Vraagje over leslie simulatie

Twannie

Ingeburgerd
Dag allemaal,
Ik heb een roland vr760 (v-combo) maar ben niet tevreden over de leslie simulatie, die kan veel vetter. Ik lees hier op het forum veel verhalen over krachtige leslie simulatoren (Boss en Dynacord). Nu wil ik zo'n simulator koppelen aan mijn VR. Vraagje: live stuur ik de rhodes van de VR midi naar een masterboard (gewogen board), zodat ik het klavier van de VR exclusief kan gebruiken voor de Hammond. Als ik een leslie simulator aan de VR hang, wordt dan ook de rhodes-sound ge-leslie'ed? M.a.w.: weten jullie of ik de leslie exclusief voor de orgel sounds van de VR kan laten klinken?

Graag jullie reacties!

De VR 760m heeft geen extra outputs dus zullen je rhodes sounds ook door de leslie gaan. Of je moet in de VR de rhodes en hammond vol naar links en rechts pannen en geen interne effecten gebruikt dan kan je aan de rechter output je leslie hangen. Dan dus wel 2 x mono sounds. Maar goed een hammond en een rhodes zijn ook mono in hun originele uitvoering.

Als die VR meerdere uitgangen heeft (dus meer dan 2 oftewel stereo) en je kunt de geluiden per uitgang toewijzen, dan kan het exclusief zijn, anders gaat inderdaad alles door het effect... Maar dat kan ook weer verschillende kanalen bezitten met ByPass en zo, maar het gaat in principe om de uitgang van de VR...

Hoe doe je dat nu?
Controller doet de Rhodes en toch niet het orgel. Komen beide via dezelfde Outs eruit?

Wout

Ik ben altijd benieuwd als je een microfoon voor een speaker heel snel rondslingert, of je dan ook een soort leslie effect krijgt...

Dat wordt dan een draadloze mic op een motortje:)

Alvast bedankt voor de reacties voor zover, dat zwaaien met die mic moet ik idd eens gaan proberen, dat ik daar niet eerder op ben gekomen ;-)

Ofschoon Hammond en Rhodes oorspronkelijk mono zijn klinken ze over een PA in stereo wel super vet moet ik zeggen. Een optie is overigens om een module aan te schaffen voor (veel) betere Rhodes sounds. Dan gebruik ik de VR exclusief voor de hammond. De rhodes uit de VR is redelijk maar doet me persoonlijk nog te weinig (en weegt natuurlijk niet op tegen mijn 'echte'). Heeft iemand van jullie een suggestie voor een module met te gekke rhodes sounds (en liefst niet te duur? (<750)?

Je krijgt een flinke bak wind geluid mee wanneer je een mic met de snelheid laat draaien die de hoorn in een lesliebox heeft. Wordt ook wel wat lastig met de brake denk ik.
Dat stereo voor een hammond klinkt idd wel erg lekker. Ik neem vaak 2x hetzelfde lijntje op met 2 verschillende drawbar/leslie instellingen. Dan links en rechts pannen op de tafel. Ik vind persoonlik de rhodes uit de emu vintage keys wel ok. Anders de Nord electro

Alvast bedankt voor de reacties voor zover, dat zwaaien met die mic moet ik idd eens gaan proberen, dat ik daar niet eerder op ben gekomen ;-)

Ofschoon Hammond en Rhodes oorspronkelijk mono zijn klinken ze over een PA in stereo wel super vet moet ik zeggen. Een optie is overigens om een module aan te schaffen voor (veel) betere Rhodes sounds. Dan gebruik ik de VR exclusief voor de hammond. De rhodes uit de VR is redelijk maar doet me persoonlijk nog te weinig (en weegt natuurlijk niet op tegen mijn 'echte'). Heeft iemand van jullie een suggestie voor een module met te gekke rhodes sounds (en liefst niet te duur? (<750)?

Nord Electro Rack zul je hiervoor wel moeten kunnen scoren. Dan heb je zeer goede emulaties in huis van Rhodes, Wurlitzer etc (en ook Hammond, dus kan de Roland de deur uit :D).

MRT +1!

EN je kunt op die Electro Rack wel je Rhodes en Hammond apart uitsturen en vervolgens naar weet ik veel wat sturen. Je Rhodes mono een POD of beter nog een Fender Twin in ofzo en je Hammond zo'n Boss geval of misschien wel een echte leslie of zo'n Motion Sound geval. Moet te krijgen zijn rond de 750,- en klinkt aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaanzienlijk beter dan je VR-760, niet te vergelijken. Kleiner masterkeyboard eraan en je bent nog lichter en compacter ook:D

tja, zo'n electro2 is natuurlijk ook reuze vet.......ik vind het alleen erg prettig om live real time mbv de drawbars m'n sound te veranderen, dat is met zo'n rack natuurlijk een klooien...

Dubcreator, hoe is die line 6 rotomachine?

tja, zo'n electro2 is natuurlijk ook reuze vet.......ik vind het alleen erg prettig om live real time mbv de drawbars m'n sound te veranderen, dat is met zo'n rack natuurlijk een klooien...

Spelen met je drawbars is op een Electro ook erg goed te doen hoor, vergt alleen heel even wennen. Qua Rack zou je hem danwel op je masterboard moeten zetten of waarom niet de VR-760 weg een 2e hands Electro 2 73 erbij?

Vind die Line6 absoluut ok, moet wel zeggen dat ik de rechstreekse output van de leslie sim die in de Electro zit beter vind. Wat wel lekker kan zijn voor je sound blijft de Rotosphere van Hughes & Kettner. Maar ben zelf het meest tevreden over Motion Sound, maar heel ander soort apparaten en prijs ook.

In stompbox vorm is mijn winnaar dan toch de Boss RT-20, flexibel en klinkt erg goed

kolere, als ie iets groter was gemaakt hadden ze er nog een danseresje bij kunnen zetten...

heb wat youtube filmpjes bekeken met electro 2 demo's en inderdaad: wat klinkt dat ding vet zeg, beter dan de VR mbt de rhodes..... hmmm....de euri branden zowat uit mijn portemonee....

Back