Waldorf Blofeld + Korg Kontrol 49

pazkal

Stamgast
Hallo!

Ik probeer op m'n Korg Kontrol 49 een scene/template te maken waarmee ik parameters van de Blofeld aan kan sturen. Voor de faders en rotaries werkt dit allemaal prima, alleen wanneer ik een pad probeer te koppelen aan een (0...1) toggle-functie (bv. sync on/off) of een (0...5) reeks-functie (bv. voor het selecteren van een LFO type, weet er ff geen betere term voor) dan reageert de Blofeld daar niet op.

Ik configureer de K49 pads om CC uit te sturen, koppel het juiste CC nummer aan de pad en selecteer de juiste trigger mode (Toggle voor on/off functies, Momt. voor reeks-functies), maar geen sjoege!

Dit alles probeer ik met een directe MIDI link (dus niet eerst via USB de PC in en dan via de PC MIDI-OUT naar de Blofeld, gewoon direct K49 OUT naar Blofeld IN). Neem aan dat dat niet uitmaakt, maar ik dacht ik vermeld het er ff bij.

Ik begrijp dat dit wel een vrij specifiek probleem is...maar misschien heeft iemand toevallig iets soortgelijks aan de hand gehad en een idee of dit op te lossen is?

groet
P

Wat je in elk geval kunt proberen is met deze instellingen je controller op een PC aan te sluiten en in een sequencer programma kijken of de K49 de juiste informatie / waarden uitstuurt.

OK, heb ik gisteravond gedaan, blijkt dat de eerste acht pads niks uitsturen als ik ze configureer voor control changes, maar dat komt volgens mij omdat deze een dubbelfunctie hebben voor bepaalde MMC opdrachten ofzo.

Pads 9-16 kan je configureren voor het uitsturen van 'Messages' en werken dan wel, maar ik krijg het tot op heden alleen voor elkaar om elke pad 1 waarde uit te laten sturen. Om te switchen tussen bv. 5 LFO types heb ik dan 5 pads nodig, welke op hetzelfde CC de waardes 1 t/m 5 uitsturen. Ik wil eigenlijk met 1 pad door die lijst kunnen navigeren, maar daar moet ik nog ff achteraan. Zelfde geldt voor on/off switches, moet ik nu 2 pads voor gebruiken.

Afijn, ik heb de K49 inmiddels weer helemaal herontdekt en uiteindelijk ga ik voor een zorgvuldig uitgekiend template voor de Blofeld. Gewoon boekje op schoot en pielen maar, ik hou d'r gelukkig wel van :)

Back