Daar heb ik inderdaad ook naar gekeken, en dat is lastig te zeggen. Lijkt vooral dat bij de wat hogere drawbars de hogere noten wat meer wegvallen, maar dat kan ook komen omdat ze erg schel zijn en dus niet meer binnen mijn gehoorspectrum vallen
Het rare is dat het geluid niet wegvalt of kraak bij het verdraaien van bijvoorbeeld volume. (zoals je vaak hebt met defecte potmeters). Maar meer dat er een soort zuigend geluid optreed wanneer ik niets doe...
Ik heb tijdens het geluid ook alle knoppen en drawbars geprobeerd... maar niets had er effect op... alleen de korg uit en aanzetten lijkt hierbij te werken.
Meestal is het geluid er maar heel even (paar seconde) en meestal maar 1 keer in het half uur... 3 kwartier...
niet ergens een compressor aanstaan bij je versterker?
is het dezelfde snelheid als de lesley ?
is het weg als je even (een) toets(en ) bespeeld ?
heb wel gewerkt dat als je de cx3 erg lang niet gebruikt dat hij dan bij opnieuw gebruik allerlei apartigheden vertoont. na een avaond flink aanstaan en bespelen , of twee , doet hij het weer prima, althans bij mij. ( misschien toch de voeding eens laten recappen ?)
Nou, ik heb er wel een Hardwire DL-8 (looper/delay) tussen liggen, maar die is dan bijvoorbeeld niet aangedrukt (maar wel op stroom aangesloten).
Dit weekend de korg wel een hele dag aangestaan (incl. nacht) :S
Dus je reactie van ff flinke tijd aan staan lijkt averechts te hebben gewerkt ... want daarvoor was het nog niet eigenlijk .... of nog nooit opgevallen...
Ik heb inderdaad ook wel het idee dat het werktrekt als je ff flink speelt... ook met distortion wat meer aan etc....
Maar je denkt dus dat het niet zozeer aan het elco probleem ligt?
Ik kan hem natuurlijk sowieso een keer open schroeven... zitten alleen een hoop schroeven aan de onderkant ... wordt dan ook pas na het weekend: moet eerst nog ff optreden met dat ding
zou zowiezo eens alle effectpedaaltjes er tussen uit gooien , en gewoon luisteren op je/ een mengpaneeltje , eventueel met koptelefoon.
dit alles om zeker te weten dat het alleen aan de cx3 ligt en niet aan een van de andere onderdelen van je setup of door hoe ze verbonden zijn/ signaalverschillen etc.
Synthforum.nl gebruikt cookies om het gebruik van de site te analyseren en je bezoek te personaliseren.
Als je doorgaat, ga je akkoord met ons cookiebeleid.