Fuse van emulator en prophet 5

xTiMx

Ingeburgerd
Hallo,

Ik wil mn Emulator 2 en Prophet 5 weer aansluiten.
Alleen blijkt dat de zekeringen en zekering houders uit deze apparaten weg zijn.
Ik kan ze niet vinden, is het mogelijk om er een bypass in te zolderen?
of kan er dan veel misgaan?

Tim

Niet doen....als er ooit wat mis gaat blaas je de voeding op en ben je verder van huis.
Ik weet niet hoe de zekering houders er uit zien , maar volgens mij kun je ze zo vervangen voor een paar nieuwe.
En is het zo,n schroefbaar binnenstukje ?..kun je deze ook zo kopen bij de betere [online] electronica zaken.
succes

hoi, het zijn zeker van die vierkante zekeringhouders waarvan de rode houder eruit gesprongen is?
zijn klotedingen, laat, of als je kan solderen, doe het zelf, er nieuwe zekeringhouders insolderen.
groeten,
jeroen
ps, zorg er wel voor dat je het laat doen door iemand met ervaring in het openmaken van dit soort synth's, vooral de P5 is een verrassingsbak........

Ja inderdaad zo'n rode houder, ik kon ze ook nergens vinden op internet.
Ik heb aardig wat ervaring met elektroica en solderen dus ga ze zelf vervangen.
Bedankt voor jullie reacties!

Beetje raar dat de zekeringen en houders weg zijn, en ook dat je daar niets van wist ?
Het lijkt met dat die er niet voor niets uitgehaald zijn, ik zou me dus eerst maar eens afvragen waarom dat is....en het zeker niet vertrouwen om er zomaar stroom op te zetten (zonder zekering al helemaal niet !)

Die zekeringhouders zijn er waarschijnelijk uit omdat hij de zekeringen toedertijd nodig had voor iets anders ;) Dat is ondertussen al zolang geleden dat die nu niet meer weet waar die houders zijn.

@soundtrooper
Nee we hebben de studio verhuisd, de emulator 2 en de prophet-5 wordt niet zo vaak gebruikt (bijna nooit) dus was ook nog niet aangesloten.
Ze werken wel er is nog een prophet 5, met die zekering heb ik ze nog getest.

Deze zekeringhouders zijn te koop bij Vintageplanet.nl

bij deze zekeringhouders springen de doppen er zo uit als je hem verkeerd vasthoud.
( even indrukken, en door de kracht van de veer springt ie een kant op, en weg is je zekering met dop)

Back