Motif XS vst3 editor

jdieks

Ouwe rot
hey,

is er hier iemand die daadwerkelijk met de vst3 editor voor de motif gewerkt heeft? ik heb nl een vraag die echt iedereen anders beantwoord :)

Op motifator.com beweerd 1 van de mods nl dat je de nieuwe vst editor net zo kan gebruiken als de korg m3 editor. Je streamt dus je audio over firewire. Dit komt dan via de editor in je cubase mixer en werkt dan eigenlijk als een normale plugin zonder dat je setup veranderd hoeft te worden.

verder zegt bijna iedereen dat je om dit te doen je de mlan/firewire driver als asio device moet selecteren en je dus je normale setup niet meer kan gebruiken.

Ik zou dus graag willen horen van iemand die dit ook daadwerkelijk heeft draaien, of draaiend gezien heeft hoe het nou precies zit..

LET OP! :) het gaat dus om de firewire optie samen met de vst3 editor.. geen usb of de studioconnections editor..

bedankt voor de hulp :)

Laatst gewijzigd:
ik heb de vst 3 editor draaien en inderdaad is het zo dat bij opstarten hij aangeeft dat je interne audio porten niet gelust zijn, en dat er een apart scherm zit in de editor voor de VST audio channels routing.

Nou denk ik hetzelfde als jou, dat je een keus moet maken welke asio kaart je gebruikt, echter ik lees die posts van die admins ook en die beweren anders.

Ik heb de xs8 inclusief die mlan kaart, en ik ga het binnenkort even proberen, ik heb gezien dat er speciale drivers zijn die daadwerkelijk in cubase 5 dit zouden moeten aansturen naast je standaard asio kaart.

Maar ik moet het eerst nog maar eens zien, ik zal binnenkort even een extra firewire kaart kopen om dit aan te sluiten en kijken of dit echt werkt, zou wel mooi zijn inderdaad.

ja, op de steinberg site staat dus tegenwoordig ook dat cubase de motif meteen zou herkennen als je hem aansluit voor totale intergratie... ik snap alleen niet dat ze er allemaal zo onduidelijk over zijn.. in principe is m'n vraag heel simpel :)

thanks dat je het wilt checken

ik heb een mail van yamaha support:

In de VST3-editor kan je ook de audioports van een andere interface kiezen (e.g. een RME audiokaart) maar dan moet je ook de audio-outs van de RackXS aan de RME kaart aansluiten(niet MLAN maar de analog-outs) MLAN audio is dan niet meer actief
MLAN kan je in deze geval alleen voor MIDI gebruiken (editor) maar GEEN directe audiostream via Firewire
Wanneer jij de 16 audiokanalen via de MLAN-kaart wilt streamen moet MLAN als audiodevice gekozen worden
Maar jij kan voor de opnamen ook tussen RME en MLAN driver schakelen, dus via MLAN16E opnemen (max. 16 kanalen zonder kwaliteitsverlies door analog conversie) en via RME mixen
(je moet ja niets meer opnemen, is alleen een idee, of dat praktisch uitvoerbar is moet men testen)

Het combineren van twee audiointerfaces is alleen op MacOSX mogelijk (in de Apple Audiocontrolsetup) Op MacOSX kan uit twee interfaces/drivers één interface maken

Met vriendelijke groet,
Meilleures salutations,

kan dus alleen op een mac...

Back