TR606 Gates(?) dood

Zenn

Kabelfreak
Het lijkt erop dat mn geliefde 606je aan het sterven is :(
De accent zorget voor hoge constante piepende toon, de cymbal lijkt constant open te staan. De bassdrum maakt iedere 16e een blob-piepje, maar het oorpronkelijke geluide werkt ook nog. De toms zijn helmaal verzopen in piepgeluiden. Patronen lijkt normaal te werken maar hebben bij de cymbal en de toms geen effecten meer.

Nou vermoed ik dat er iets mis is met de envelope/gates.

Ik kan met een soldeerbout omgaan en componentjes herkennen maar ik heb te weinig verstand van electronica om het probleem te vinden waarschijnlijk.

Is er een doctor in de zaal?
Thanks

wow, bizar, post eens wat audio, ben erg nieuwsgierig.
bekijk het van de zonnige kant: misschien eindelijk die bijzondere sound gevonden waar men altijd al naar op zoek was!?

als je serieus wilt repareren.. drop eens een mailtje op de SDIY mailing list.

drop eens een sound clipie
voor de wat ervaren fixits
een tr606 heeft aardig gescheiden ... klank gedeeltes
zoals jij t vertelt lijkt wel of t stuurings gedeelte [sequencer verkeerde info stuurt ri ..componenten
want de toms / snare en hats enso hoorje nog wel normaal

oja ; istie modded ???
belangrijk

Klinkt als een noise probleem ofzo........en waarom een mailtje droppen op SDIY als hier ook mensen met verstand van zaken zitten... :confused: tsjktsjk.

Ja er zit een individuele audio uit-mod op. Maar aan de eenvoud van die mod te zien (enkele draadjes naar de punten voor de volume-pots) denk ik niet de de oorzaak van het probleem daar zit.

Aan de batterijen ligt het niet, die heb ik eruit gehaald omdat het nogal een lekkende zooi was geworden (PCB niet getroffen godzijdank). Aan de adapter ligt het ook niet, die heb ik 3 verschillende geprobeerd.

Ik heb inmiddels gereageerd op een vervangend exemplaar, wellicht dat deze een hobby project wordt.

Aan de batterijen ligt het niet, die heb ik eruit gehaald omdat het nogal een lekkende zooi was geworden (PCB niet getroffen godzijdank). Aan de adapter ligt het ook niet, die heb ik 3 verschillende geprobeerd.

Misschien toch een beetje gelekt en een adapter geprobeerd met verkeerde polariteit?.

buitenkant plus ik weet het ;)

ik heb even snel gekeken.
als eerst zou ik de voeding even (laten) nameten of alle spanningen kloppen en of er geen grote HF rimpel opzit.
groeten,
jeroen

HF rimpel = hoog frequent rimpel? zoeits als de stroring van een leptopvoeding?

yep.
de instrumenten worden direct vanuit de processor gestuurd, dus als de patronen werken, dan zal het daar niet aan liggen.
en aangezien verder eigenlijk alles niet goed werkt, zonder bijgeluiden, dan zou het wel eens de voeding (is schakelend, dus HF) kunnen zijn.
groeten,
jeroen

Back