PIC controller brander

renepela

Ouwe rot
Voor een zelfbouw projectje moet ik een PIC controller programmeren.
Helaas heb ik hier geen programmer voor. Aangezien het hier om een eenmalige actie gaat voel ik er weinig voor om er eentje te kopen.
Heeft iemand hier (liefst in de buurt van Rotterdam) een PIC programmer waarmee hij de hex file in de PIC kan branden?

Het is overigens een PIC 16F88.

Eventueel, mits niet te duur, wil ik best zelf een PIC brander aanschaffen, maar ik zou ook niet weten waar en hoe duur.

Ik heb er een gemaakt voor de PIC16F84 serie (Poly-61 midi print). Gewoon een simpel printje met wat componenten en een com-poort aansluiting. Woon in Dordrecht, maar zal wel eens kijken of de mijne ook voor die van jou geschikt is.

Als je link hebt naar dat printje of een website of zo kan ik hem misschien zelf maken.

Ik weet het niet zeker, maar las volgens mij ergens dat de 16F84 pin compatible is met de 16F88. Ik las geloof ik ook ergens dat het branden van een 16F88 met 16F84 programmer toch niet goed gaat, omdat niet al het geheugen van de 16F88 aangesproken kan worden.
Helemaal zeker weten doe ik dat echter niet. Lijkt mij meer een software dan een hardware iets, dus met de juiste programmer software moet het toch lukken vermoed ik.

Via midibox website (ff google op midibox) kan je een zelfbouw prog bouwen. Print en onderdelen te bestellen voor +/- 15euro. Mijn kit is onderweg, dus ik kan (nog) niets voor je proggen.

Mogelijk, maar 40-pin heb ik ook nodig. Ik dacht dat diverse PICs wel konden

Zie hier

MBHP_BURNER is compatible to Brenner5 from sprut.de and can be used to program all PICs of the MBHP, especially for the PIC16F87x and PIC16F88(A) (-> PBrenner) and the PIC18F452, PIC18F4550, PIC18F4620 and PIC18F4685 (-> P18) - thanks to sprut.de for this nice piece of software!

Als de PIC16F88 compatibel is met de F84 zoek dan eens op NOPP (No Parts PIC Programmer). Dit is een hele makkelijk zelfbouw programmer voor aan de paralelle poort. Met succes vele malen gebruikt.

Hoi,

Misschien heb je hier wat aan, de EPPO programmer, kost 25€. Schijnt weer op voorraad te zijn bij de hoogfrequent knutselaars....

Back