Welke CD-R's ?

Raymond

Stamgast
het draadje (zal wel een lang stuk touw worden) over merken beschrijfbare Cd's. Kan um in het forum niet vinden.
Moet er dacht ik wel zijn.

Raymond
(PS die problemen heeft met de TDK metallics)

Last edited by a moderator:
Silverspeed van Philips? Silver disk van Fujifilm zijn ook goed.

Heb er hier bij zo'n pakje carbons van hi-space 1 gratis Diamond for Pro use bijgehad, maar zie er niet veel verschil in:confused:
Misschien minder errors, hier en daar. Maar de vraag is of je dat gaat horen.Bewaartijd beter?enfin, of dat nu 100 jaar of 500 jaar goed houd, maakt mij niet uit, dan ben ik hier toch nimeer..:D

goeie topic. ik heb vele CD R's uitgeprobeerd maar veel zijn gewoon kut. en dat is balen als er belangrijke info op staat en je er na een jaar achter komt dat het gewoon onleesbaar is..

als het echt goed moet zijn dan neem ik van die lekkere Quantegy cd-r's.
je weet wel, quantegy, van de x-sporen tapes (da's nog analoog) :)

Met stip, VERBATIM ! Kan weinig tegen op.. of dure philipscd's zijn ook wel ok en gewoon Platinum cd's voor data.

Goedkoop = duurkoop.

www.cdrwinkel.nl

Origineel geplaatst door Slipperman
More werkt goed al zeg ik het zelf.

:geslaagd: Btw... hoort deze draad niet ergens anders te staan ??? ;) :geslaagd:

Mogelijk wel, maar waar is die draad dan?
Svp geen discussie beginnen over merken, binnenring, buitenring, weet-ik-veel-welke-ring, dat was niet de bedoeling.

Raymond
(ik verklap niet welk merk ik ga nemen, want dat lokt weer iets uit)

Maxell, erg goede ervaring mee, eigenlijk met alle geluidsdragers
de betere zoniet de beste.

Las laatst een artikel op dit forum van een gerenormeerde studio.
Zij hadden diverse merken getest en er kwamen er een paar
als erg goed naar voren, maar zijn keuze viel op de wat duurdere
CD-R's van Maxell.

Michael.

gebruik zelf altijd Verbatims..tot nu toe bevalt me dat prima!
zelden tot nooit een foutieve copy!

Origineel geplaatst door Raymond
Mogelijk wel, maar waar is die draad dan?
Svp geen discussie beginnen over merken, binnenring, buitenring, weet-ik-veel-welke-ring, dat was niet de bedoeling.

Raymond
(ik verklap niet welk merk ik ga nemen, want dat lokt weer iets uit)

Hmmz, wat is de bedoeling van dit draadje dan. Mensen moeten aangeven wat ze gebruiken, maar dan zonder het te onderbouwen? Kunnen we met z'n allen wel gaan gillen welke merken volgens ons goed zijn. Maar niemand zal zeggen waarom. Stel dat hier iemand met de technische knowhow aanwezig is die de kwaliteit van de cdr kan uitleggen zou dat alleen maar handig zijn. Eén goed onderbouwde mening zegt meer dan 1000 loze kreten.

Ik gebruik Philips Premium cdr's. Waarom weet ik niet... Mijn niet onderbouwde mening bij deze. Iedereen weet nu wat ik gebruik, niemand heeft er verder wat aan. :gaap:

Het merk is op zich niet zo belangrijk, belangrijk is uit uit welke fabriek de cd's komen. Eén merk kan gebruik maken van verschillende fabrieken. Alle antwoorden op de vraag wat zijn goede cdr media kun je eigenlijk hier vinden. Meer informatie over cdr media en branders kun je vinden op de volgende sites:
www.cdfreaks.com (erg goed!)
www.cdmediaworld.com
www.cdrinfo.com

Verbatim en TDK om een voorbeeld te noemen

Origineel geplaatst door thegreatmuffin
Hmmz, wat is de bedoeling van dit draadje dan. Mensen moeten aangeven wat ze gebruiken, maar dan zonder het te onderbouwen? Kunnen we met z'n allen wel gaan gillen welke merken volgens ons goed zijn. Maar niemand zal zeggen waarom. Stel dat hier iemand met de technische knowhow aanwezig is die de kwaliteit van de cdr kan uitleggen zou dat alleen maar handig zijn. Eén goed onderbouwde mening zegt meer dan 1000 loze kreten.

Mister Muffin The Great,

de bedoeling van dit draadje is dat ik een draadje zoek waar de merken Cd's besproken worden. Ik kon dat draadje alleen niet vinden. Uit de usenets weet ik dat het noemen van merken grote gevolgen kan hebben. Oftewel honderden antwoorden. En iedereen heeft gelijk. Maar ik dacht dat de professionals andere eisen stelden aan de kwaliteit van de CD's, vandaar dat ik naar dit forum ben gegaan om een eventueel draadje te vinden (niet om er een te beginnen).

Sorry voor de verwarring. Maar ik ga voor Verbatim of Maxell. Die heb ik tenminste ergens zien liggen.

Raymond

Origineel geplaatst door thegreatmuffin
"Respect my Authoratahhh..." :D

Yes I will always respect thegreatmuffin. Ik ben ook maar een eenvoudig lid.

Raymond

Misschien doet ikke m'n Authoratahhh nogwel een weg. Zullen wij een mooie prijske afspreken ;)

Back