Synthesizers.com 12-month modular plan

Fahz0r

Nootpositionist
Ik kom een tijdje terug het 12 maanden modular plan tegen op Synthesizers.com, waarin je dus elke maand een aparte module krijgt waarnaar je dus in een jaar tijd je eigen beginsel van een modulaire synthesizer hebt, of in kortere tijd mocht je een aantal maanden vooruit willen betalen.

Nu vroeg ik mij een aantal dingen af:

1) Heeft er iemand hier al eens iets van Synthesizers.com gekocht? Het modular plan misschien zelfs? Ik probeer nog steeds uit te zoeken wat de mogelijke taxes zijn voor het versturen naar Nederland. Ben naar een site gestuurd door die gasten, maar die desbetreffende pagina werkt dus niet..

2) Bestaat er een Nederlandse shop die hetzelfde doet? Of althans modules verkoopt?

Ik heb niet al te veel te spenderen in één keer, dus als ik precies weet wat de taxes zijn dan kan ik iig wat vooruit plannen qua geld opzij zetten. Maar als het teveel wordt dan ga ik liever bij een Nederlandse variant kijken.

Ik heb niet rechtstreeks bij .Com gekocht maar een compleet system 2e hands wat net 4 maanden oud was. Het filter module deed raar en dat is zonder problemen met de garantie opgelost. Omdat er sprake was van reparatie zijn er geen invoerrechten berekend.

Als je maandelijks iets toegestuurd krijgt heb je ook maandelijkse verzendkosten. Wel bestaat de mogelijkheid dat je hierdoor invoerrechten kan ontlopen. De verzendcode wat op het pakketje staat zorgt ervoor of het standaard door de douane eruit wordt gepikt ja of nee. Invoerrechten bedragen 19% over de opgegeven waarde van het pakket + de verzendkosten.

ik denk als er een nederlandse variant zou zijn dat er dan altijd invoerrechten in de prijs zijn doorberekend.

Neem anders via de mail contact met ze op... ze kunnen je iig altijd meer op weg helpen

hou anders ook http://www.modularsynth.net in de gaten voor 2e hands modules

Ik heb ze inderdaad gemailed hierover, maar ik kreeg dus een order/quote form terug alsof ik het plan al wilde starten uiteindelijk :D Maar ik zie dat het cabinet alleen al ontzettend veel verzendkosten kost (dus waarschijnlijk kan ik hem beter toch zelf maken). Het lijkt erop dat ik er, hoe dan ook, invoerrechten over moet betalen, als ik de beste mensen mag geloven. Ik ben wel een beetje wijzer nu, opzich zou ik dan met de bestelling + verzendkosten + invoerrechten elke maand rond de 127 euro zitten. Niet slecht op zich.

Bedankt voor je snelle reply ook !

Klopt. Ik heb een redelijk deel van het plan doorlopen. Totdat ik het te traag vond gaan en gewoon on-the-fly (zodra ik geld had) modules ben bij gaan bestellen per 2 a 3. Je kunt elk moment stoppen ermee, dus dat kan prima zo.

Qua invoerrechten werkt het redelijk goed om dollar te lezen als euro. Kost iets 80$, reken dan uiteindelijk 80 euro kwijt te zijn. En verzendkosten kun je dan zo uitrekenen, want daar komen geen invoerrechten op :)
Zaken als een andere waarde of inhoud aan de douane opgeven waardoor je taxes ontduikt, daar doet synthesizers.com niet aan.

Onderschat niet dat je pas na een half jaar geluid eruit krijgt. De hoeveelste maand komt de filter? Dan wordt het pas relatief leuk. Ik vond het tempo tegenvallen. Eerst komt het cabinet en de voeding. Volgens mij komt dan de midi interface (geen geluid), daarna de amplifier (geen geluid) dan komt 's een keer eindelijk de OSC (geluid en midi maar geen 'vloeiende' CV sources), dan komt geloof ik de envelope... eindelijk een echte CV source maar nog geen filter.... en DAN komt de filter. Dan nog de verzendtijden (2/3 weken) erbij rekenen en echt, pas na een half jaar kun je er iets leuks mee. (maar dan nog minder dan met een willekeurige voorgepatchte monosynth)

En inderdaad, een van de eerste zendingen zijnde het kabinet en de voeding kosten redelijk wat aan verzending, wegens formaat en gewicht. Ik vind persoonlijk overigens de voorgemaakte kabinetten wel mooi en handig. Ik ben voor die zwarte gegaan ivm kostenbesparing... en hey het oogt ook mooi met die zwarte modules erin :)

Over het algemeen ben ik erg tevreden over m'n systeem. Roger is erg behulpzaam mocht er iets zijn. Ik heb echter geen vergelijkingsmateriaal qua modulair.
Als je van plan bent uiteindelijk een flink systeem bij elkaar te sparen je je moet realiseren dat het een groot/lomp formaat is dat relatief veel plek inneemt.

Al met al ben ik er erg blij mee. Het systeem ineens kopen daar had/heb ik geen geld voor. Maar ik ben nu inmiddels bezig het 2e kabinet te vullen :D
Het formaat begint ook steeds algemener geaccepteerd te worden. Moonmodular doet leuke dingen qua triggering en quantizing, MOTM is erg compatible, en ik heb het idee dat de "scene" van aanbieders in dit formaat samenwerkt en -denkt om met elkaar tot mooie synths te komen; iig niet elkaar als concurrent zien. Ze hebben allen hun eigen niche, dat zal daar ook bij helpen.

Back