Vraagje over leslie simulatie

Ja Manu, ook daar ga ik van kwijlen, maar goed, nadeeltje van die setting waarbij de rhodes over het onderste klavier is dat ik geen gewogen/verzwaard klavier heb. En dat vind ik voor de piano/rhodes partijen die ik speel wel erg belangrijk.
Voor hoeveel verpats je die C1? Ik zie dat er nu bij feedback een demo wordt aangeboden voor 1499,-.....

Dat wordt dan een draadloze mic op een motortje:)

Wil iemand met een draadloze mic dit even testen voor mij? :)
Dat vind ik nou echt zoooo leuk om te weten wat het resultaat zou zijn.

Dat als je een mic supersnel zou laten ronddraaien voor een speaker, je dan ook een boel wind opvangt valt natuurlijk te verhelpen met een windfilter/plopkap!

Zo'n rotorsysteempje voor je draadloze mic is natuurlijk zo gemaakt... van lego bijvoorbeeld... :okdan:

P.s. Moet natuurlijk wel een mic met nearkarakteristiek zijn, omni zal niet echt werken denk ik zo... :)

Zo'n microfoontje op een stukkie Lego, heren, het idee alleen al...
En dat alleen maar voor een effectje :)

Ik heb een veel betere oplossing, eenvoudiger en zonder rare bijverschijnselen van suizende lucht en stomme plop-kapjes! En nog democratisch ook, want het publiek kan zelf kiezen of het de muziek met of zonder leslie effect wil hebben. Spectaculair!

Zoek een speeltuin in de buurt die over de kop is gegaan. Koop voor een prikkie de draaimolen op, zet je publiek er in en draaien maar! Grandioos effect als je van chorus snelheid naar tremolo overschakelt.
Een kermis attractie inhuren kan natuurlijk ook. Of een reuzenrad, als het maar draait. Je haalt de krant beslist met een betonmolen-vrachtwagen en je ziet je publiek op zeker nooit meer terug...

Maar...
Een fanfare om een draaimolen opstellen...
Mooie lang geblazen koperakkoorden, hoor je het voor je?
Och, het is maar een ideetje, toch?

Muziektechniek/natuurkunde is toch zo leuk.
Maar eens contact opnemen met Theo Jansen http://www.strandbeest.com/
Ik heb ooit les van hem gehad. Ja zeg, denk je dat je vanzelf gek wordt? :)

Wout

Laatst gewijzigd:
Back