laat ik de boel effe opnemen.
Normaal gesproken maak ik bijna nooit techno, maar voor een keertje wel lachen.
Vandaar de naam Exception.

Apperatuur

101, simpele sequence wordt door mpc geloopt
juno-60, arpeggiator die door 808 wordt getriggert
808
Electribe ER-1 (volgens mij heb ik die een jaar of meer niet gebruikt), voor wat opvullende geluidjes, zoals aan begin nummer.
Yamaha CS-5(gebruik ik ook zelden) als filterbank voor electribe.
Zoom 1010 voor wat effect.

O en zeg maar gewoon of je het leuk of niet vindt, maar over mastering, geluidskwaltiteit hoef je niks te zeggen,
want ik maak em niet opnieuw en de boel is op 1 spoor opgenomen, zonder proefopname.
Ik vindt em zelf wel grappig.

Laatst gewijzigd:
Die zwiepjes zijn wel grappig, hi-hats nemen het leuk op. Lekker rafelige lead komt erin. Ritme komt me een beetje onduidelijk over.

Later gaat het lekker lopen, klonk klonk. Frisse filtertjes, hihats bepalen lekker de sfeer.
Idee is leuk, ritme blijft mij wat te wild maar ben ook niet zo bekend met het genre.

...tijd voor weer een interview?

chill maar Techno ?

chill maar Techno ?

Klinkt wel chill maar Techno nee, ik vind het meer electro/game music. Zitten wel leuke ideen in mocht wel iets bekropter (korter) van mij, maar da's smaak. !

Hey

Ik vond het ook op sommige stukken wat uitgerekt, maar verder wel een relaxt stukje geluid

Hmmm.

Trackje staat nu aan |> |> |>

sterk herhalend :) De kick valt net op het punt waar je hem niet veracht. Hihatjes er netjes bij, wel korte loopjes trouwens. Lekker flauw bass geluidje, flauw op een relaxte manier :). De diverse drumgeluidjes laten de track lekker rollen.
Het doet me een beetje denken aan een begin-jaren-90-house-cd die ik hier ergens heb slingeren. Turntable hype / quazar, dat idee.
En na 2 minuut 40 herinner ik ineens dat ik dit nummer nog zit te luisteren, want hij komt ineens op gang!
Lekker hypnotiserend! Oww op 3:40 wordt ie ineens best wel intens!!!
Lekker Lekker Lekker.
4:50 komt ie ineens heel erg op je af en hij sleept me nu mee.
En nog steeds dat simpele deuntje, wat zo lekker doorgaat.
Leuk hatje erbij.. en gaan met die banaan.
7 minuten inmiddels, alles is afgezakt en er zitten wat claps in nu. Het begint een beetje langdradig te worden... Het deuntje komt nog effe terug, maar de laatste 3 minuten is afbouwen. Misschien heb ik er te weinig geduld voor op het moment (ja ik ben nuchter en dus HYPER!)

Valt weinig aan af te kraken verder, hij wordt na 7 minuten wat langdradig. (Iets waar ik ook heel vaak last van heb.)

Maar het is wel een geinig trackje!

:)

-C-

wel leuk Sander. Beetje lang vind ik ook wel. er gebeurd nie heel veel, maar dat hoeft geen probleem te zijn. het is gewoon niet echt een stampende track. Was het dat wel, dan kon ie wel 20 minuten duren.
Er gebeuren wel wat grappige dingen. Misschien komt het ook wel omdat ie 64 k/s is.

De lengte is altijd een probleem met jammen. Als je bezig bent klinkt het allemaal prima en dan ineens let je op de tijd en
dat zit je al weer bijna aan de 10 min. Dan maar snel de geluiden 1 voor 1 verwijderen en nummer is afgelopen.
En C738, dat was een uitgebreide feedback. Thanks :okdan:

Origineel geplaatst door sander
Thanks,
een interview??????? Verklaar je nader.

Ik kwam net de scan tegen op mijn PC van twee gasten die geinterviewd waren, was jij toch, iets over electro en nog een heel verhaal eromheen. Sendex kwam me al bekend voor... Ik moest er gewoon effe aan denken. Is toch blijven hangen blijkbaar.

mooie track moet ik zeggen, duurt iinderdaad wat lang maar ik snap de intentie en die is goed gelukt.
Wel retro maar da's soms helemaal niet erg.

lekker electro achtig trackje! hou ik wel van! van die lekker droge beats. Passend basslijntje, alleen dat gefilter op die percussie ben ik niet zo'n fan van. Mischien ietsjes minder resonance erop... Ik zeg maar wat :P. Voor de rest een lekker relaxed trackje. Ik zou dit btw geen techno noemen maar Electro. En voor een Electro track is dit Good work!:okdan:

Wat noemt men tegenwoordig eigenlijk techno? Die repetitive stamptechno (Umek ofzo) bijvoorbeeld kwam pas op nadat men in detroit toch al weer heel wat jaartjes iets maakte waar men vanwege de futuristische sound de naam techno aan gaf. En dit klinkt toch vrij futuristisch, in de zin van electronisch, computer based en robotisch. Ook is de 4/4 beat sterk aanwezig, de term electro gaat dan dacht ik ook niet meer op. Anyway, ik noem het gewoon maar electronisch, geeft de minste verwarring. Verder wel een geinig trackje maar geen magie, voor mij in ieder geval

Matoi

Back