Amdek PCK-100 vragen over mods en stroomvoorziening

jes303

DIY brain mods
Hallo ik heb sinds enige tijd een Amdek PCK-100 percussie synth.
Deze zelfbouw-versie van de Boss PC-2 zou ik willen voorzien van een gedocumenteerde mod om de VCO te schakelen tussen driehoek en blokgolf.
Echter, ik kan uit de documentatie niet helemaal opmaken wat ik precies moet doen, het staat een beetje lastig omschreven.
Iemand ervaring mee?

Daarnaast wil ik een 9V adapter erop aansluiten maar ik kan niks vinden over de polariteit van de aansluiting. Er zit een minijack connector op, maar of de tip + is en rind - of omgekeerd kan ik niet achter komen.
Tips welkom, bedankt!

Screenshot 2022-01-19 at 21.35.24.png

Amdek-PCK-100-Percussion-Synthesizer-270320-5.jpeg

Als ik zo naar het schema kijk in jouw link, staat links-boven de adapter/batterij aansluiting. Hier beter te zien: Amdek PCK100 - Rumunsko De tip is de + en de sleeve is de -.

Voor de vco: volgens mij moet je gewoon de tekst volgen zoals bovenin staat beschreven, op die manier kun je schakelen tussen de waveforms (dus solderen en bij "C" het printspoor onderbreken. De tekst onder het plaatje is als je een vaste andere waveform wil hebben.

Hey Jes, je moet het schema eens goed bekijken. Het is idd wat moeilijk omschreven misschien als op het schema niet alles voor je duidelijk is.

Die soldeerbare jumpers A bepalen of je LFO square of triangle is. Dat zie je in het schema boven weerstand R41 . Soldeer je die dicht dan wordt je LFO een triangle, zet je der een SPST switch tussen kan je kiezen tussen square of triangle LFO...

Die B jumpers staan in het schema naast R32, standaard is je VCO een triangle, soldeer je de B jumpers dicht krijg je een combinatie van triangle en square wave.

Onderbreek je punt C dan zorgt dit ervoor dat je triangle onderbroken wordt , dat zie je op het schema naast R31, je ziet daar dat triangle symbooltje staan, wel daar ga je dan cutten .

Punt D zorgt ervoor dat je attack wordt onderbroken als je dit spoor cut. Hier kun je dus ook een SPST switch tussenzetten.

Het onderste figuurtje en aansluiting van de switch dat je hier laat zien doet het volgende : zet je de switch naar links is je LFO een triangle en je VCO is ook een triangle wave. Switch naar rechts zoals op de figuur geeft een square wave met een square LFO ...

Die switch is een DPDT , wil je dat zo ? Dat hoeft niet eh, je kan het ook allemaal apart regelbaar modden ...

Ah dank voor deze info. Hier kan ik wel mee verder, top! Ik ga 'em morgen eens openschroeven... ik zal de resultaten nog wel even posten hierzo!

Die switch is een DPDT , wil je dat zo ?

Ja ik laat dat denk ik zo, ik kan er natuurlijk een andere of meer pots op gaan zetten maar ik houd het simpel (voor nu althans).

Back